Vad gör vi CLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har precis "sanerat" sovrummet efter byggjobbarna, snyggt och fint nu. Är lite pjutt dock för imorgon kl 7.30 kommer de igen för att avsluta. Allt som är kvar är en plåtbit på utsidan, skruva fast 4 gardinfästen och sätta upp 2 fönsterbrädor(fästena är redan fastskruvade)... Hade vart skönt om de fixat klart inuti iaf så jag kunnat städa klart men blir ju imorgon iaf. Nyser som tusan när jag är i vardagsrummet och köket :grin:
Nu blir det snart mat iaf :)
 
På teamdagar på Ystads saltsjöbad. Hittills trevligt. Bra grupp i våra samtal och bra folk totalt sett.
Har badat i havet tre gånger och sen suttit i en av poolerna och snackat strunt :)

Fin utsikt från mitt rum.

20220322_150348.webp
 
Tror jag lever ungefär, tenta vecka och det står brutalt stilla i hjärnan, får inte ut ett ord typ. Ska klämma ur mig ca 4000 ord tills måndag. Hmpft tror jag skrivit 100 ord typ.
Men kämpar på, rätt vad det är så släpper det som vanligt.

Mamma var och hälsade på i Söndags :love: Älskade älskade lilla Mamma, det behövdes verkligen även om vi pratar i princip varje dag i telefon har vi inte träffats IRL sedan jag var nere och hämtade bilen i Januari.
 
Stackars sambo har varit på lagret fram tills nu trots att han inte är frisk. Men som egenföretagare är det ju bara att göra vad som måste göras ibland. Och jag är ju betydligt sjukare. Så han fick bita ihop.
Hoppas bara stackarn blir frisk för nästa veckas jobb i DK. 😬
Nu är han iaf på väg hem och ska ha hämta upp Phad Thai till oss! Den är så sjukt god från det stället! De som har stället är så gulliga att man gärna vill supporta dem också! :heart
 
Trodde ju att pållan skulle vara smått överladdad efter två vilodagar men i idag var hon lugnare än på bra länge..Red barbacka I alla gångarter på ridbanan en halvtimme och hon lät lite lätt flåsig I galoppen- stor skillnad jämfört med när jag skrittade henne barbacka förra tisdagen 😅. Men idag var hon tröööött (plötsligt rejält varmt ju och vinterpäls kvar); så söt så när hon blundade vid uppbindningsstocken efter ridningen 🥰. När man kan stå ute och rykta och rida i bara tröja är det vår 😍.
 
Alltså åh. Jag pluggar nu i ett halvår och tanken är att jag mot slutet av utbildningen ska ut på praktik. Det finns ett ställe jag gärna skulle vara på, för drömmen är att någon gång få jobb där.

Nu ikväll så pratade jag i telefon med en vän. Jag nämnde praktiken. Det visar sig då att vännen har en bekant som jobbar på just det här stället, med sådant som jag nu utbildar mig inom! Vännen sa direkt att hon imorgon kan ringa till bekantingen för att se om det finns någon chans för mig att ha praktik där, så att jag i så fall kan få kontaktuppgifter till rätt person.

Men alltså, SÅ mycket bättre att kunna ta det via kontakter istället för att försöka hitta rätt person på egen hand och komma in helt "utifrån". Så om jag har en väldig tur nu så kan saker bli riktigt bra. Och oavsett hur det blir så är jag otroligt glad åt att ha fina vänner som försöker hjälpa till med det de kan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 767
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
43 093
Senast: Mirre
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 875
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
735
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ny sadel, ont
  • Föräldrar till barn som rider
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp