Vad gör vi? CLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag fyller vår honkatt och hennes bror som mamma har, 7 år ❤. I vissa fall anses visst katt vara senior från 7 år redan medan i andra fall säger man från 11 års ålder och med tanke på att man säger att en 7 årig katt motsvarar en människa på 44 år och det vet jag inte om det är så jävla gammalt precis 😏😅. Vår hona själv har säkert ingen åsikt om sin ålder och är bra mycket busigare än vår hane som är 5 år 😂 (och mammas katt är fasadmästerklättrare nummer ett 😅🙃). Älskade katter som förgyller våra liv ❤.
 
Hade liknande svårighet i tankeverksamheten igår. Kollega började prata om att man får vänja sig vid att man är i medelåldern. Jag tänkte direkt, så gammal är i alla fall inte jag. Tanke ett som kom: konstigt den här kollegan var jag med och rekryterade när han var nyexaminerad. Sen dök det fotografiska CV-minnet upp, kollegan är född 1988 vilket är 13 år längre fram i denna världens tideräkning än mitt födelsedatum. Uppenbarligen är mitt påstådda födelsedatum mer fake news.:)

Men medelålders är jag nog och nästan förbi på andra sidan. Fast definitionen är lite oklar.

Alltså... jag känner ju mig som typ 25 (ibland är jag betydligt barnsligare än så) men har insett att femmanolla kommer faktiskt att inträffa nästa år O_o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
76 77 78
Svar
1 541
· Visningar
43 385
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 768
Senast: Zinfernia
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 870
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 104
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp