Vad gör vi CLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jösses. Har varit hemma hos @athena_arabians I natt och hjälpt till att spika upp någon form av fasadbelysning. Det skulle upp för att hon skulle locka till sig en sekt.
Samtidigt som vi spikade mumlade vi på en ramsa "du är så ful du är så fin, du har så vackra vita bin" om och om igen.
Man fick akta sig för en shettis rusade runt huset och välte stegarna vi stod på. Sen fick vi saft och bullar av en jättegullig tant. :D 🤷‍♀️
Det låter som en helt vanlig dag hemma hos @athena_arabians 🤷‍♀️

:D:angel:
 
Har lunchrast och njuter en ovanligt god smoothie :d

Lider med er som måste dras med snö! Trodde att vädret flippat ur alldeles även här när det vid lunchtid såg ut att singla stora snöflingor ner från himlen. Sen insåg jag att det bara var körsbärsträdet på gatan som börjat tappa sina blommor :D
 

Bifogade filer

  • 20220329_164538.webp
    20220329_164538.webp
    92 KB · Visningar: 22
Fortsätter med elcykel-ombyggnadsprojektet. De komponenter som fyller mina behov visar sig svåra att hitta, framför allt inom EU. Men jag hittar en och annan möjlighet, och om resultatet blir bra så är det värt både jobbet och pengarna. De få köpecyklar som gör ungefär samma jobb kostar 50-70 tkr (!) medan jag landar på 15-20 tkr.
 
Härliga timmar I stallet i vårvädret 😍. Testade att rida lite granna; första gången på en vecka så nöjde mig med barbacka I bara grimma och grimskaft på ridbanan I skritt och även lite galopp I 20 min 😍. Härligt! Mår allt bättre; inte alls "vimmelkantig I skallen" och skönt att kunna använda linser igen men flåset är inte i fas än, inte så konstigt direkt.
 
Jag klagar mycket på fysiken här. Men något som är positivt är att min lärare tillåter oss att ha med oss ett A4 papper in på proven. Där får vi skriva formler, saker som vi tycker är svåra att komma ihåg, eller något helt annat (men de flesta har något fysik-relaterat på pappret :D) :)

Så just nu sitter jag och skriver på mitt sånt papper inför imorgon. Än så länge har jag bara börjat samla ihop alla formler på ett papper, sen ska jag organisera och skriva rent allt.
När jag är klar med detta tänker jag gå och lägga mig. Har bara sovit 4h inatt så jag är trött :sleep:
 
Jag klagar mycket på fysiken här. Men något som är positivt är att min lärare tillåter oss att ha med oss ett A4 papper in på proven. Där får vi skriva formler, saker som vi tycker är svåra att komma ihåg, eller något helt annat (men de flesta har något fysik-relaterat på pappret :D) :)

Så just nu sitter jag och skriver på mitt sånt papper inför imorgon. Än så länge har jag bara börjat samla ihop alla formler på ett papper, sen ska jag organisera och skriva rent allt.
När jag är klar med detta tänker jag gå och lägga mig. Har bara sovit 4h inatt så jag är trött :sleep:
Har ni inte någon färdig formelsamling som ni får på plats? Här skriver fysik och mattelärarna ständigt ut formelsamlingar och blockerar skrivarna. *inte alls bitter att jag fick springa runt som en idiot för att hitta en ledig skrivare* :angel::D
 
Har nu äntligen satt mig ner och mailat till min chef. Skickade det även till hennes chef och rehabiliteringsassistenten i kommunen. Har blockerat chefens telefonnummer och skrev två gånger i mailet att jag endast vill ha skriftlig kontakt hädanefter (jag vill inte ha sms dock). Blev ett bra mail tycker jag :up: Kan sätta en slant på att hennes chef hör av sig till mig imorgon (min chef är omplacerad en gång tidigare och har många klagomål på sig nu också).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 767
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
43 093
Senast: Mirre
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 875
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
735
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ny sadel, ont
  • Föräldrar till barn som rider
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp