Vad gör vi CLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte kul med karensdag som anger att man inte orkar jobba i värmen men hög inomhusvärme tar på kroppen även hos friska och hemma är fruktansvärt varmt lixom på jobbet men på jobbet får jag inte svalka mig, inte ens vika upp byxorna över vristerna osv. Det märks att värmen tar på humöret för jag är smågrinig och grannarnas katter är plötsligt inte sams.
Vi får inte heller vika upp byxorna eller liknande på jobbet, det är en jävla plåga. Om jag hittar en fläkt i ett rum tar jag med mig den till nästa, och nästa, och nästa. Ställer på skrivbordet så att jag kan stå i blåset medan jag bäddar sängen. :D Överlevnadsstrategi!
 
Vi får inte heller vika upp byxorna eller liknande på jobbet, det är en jävla plåga. Om jag hittar en fläkt i ett rum tar jag med mig den till nästa, och nästa, och nästa. Ställer på skrivbordet så att jag kan stå i blåset medan jag bäddar sängen. :D Överlevnadsstrategi!
Vad jobbar du med? Boende eller vad?
 
Aha, åh det är väl också väldigt varmt ja, förstår jag. Förstår dig :angel:
Det är faktiskt gräsligt. I Skottland har hotellen givetvis ingen AC, så om det är trettiofem grader ute är det trettiofem ++ inne, och så ska man städa typ sexton rum och bädda om tolv kingsize sängar på det i arbetsbyxor och T-shirt med krage. Med tidspress! 😅 Man börjar svettas så fort man kommer in genom dörren.

Det är orättvist att jag inte ser ut som en kalaspingla till fotomodell varje sommar tycker jag! :D
 
Det är faktiskt gräsligt. I Skottland har hotellen givetvis ingen AC, så om det är trettiofem grader ute är det trettiofem ++ inne, och så ska man städa typ sexton rum och bädda om tolv kingsize sängar på det i arbetsbyxor och T-shirt med krage. Med tidspress! 😅 Man börjar svettas så fort man kommer in genom dörren.

Det är orättvist att jag inte ser ut som en kalaspingla till fotomodell varje sommar tycker jag! :D
En svettig kalaspingla...
 
Vi får inte heller vika upp byxorna eller liknande på jobbet, det är en jävla plåga. Om jag hittar en fläkt i ett rum tar jag med mig den till nästa, och nästa, och nästa. Ställer på skrivbordet så att jag kan stå i blåset medan jag bäddar sängen. :D Överlevnadsstrategi!
Vad jobbar ni med?

Såg nu vad du jobbar med Sel, sorry.
 
Jag jobbar halvtid med att vara en slags basisk sfi och samhällstolk antar jag man kan kalla det. Det här är kvinnor som bott länge i Sverige och inte har rätt till riktig SFI eller gått det för tio år sedan eller mer, och en del är halvanalfabeter. De lever i ett parallell samhälle kan man kalla det där kontakter med det svenska samhället och 'riktiga' svenskar i princip inte existerar.

Det alla har gemensamt är att de inte förstår eller talar mycket svenska. De flesta är också 55+ några över 60. Meningen är att förbereda dem inför lönearbete, men då gäller det att man har språkförståelse, kan tala, förstå, läsa någorlunda rudimentär svenska. De vill så mycket och är så ivriga och är så övertygade att de kommer komma ut i arbetslivet att det gör ont i mig.
Det finns ju en (finns säkert flera men jag vet bara denna) organisation som kopplar ihop invandrare med svenskar så de får träna på svenska och kanske skapa nya kontakter i samhället.
Känner du till den?
https://www.nyakompisbyran.se/
 
Är på Malmöfestivalen och har strålande väder. Sett början av Sabina Ddumbas konsert och är nu och tittar på Syster Sol
IMG_20220815_195827485.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 148
Senast: Marita73
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 746
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 338
· Visningar
37 271

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp