Vad gör vi? CLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fikar inne :)

Kopp på dig!
1D109531-BEAB-4DD2-801B-2D5E4D2BDCF4.webp

Ujuj. Undrar vad som är mest mört just nu; mina ben (räknar med benhinneinflammation nu i början typ, kanske skulle prova stödstrumpor igen😅👍) eller hjärnan 😅. Jätterusch med kunder och om de erfarna säger det varit mycket då kan ni ju tänka hur det varit för mig 😂. Första dagen jag klarat kassan själv och efter de första timmarna behövde jag verkligen pausen, resten gick bättre; "satte upp en mur" mot stress som annars lätt uppstår när tre kunder önskade hjälp samtidigt i självscanningen. Bara lugnt och metodiskt hjälpa en i taget och jag kände mig riktigt hemma på att hjälpa en gammal man, men hjälpa äldre är jag ju proffs på 😎.

Pluggade istället och tog en mindre tupplur. Nu börjas det vakandet med alarm på nätterna då får man passa på att sno åt sig en stund här och där 🤪 Jobbar bara två dagar nästa vecka som tur är och i början på veckan 🙈 Dock långa pass båda två. Och studera det kan jag göra på nattetid nu när vi är i princip klara med alla grupparbeten förutom ett mindre nästa vecka. Nu kaffe och fortsätta plugga 😅 Imorgon måste jag hinna köra Trule på morgonen innan jag ska på premiären för hemma travet och se uppfödningen förhoppningsvis sköta sig 🙏❤️

Jag hade samma bekymmer för ett tag sen. Yngre kompis fyllde 30, vilket är konstigt med tanke på att jag är 25.

Jag är född -88, räkna får ni göra själva :angel:
Hade liknande svårighet i tankeverksamheten igår. Kollega började prata om att man får vänja sig vid att man är i medelåldern. Jag tänkte direkt, så gammal är i alla fall inte jag. Tanke ett som kom: konstigt den här kollegan var jag med och rekryterade när han var nyexaminerad. Sen dök det fotografiska CV-minnet upp, kollegan är född 1988 vilket är 13 år längre fram i denna världens tideräkning än mitt födelsedatum. Uppenbarligen är mitt påstådda födelsedatum mer fake news.:)

Men medelålders är jag nog och nästan förbi på andra sidan. Fast definitionen är lite oklar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
85 86 87
Svar
1 734
· Visningar
46 882
Kropp & Själ Måste väl finnas fler än jag? Det kändes bra i morse och fram till typ kl 17 men nu är jag deppig. Har ätit en ask potatissallad till...
2
Svar
37
· Visningar
2 056
Senast: MiaMia
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 694
Senast: Krålus
·
Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 123

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka