Glömt ta medicin?Försöker jobba med uppsatsen men det går väldigt segt... Vill bara lyssna på bok eller sova eller vad som helst istället...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Glömt ta medicin?Försöker jobba med uppsatsen men det går väldigt segt... Vill bara lyssna på bok eller sova eller vad som helst istället...
Nä, bara enormt omotiveradGlömt ta medicin?
Ja, det var otroligt häftigt! Först trodde vi att det var sälar för säl hade vi sett kvällen innan, men när de kom närmare såg vi att det var en grupp delfiner som följdes av en annan grupp delfiner. Det var säkert 10-15 stycken totalt! Min mans ena surfkompis berättade att han fått sällskap av en hel hög delfiner när han satt på sin bräda och väntade på vågor för några veckor sedan, så de verkar inte vara särskilt blygaMen så fantastiskt!
Vad jobbar du med? Verkar vara så olika grejer.
Spännande jobb!Jag jobbar halvtid med att vara en slags basisk sfi och samhällstolk antar jag man kan kalla det. Det här är kvinnor som bott länge i Sverige och inte har rätt till riktig SFI eller gått det för tio år sedan eller mer, och en del är halvanalfabeter. De lever i ett parallell samhälle kan man kalla det där kontakter med det svenska samhället och 'riktiga' svenskar i princip inte existerar.
Det alla har gemensamt är att de inte förstår eller talar mycket svenska. De flesta är också 55+ några över 60. Meningen är att förbereda dem inför lönearbete, men då gäller det att man har språkförståelse, kan tala, förstå, läsa någorlunda rudimentär svenska. De vill så mycket och är så ivriga och är så övertygade att de kommer komma ut i arbetslivet att det gör ont i mig.
Spännande jobb!
Men ja.. Svårt. Kan dock tänka mig att det är givande.
Ja, det måste du...Det undrar jag också. Betyder det att jag verkligen måste ta tag i uppsatsen imorgon?
Nej, förstår inte.Augusti 2022 har varit så viktig för mig.
någon dag kan jag förklara men jag tror att ni förstår.
Vem har du förklarat det för?Trött, bs har gått upp och ligger precis rätt, men rekylen känns ändå. Försöker skriva om substantiv bestämd och obestämd form, singularis och pluralist på ett pedagogiskt sätt. Hjärnan hänger inte riktigt med.
Förklarat idag att man inte ska låna från Blue Step mm genom att visa på tavlan hur mycket mer man måste betala tillbaka jämfört med hur mycket man lånar och kom in lite på räntor.
Suttit i telefonkö i 2,5 timmar och när jag väl kom fram fick jag ändå inget vettigt svar.. Smått less på den myndigheten nu.