Vad gör vi CLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du har ju gjort en jätteresa med vikten. försök vara stolt istället?

Jag har också fått kommentarer av ytligt bekanta. Har tappat närmare 15 kg pga min njursvikt. En kvinna sa att det var bra jobbat och att jag såg snygg ut. Hmpf.:meh: Hon var där tillsammans med sin make som är läkare. Jag var trött och orkade inte vara artig så jag sa frankt att jag inte gjort det frivilligt, jag har terminal njursvikt, och gick därifrån.

Däremot är det svårt att fatta att jag är smal. Det har jag aldrig varit nånsin i livet. Var fet redan som spädbarn. Känns inte så smal eftersom jag har en massa löst skinn :)
Jag är stolt, men det är jobbigt att prata om ändå. Jag är fortfarande sjukligt överviktig så jag är ju långt ifrån klar.

Och nej, det gick tydligen inte att gömma sig...
 
Byggjobbarna är inte klara än, var slut på fönsterbrädor så de letar på byggaffärerna men det är allt som är kvar :D
Dock upptäckt i-landsproblemet att en av mina gardinstänger är för kort! Angenämt problem och tydligt bevis att dessa fönster är större än förra :D
 
Jag är stolt, men det är jobbigt att prata om ändå. Jag är fortfarande sjukligt överviktig så jag är ju långt ifrån klar.

Och nej, det gick tydligen inte att gömma sig...
Ibland funderar jag på hur folk är funtade egentligen, din vikt påverkar väl ändå inte dom i någon som helst utsträckning?

Och nej, det är ingen komplimang att höra att man är fin först när man gått ned i vikt. Man är fin oavsett vikt eller utseende, ofina människor är sådana som klankar, kommenterar och ser ned på folk.

Och du är fin, så det så. :heart
 
Något bra iaf.. Min bil hade ett enkelt fel, så får tillbaka den imorgon. Hästen får stå i liten hage på metacam i tio dagar så får vi se hur det är med honom sedan enligt veterinären. Troligtvis har han härjat för mycket med kompisarna i hagen.

Så ingen dödsdom för varken hästen eller bilen, så jag är lugnare nu.
Men varför ska jag alltid tro det värsta..?
 
Undrar lite hur man gör för att sluta jobba fort.
Har redan gjort klart allt jag skulle göra för dagen, plus att jag gjort det mina andra kollegor ska göra i dag.

Har nu inget att göra, undrar om jag ska hitta på någon arbetsuppgift? Räkna papper? Finskriva allas post-it lappar? Storstäda köket? :p
 
Undrar lite hur man gör för att sluta jobba fort.
Har redan gjort klart allt jag skulle göra för dagen, plus att jag gjort det mina andra kollegor ska göra i dag.

Har nu inget att göra, undrar om jag ska hitta på någon arbetsuppgift? Räkna papper? Finskriva allas post-it lappar? Storstäda köket? :p
Vi hade behövt dig på mitt jobb, här finns verkligen alltid något att göra :laugh:
 
Undrar lite hur man gör för att sluta jobba fort.
Har redan gjort klart allt jag skulle göra för dagen, plus att jag gjort det mina andra kollegor ska göra i dag.

Har nu inget att göra, undrar om jag ska hitta på någon arbetsuppgift? Räkna papper? Finskriva allas post-it lappar? Storstäda köket? :p
Tips, börja skapa Exceldokument för att jobba saktare, gärna procentuella saker i jämförelse med varandra. Till vilken nytta vet jag inte men du kommer garanterat få hålla på ett tag för Excel är konstruerat av någon demon som jobbat som handläggare på någon kommunal verksamhet för länge. :up:

(Förlåt alla som jobbat som handläggare inom kommunal verksamhet för länge för mitt skämt, ni är inte alls som Excel)
 
Tips, börja skapa Exceldokument för att jobba saktare, gärna procentuella saker i jämförelse med varandra. Till vilken nytta vet jag inte men du kommer garanterat få hålla på ett tag för Excel är konstruerat av någon demon som jobbat som handläggare på någon kommunal verksamhet för länge. :up:

(Förlåt alla som jobbat som handläggare inom kommunal verksamhet för länge för mitt skämt, ni är inte alls som Excel)
Jag kan bara hålla med dig om Excel :rofl: använder det inte till nåt annat än listor...
 
IMG_20220322_132600145_HDR.webp

Mannen i mitt liv ❤️ Undrar ofta vad jag hade gjort utan honom. Så nu ska vi ge oss ut i solen en timme eller så på skogen och Klafsa i leran 😎
 
Tips, börja skapa Exceldokument för att jobba saktare, gärna procentuella saker i jämförelse med varandra. Till vilken nytta vet jag inte men du kommer garanterat få hålla på ett tag för Excel är konstruerat av någon demon som jobbat som handläggare på någon kommunal verksamhet för länge. :up:

(Förlåt alla som jobbat som handläggare inom kommunal verksamhet för länge för mitt skämt, ni är inte alls som Excel)
Alltså jag klappar hellre på avföring än rör Excel :angel:
 
Undrar lite hur man gör för att sluta jobba fort.
Har redan gjort klart allt jag skulle göra för dagen, plus att jag gjort det mina andra kollegor ska göra i dag.

Har nu inget att göra, undrar om jag ska hitta på någon arbetsuppgift? Räkna papper? Finskriva allas post-it lappar? Storstäda köket? :p

Storstäda köket finns det alltid behov av på mitt jobb, så det körde jag på innan jul (vi hade ett par dagar avsatt för inventering etc) :p:wtf: Slår lätt ihjäl ett par-tre timmar iaf!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 768
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
75 76 77
Svar
1 539
· Visningar
43 385
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 875
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
735
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp