Vad gör vi CLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
På jobb och redan irriterad utav bara :devil:
Alltså, finns det något jobb där varenda sketen stol, pall, skrivare från 90-talet, och vas finns med i en databas? Fattar om man vill ha ett inventarie av kanske konst, eller designergrejer som kostar mycket, men varför i hela friden ska jag inventera en tavla från IKEA för 50 kr?

Vill gå hem. :cautious:
 
Två intensiva dagar på Universitetet tog ut sin rätt. Somnade direkt jag la mig i sängen igår kväll 😆 Idag behöver jag lite återhämtning känner jag. Men dels ska jag äntligen till stallet, inte varit där sedan i Måndags och sen ska jag på arbetsinterjuv på eftermiddagen. Så bara köra på 😎
 
Lät smarrigt med vild vitlök, kan man använda dem som vanlig vitlök?
Mja, de är mer mot vårlök/gräslök/salladslök tycker jag, men med vitlökssmak. :) Jag använder dem i sallad, pesto, kanske i en stir fry... lite sådär. Å andra sidan skördar jag aldrig själva löken utan använder bara bladen. Tar jag upp löken kommer den ju inte upp nästa år igen, och de är dessutom försumbart små.

Ramslöken har också börjat växa ordentligt här nu!
 
Hade så mycket ångest tidigt imorse/ inatt att jag ett tag tänkte varför ens leva :o
Inte kom jag iväg till skolan heller och inte har jag meddelat att jag inte kommer. Hur svårt ska det va :mad: bara skriva att hej jag kommer inte idag pga nånting. Men nej det gick visst inte heller av någon anledning så nu känner jag mig sämst. Sämst av det sämsta.
Och ekonomin är botten just nu. Hur ska jag lösa allt? Och hur ska jag hinna och orka med när det bara blir motgångar efter motgångar?
Har mest lust att bara dra något gammalt över mig och slippa vakna upp men det löser ju ingenting.
Får ta och skriva något till läraren så här jätteförsent :(
Allt är bara en enda röra.
 
Känns lite bättre nu ändå. Pratade med förstående person så inkassokravet verkar strykas vad jag förstod det som. Svårt när posten krånglar så mycket och jag trott att allt är ok men tydligen gick en betalning inte igenom och märkte det så onödigt sent varpå detta stresspåslag. Nu är alla akuta räkningar mm betalda. Gäller bara att klura ut hur jag ska betala en som går ut i nästa vecka på 7000kr. Inga små summor för mig just nu när det bara är allt möjligt som ska betalas till höger och vänster.
Måste försöka sälja av något rätt omgående så det går ihop sig under sommaren så får jag lösa mer långsiktigt senare.
 
Idag är en sån där dag där allt bara känns skit. Det känns som att alla har något emot mig, ingen gillar mig, att jag bara är sämst på allt och inte kan något :turd:

Känner lite "varför försöker jag ens?" samtidigt som den mer realistiska (?) delen av min hjärna försöker säga att det bara är en dålig dag och att det blir bättre imorgon. Så, hej katastroftankar och ångest deluxe. Varför ska det vara så svårt? :meh:
 
Idag är en sån där dag där allt bara känns skit. Det känns som att alla har något emot mig, ingen gillar mig, att jag bara är sämst på allt och inte kan något :turd:

Känner lite "varför försöker jag ens?" samtidigt som den mer realistiska (?) delen av min hjärna försöker säga att det bara är en dålig dag och att det blir bättre imorgon. Så, hej katastroftankar och ångest deluxe. Varför ska det vara så svårt? :meh:
Precis så där är min dag också 🙈
Vet inte hur det är bäst att göra. Bara försöka beta av en sak i taget och sen har jag börjat med en ny grej som känns lika töntig varje gång men säger till mig själv (eller ja till mig och mig vet jag inte) men säger högt Bra Jobbat.
 
Gosat häst ❤️ Han fick en reaktion på vaccinet så han har vilat i en vecka idag. Konstaterade att han lyckats göra sig illa i vanliga ordning när jag är borta 🤪 Förstår inte hur han lyckas men skalat en ganska stor bit av skinnet på hasen har han gjort.
Men nu är han nöjd efter rykt,pyssel och morötter ❤️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 767
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
74 75 76
Svar
1 518
· Visningar
42 770
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 870
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
735
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Atletix
  • Lerig hage
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp