Vad gör vi? CLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fikar inne :)

Kopp på dig!
1D109531-BEAB-4DD2-801B-2D5E4D2BDCF4.webp
 
Ujuj. Undrar vad som är mest mört just nu; mina ben (räknar med benhinneinflammation nu i början typ, kanske skulle prova stödstrumpor igen😅👍) eller hjärnan 😅. Jätterusch med kunder och om de erfarna säger det varit mycket då kan ni ju tänka hur det varit för mig 😂. Första dagen jag klarat kassan själv och efter de första timmarna behövde jag verkligen pausen, resten gick bättre; "satte upp en mur" mot stress som annars lätt uppstår när tre kunder önskade hjälp samtidigt i självscanningen. Bara lugnt och metodiskt hjälpa en i taget och jag kände mig riktigt hemma på att hjälpa en gammal man, men hjälpa äldre är jag ju proffs på 😎.
 
Pluggade istället och tog en mindre tupplur. Nu börjas det vakandet med alarm på nätterna då får man passa på att sno åt sig en stund här och där 🤪 Jobbar bara två dagar nästa vecka som tur är och i början på veckan 🙈 Dock långa pass båda två. Och studera det kan jag göra på nattetid nu när vi är i princip klara med alla grupparbeten förutom ett mindre nästa vecka. Nu kaffe och fortsätta plugga 😅 Imorgon måste jag hinna köra Trule på morgonen innan jag ska på premiären för hemma travet och se uppfödningen förhoppningsvis sköta sig 🙏❤️
 
Jag hade samma bekymmer för ett tag sen. Yngre kompis fyllde 30, vilket är konstigt med tanke på att jag är 25.

Jag är född -88, räkna får ni göra själva :angel:
Hade liknande svårighet i tankeverksamheten igår. Kollega började prata om att man får vänja sig vid att man är i medelåldern. Jag tänkte direkt, så gammal är i alla fall inte jag. Tanke ett som kom: konstigt den här kollegan var jag med och rekryterade när han var nyexaminerad. Sen dök det fotografiska CV-minnet upp, kollegan är född 1988 vilket är 13 år längre fram i denna världens tideräkning än mitt födelsedatum. Uppenbarligen är mitt påstådda födelsedatum mer fake news.:)

Men medelålders är jag nog och nästan förbi på andra sidan. Fast definitionen är lite oklar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
43 150
Senast: Mirre
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 767
Senast: Zinfernia
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 869
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 102
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ny sadel, ont
  • Föräldrar till barn som rider
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp