Vad gör vi CLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skrivkramp är ingen rolig grej inte 😂 Men snart skrivit klart första grejen iaf. Dessutom känner jag mig som Agda 95 år efter jag på något vänster lyckades dra till lårmuskeln i mitt dåliga ben igår. Så kommer knappt upp och ned för trappen hemma 😆 Går så bra just nu, funderar på hur jag ska ta mig i och ur vagnen imorgon bakom Trule ..
Tur jag har Trule för en timme bakom honom brukar ge mig nya idéer när hjärnan stängt av!
 
Min hjärna är verkligen överallt just nu. Fick de nya provsvaren som fortfarande visar anemi, vet inte när lägenheten blir värderad, vet inte vad jag ska söka för utbildning som plan B, missat två kbt-tider, en sen inlämningsuppgift + en jätteviktig som jag borde påbörjat vid det här laget :crazy:

Jag orkar inte mer.
 
God mat: pilgrimsmussla till förrätt, majskyckling till varmrätt och crème brulée till efterrätt :d
Vi har haft frågesport och mitt lag vann en promenadseger :D (Häkteschefen hade inför skojat om att jag inte skulle få vara med :rofl: )
Fick presentkort så det var roligt.

Efter middagen tog vi en drink och sen gick tre av oss till spa-delen och badade lite till.
Nu ska jag duscha och sen sova gott. Frukost 7.15!

Jag hade till och med orkat sminka mig lite :p

20220322_192651.webp
 
Tjoho 39,4 i temp och känner mig som ett fyllo när jag försöker hanka mig till toaletten 😅. Vill ju inte gärna göra kroppen en björntjänst och mota ner febern när den är under 40; då det ju är kroppens sätt att förgöra viruset✌. Men med tanke på den rejäla huvudvärken ligger det ändå nära...Typiskt att bli sjuk just nu när det är en del denna vecka; vaccination av katt, besikta bilen och kalas både lördag och söndag....Jahopp. Men fortfarande mycket tacksam för att jag/vi höll oss friska över allt fint julfirande och nyårsfirande 🥰.
 
Och jag var halvvägs ut genom dörren när jag såg smset att jag inte behövd åka till stallet nu på morgonen. Jahopp börja hinka kaffe för att hålla mig vaken eller så går jag och lägger mig igen. Satt uppe för länge framför datorn och stirrade på uppgiften men ingenting kom ut.
 
Alltså åh. Jag pluggar nu i ett halvår och tanken är att jag mot slutet av utbildningen ska ut på praktik. Det finns ett ställe jag gärna skulle vara på, för drömmen är att någon gång få jobb där.

Nu ikväll så pratade jag i telefon med en vän. Jag nämnde praktiken. Det visar sig då att vännen har en bekant som jobbar på just det här stället, med sådant som jag nu utbildar mig inom! Vännen sa direkt att hon imorgon kan ringa till bekantingen för att se om det finns någon chans för mig att ha praktik där, så att jag i så fall kan få kontaktuppgifter till rätt person.

Men alltså, SÅ mycket bättre att kunna ta det via kontakter istället för att försöka hitta rätt person på egen hand och komma in helt "utifrån". Så om jag har en väldig tur nu så kan saker bli riktigt bra. Och oavsett hur det blir så är jag otroligt glad åt att ha fina vänner som försöker hjälpa till med det de kan.
Håller tummar och tassar för dig!

Inväntar kontrakt för drömjobbet :bump: mitt löneanspråk ”gick igenom” :bump:
Grattis :banana:
 
Jag ska till skolan och träffa kursare för första gången på till 1,5 år. Tror att jag ska gömma mig i en hoodie för att slippa kommentarer om vikten.
Du har ju gjort en jätteresa med vikten. försök vara stolt istället?

Jag har också fått kommentarer av ytligt bekanta. Har tappat närmare 15 kg pga min njursvikt. En kvinna sa att det var bra jobbat och att jag såg snygg ut. Hmpf.:meh: Hon var där tillsammans med sin make som är läkare. Jag var trött och orkade inte vara artig så jag sa frankt att jag inte gjort det frivilligt, jag har terminal njursvikt, och gick därifrån.

Däremot är det svårt att fatta att jag är smal. Det har jag aldrig varit nånsin i livet. Var fet redan som spädbarn. Känns inte så smal eftersom jag har en massa löst skinn :)
 
Du har ju gjort en jätteresa med vikten. försök vara stolt istället?

Jag har också fått kommentarer av ytligt bekanta. Har tappat närmare 15 kg pga min njursvikt. En kvinna sa att det var bra jobbat och att jag såg snygg ut. Hmpf.:meh: Hon var där tillsammans med sin make som är läkare. Jag var trött och orkade inte vara artig så jag sa frankt att jag inte gjort det frivilligt, jag har terminal njursvikt, och gick därifrån.

Däremot är det svårt att fatta att jag är smal. Det har jag aldrig varit nånsin i livet. Var fet redan som spädbarn. Känns inte så smal eftersom jag har en massa löst skinn :)
Därför jag aldrig kommenterar sånt till folk jag inte känner jätteväl, kan bli så himla fel 😔

Jag har också gått ner 15 kg pga pågående relationsdrama. Mig syns det ju inte så drastiskt mycket på kroppslig då jag har typ 30 kg kvar gå ner innan jag är "normalviktig".
Däremot fick jag frågan om jag bytt glasögon för "de ramar in ditt ansikte så fint"
Nä det är mer att mitt ansikte är mindre än tidigare (sa jag inte :p)
 
Du har ju gjort en jätteresa med vikten. försök vara stolt istället?

Jag har också fått kommentarer av ytligt bekanta. Har tappat närmare 15 kg pga min njursvikt. En kvinna sa att det var bra jobbat och att jag såg snygg ut. Hmpf.:meh: Hon var där tillsammans med sin make som är läkare. Jag var trött och orkade inte vara artig så jag sa frankt att jag inte gjort det frivilligt, jag har terminal njursvikt, och gick därifrån.

Däremot är det svårt att fatta att jag är smal. Det har jag aldrig varit nånsin i livet. Var fet redan som spädbarn. Känns inte så smal eftersom jag har en massa löst skinn :)

Jag blir så less. NÄR ska folk lära sig hålla käften om andras kroppar?!

Första sommaren jag jobbade på ICA och gått ner ordentligt i vikt fick jag hela tiden höra hur fin jag blivit... i slutet av den sommaren var min anorexi fullt utvecklad :grin:

Jag började ju som överviktig när jag började gå ner. Varför började jag gå ner i vikt? Jo, min morfar dog och jag själv hade fruktansvärda eksem som inte svarade så bra på behandlingen... men maten kunde jag ta kontroll över så då gjorde jag det. Så himla sunt... eller inte.

/end rant
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 767
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
75 76 77
Svar
1 532
· Visningar
43 150
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 875
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
735
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ny sadel, ont
  • Föräldrar till barn som rider
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp