Vad gör vi? CLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om man har börjat älska att lyssna på P1 i bilen, är man officiellt tant då (förlåt @tanten ;))?? Man får höra om allt ifrån krigets fasor i Ukraina, till forskaren som samlar in stinkpaddans ägg och flyttar dem till lämpligare platser. Jag är säker på att min allmänbildning har ökat med 150% sedan jag började lyssna på P1 istället för musikskvalet och reklamen..... :D
P1 är min dagliga följeslagare. :D "ord och inga visor"

Jag slår på radion när jag vaknar och slår av den när jag går och lägger mig.

Orka lyssna till pladder och folk som skrattar åt sig själva. Det är väl vad övriga kanaler består av (utom P2 då)
 
Om man har börjat älska att lyssna på P1 i bilen, är man officiellt tant då (förlåt @tanten ;))?? Man får höra om allt ifrån krigets fasor i Ukraina, till forskaren som samlar in stinkpaddans ägg och flyttar dem till lämpligare platser. Jag är säker på att min allmänbildning har ökat med 150% sedan jag började lyssna på P1 istället för musikskvalet och reklamen..... :D
Jag brukar alternera mellan P1 och Bandit Rock :D Det säger allt om min ålder :angel:
 
Tabletter på posten 🥳
 

Bifogade filer

  • F0785609-E964-4E8F-80B2-EC4C8D8F101D.webp
    F0785609-E964-4E8F-80B2-EC4C8D8F101D.webp
    75,9 KB · Visningar: 99
Njuter av fikarast i solen. Shortspremiär idag! Vet inte om jag bryr mig om att jobba så himla mycket mer idag faktiskt - jag har slitit som en gnu hela dagen fram till nu och tänker att jag kan anamma den svenska traditionen att ta en halvdag före röd dag. Förvisso infaller inte den röda dagen förrän på måndag, men visst borde det väl vara godkänt ändå? :D

Visst var det i programmet Macken de havdade att de tog dubbelt betalt, "Dag fore dag, fore helgdag":rofl:
 
Bra godisklubba, bra 👏🏼 :up: Har i över en vecka letat efter ett nagellack men har inte hittat det hos varken mamma eller pappa. Och jag ville ju ha det, det var en av mina favoriter! :arghh: Vände precis upp och ner på väskan som jag har för att flytta saker från mamma till pappa (och tvärtom) och gissa vart det var? I väskan så klart :idea: Har alltså letat efter ett nagellack som varit spårlöst försvunnet, men som hela tiden varit där jag varit 😆😂
 
Lustigt med vädret, hur olika folk tycker. Jag tycker fortfarande det är ganska kallt 🥶 och när jag tittade ut tidigare ikväll såg jag en person gå förbi i T-shirt samtidigt som en annan person kom ut ur porten iförd toppluva och vantar, det tyckte jag var lite kul :D
Jag tycker...både och.... :p Ibland när man står mitt i solen - i lä - någonstans kan det vara RIKTIGT varmt :) ! Men så går solen i moln - och kanske sjunker temperaturen på dagen till 4 plusgrader som det gjorde häromdagen - då blir det KALLT!!
Enligt min smak har det inte varit t-shirt-väder på riktigt ännu, SPECIELLT inte på kvällarna.... 🥶
 
Har just avslutat ett par besvärliga telefonsamtal och laddar upp för att duka fram en trevlig liten antipasti-bricka till mig själv som jag sedan tänkte sjunka ner i soffan med. Har haft span på en flaska rödvin hela veckan som ska få göra mig sällskap (fast jag tänkte inte dricka hela flaskan ikväll alltså 😅). En fredagkväll fylld av ost, bröd, rödvin och en bra serie - bättre kan det knappt bli!
 
Har just avslutat ett par besvärliga telefonsamtal och laddar upp för att duka fram en trevlig liten antipasti-bricka till mig själv som jag sedan tänkte sjunka ner i soffan med. Har haft span på en flaska rödvin hela veckan som ska få göra mig sällskap (fast jag tänkte inte dricka hela flaskan ikväll alltså 😅). En fredagkväll fylld av ost, bröd, rödvin och en bra serie - bättre kan det knappt bli!
Vad är en bra serie?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
70 71 72
Svar
1 422
· Visningar
39 931
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 759
Senast: Zinfernia
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 817
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 057
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp