Vad gör vi CLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vissa myndigheter är hopplösa, jag brukar sätta mobilen på högtalare och lägga den bredvid datorn eller vad jag nu gör. Det är alltid nedslående att få höra, "du har plats 368, tack för att du väntar." (en halvtimme senare) du har plats 221 i kön, tack för att du väntar... Till slut har man inget batteri kvar när man väl kommer fram och då gäller det att ha en laddare tillgänglig.
Var så jag gjorde, duschade, lagade mat, läste osv. Men fortfarande frustrerande.
 
Just det, och så fick vi se delfiner också! Massor! Det kom ett helt gäng i går kväll, precis lagom till att vi öppnat kvällsbubblet, och bjöd på värsta uppvisningen inte så värst långt från strandkanten. De stannade i säkert 10 minuter och hoppade och hade sig! Otrolig upplevelse som vi kommer att bära med oss länge!

Nar jag bodde i Florida med utsikt over atlanten, stannade delfinerna ofta och hoppade och hade varldens show. Oftare nar det var folk pa stranden an nar den var tom. Jag tror att de gillar uppmarksamheten och alla Oohhhh och Aahhh.

Inte kul med karensdag som anger att man inte orkar jobba i värmen men hög inomhusvärme tar på kroppen även hos friska och hemma är fruktansvärt varmt lixom på jobbet men på jobbet får jag inte svalka mig, inte ens vika upp byxorna över vristerna osv. Det märks att värmen tar på humöret för jag är smågrinig och grannarnas katter är plötsligt inte sams.

Va? Kan du inte ha shorts eller kjol? Vad jobbar du med?
 
IMG_20220815_140634925.webp

Hahahaha jag hittade honom till slut :love: Älskade gullgubbe ❤️ Blank som en säl och börjat få midja igen 😂 Den var bortsprungen ett tag. Nu finslipar vi det sista inför kval bara han får fyra nya skor i veckan 👌
 
Grump. Frustrerad, jag lämnade tillbaka en cpu kylare och det visade sig att jag glömt intel skruvarna som följde med separat. Så nu måste jag trava tillbaka dit imorgon igen för att returen ska gå igenom. Dessutom hoppade jag på fel buss - igen - och fick gå hem från bussen som går i precis motsatt riktning till var jag bor med smältande glass.

Dessutom ska jag försöka rma mitt moderkort, giv mig styrka. Jag hittar inte en av de två hållarna. Vet att jag hade båda och nu är den ena borta, igen. Och även rma mitt grafikkort. Nu välkomnar jag rekylen ordentligt, fick upp bs med hjälp av glass och mat, och tänker gå och lägga mig ett tag.
 
Nar jag bodde i Florida med utsikt over atlanten, stannade delfinerna ofta och hoppade och hade varldens show. Oftare nar det var folk pa stranden an nar den var tom. Jag tror att de gillar uppmarksamheten och alla Oohhhh och Aahhh.



Va? Kan du inte ha shorts eller kjol? Vad jobbar du med?
Verkligen inte, det skulle ju inte se bra ut. Svarta byxor ska det vara som man svettas floder i. Handel i fackbutik.
 
När min inte bemödar sig att komma fram brukar jag gå fram till hagkompisen och mysa istället. Då jäklar blir det bråttom till förstaplatsen 😂

Min lyfter huvudet om jag ropar pa honom ... for att ta ner det och beta nagra tuggor till. Sedan tittar han pa mig. Lange. Innan han med en synlig suck borjar ga mot mig. Stannar efter nagra steg och kissar. Lange. Innan han sakta gar mot mig igen. Han stannar ett steg mitt framfor mig med oronen strukna bakat ... men sa fort jag flyttar mig sa jag star vid sidan av honom aker oronen frammat igen. Det har han gjort i 20 ar nu :heart :love:
 
Jag jobbar halvtid med att vara en slags basisk sfi och samhällstolk antar jag man kan kalla det. Det här är kvinnor som bott länge i Sverige och inte har rätt till riktig SFI eller gått det för tio år sedan eller mer, och en del är halvanalfabeter. De lever i ett parallell samhälle kan man kalla det där kontakter med det svenska samhället och 'riktiga' svenskar i princip inte existerar.

Det alla har gemensamt är att de inte förstår eller talar mycket svenska. De flesta är också 55+ några över 60. Meningen är att förbereda dem inför lönearbete, men då gäller det att man har språkförståelse, kan tala, förstå, läsa någorlunda rudimentär svenska. De vill så mycket och är så ivriga och är så övertygade att de kommer komma ut i arbetslivet att det gör ont i mig.
Wow, en sån bra uppgift! Men hur funkar det, hur får de kontakten med dig från början när de är så distanserade från mycket annat?
 
Wow, en sån bra uppgift! Men hur funkar det, hur får de kontakten med dig från början när de är så distanserade från mycket annat?
Inte @MJLee men jag har också jobbat med den kategorin.
De flesta kan några grundläggande ord. Med flitigt ritade på tavlan, charader och lite fånerier ihop med vänlighet och värme kommer man vidare

De må vara distanserade från samhället men definitivt inte distanserade från sina medmänniskor. Ofta varma och vänliga.
 
Inte @MJLee men jag har också jobbat med den kategorin.
De flesta kan några grundläggande ord. Med flitigt ritade på tavlan, charader och lite fånerier ihop med vänlighet och värme kommer man vidare

De må vara distanserade från samhället men definitivt inte distanserade från sina medmänniskor. Ofta varma och vänliga.
Menade självklart inte att de var distanserade som personer, utan just från samhället som @MJLee skrev, men bra att det blev förtydligat :) Och menade just hur de hittade till verksamheten, inte själva kommunikationen på plats.

Låter som ett fantastiskt viktigt uppdrag, även om jag kan tänka mig att det blir en del känslor av maktlöshet att inte kunna göra allt för dem.
 
Jag vet inte vad jag ska hitta på. Lite tidigt att gå och lägga sig, för klibbigt för att vara ute i trädgården, för varmt i syrummet. Har typ två hundra pysselidéer men ingen inspiration att börja.. Borde dessutom laga eksemtäcke.

Jag tror jag sätter mig i soffan och stickar lite framför Netflix.
 
Fick SMS om att jag fått meddelande av Försäkringskassan. Hann få ont i magen innan jag lyckades logga in och läsa att mitt bostadsbidrag förnyats ett år till! Tack och lov liksom! Saker ska bara rulla på ;)

Avloppet är rensat så nu kan vi återigen duscha normalt, ska bli så skönt! Tog mannen en timme att pilla bort några skruvar och grejer som satt stenhårt, gammalt avlopp som inte fungerar fullt som nya, gjutjärnsavlopp sa han något om. Lika glad är jag för det för nu är det ju o-stopp! :D

Jobbat i dag också och kollegan har kommit tillbaka från sin semester, SÅ saknad!!! Nu är vi för tillfälligt fulltaliga med 4 innan två nya ska börja!

Men värmen alltså.....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 148
Senast: Marita73
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 746
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 338
· Visningar
37 271

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp