Vad gör vi? CLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på om jag ska ta isär och göra om klänningen jag syr på just nu, eller om jag ska starta ett nytt projekt. Det finns en hel del i pipen så att säga.
Kanske smita emellan med nåt litet, typ nån kasse till min mosters lotteri eller så. Det går ju snabbt och smidigt.
 
Satt precis och fyllde i uppgifter inför ett pensionsmöte. Inser att jag har sjukt dålig koll på min ekonomi :o Jag vet att vi sätter över en summa var till ett konto där allt gemensamt dras, men hur mycket som går till vad har jag inte riktigt koll på.. Kikade i bankappen med, där kan man kategorisera alla utgifter. Men det stämde inte helt det heller och dessutom låg vissa poster dubbelt (sånt jag flyttar mellan egna konton står med två gånger).
Får väl sätta mig och gå igenom ordentligt, det finns säkert nånting man kan dra ner på. Nu har jag inte skitlön längre så det känns inte lika angeläget men kanske går det öka sparandet en del = köpa växthus! :D
 
Jag vaknade precis upp på soffan (dit jag för förflyttade både täcke, kuddar och mig själv vid sjutiden efter en sömnlös natt) och gick upp för att koka ägg. Lyckades knäcka ett ägg i kylskåpet. Som rann ner, in i frysen (kanske för att smarthuvudet här öppnade dörren då det började flyta ut i listen). Och naturligtvis frös fast längs vägen. 😒

Jag ska dricka ett par muggar kaffe före jag gör något annat, tror jag!
 
Grävt bort en gräslig ölandstok och ersatt med denna :)
 

Bifogade filer

  • A53D8985-2A6B-4907-8B92-01F6943E8B58.webp
    A53D8985-2A6B-4907-8B92-01F6943E8B58.webp
    522,6 KB · Visningar: 55
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
70 71 72
Svar
1 429
· Visningar
40 109
Senast: Liten
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 760
Senast: Zinfernia
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 822
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 060
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp