Vad gör vi CLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dags att fixa något att äta till lunch (kanske frukost, kommer inte ihåg om jag gjort det idag?:crazy:)

Sen lär jag åka in tidigare till jobbet pga ett möte som jag ska vara med på istället för en kollega. Tänkte ha börjat jobba vid 17.30 idag men får bli kring 14 istället.

Ångrar så att jag inte åkte och hämtade mitt paket igår endå pga "imorgon har jag gott om tid".:cautious:
 
Vi har haft riktigt fint väder här ☀️

En del av mina kollegor:
received_1211968872543993.webp
 
Sådär nu börjar köket se ut som ett kök. Efter över en timmes idogt diskande och torkande kan man börja se diskbänken. Nu är det bara några saker som ligger i blöt kvar. Bävar inför ett otroligt viktigt samtal om tio minuter.

Sov som en kratta i natt, tre timmar, sedan vaknade jag vi halv fyra, tog en insomningstablett som började verka någon timme innan jag skulle upp så har varit lite zombie hela dagen. Bah.
 
....................... nej vet ni vad.
nu säger jag upp mig.

Fick precis ett mejl tillbaka från vår examinator om att det blivit en förväxling med betygen i Ladok och att vår b-uppsats fortfarande skall examineras. Det här händer bara mig. Jag är i chock :arghh::arghh: HUR? HUR ENS???

Uppdatering: Examinatorn har mejlat att hon har läst igenom uppsatsen och gett oss VG, igen :D NU är kapitlet klappat och klart!
 
Jag jobbar mycket med medlemslistor och dyl i excell man behöver var lite fyrkantig i det men för mig är det ovärderligt i mitt arbete. Framförallt formler när man ska jämnföra listor.
Kan nog erkänna att jag använder Excel en hel del i arbetet och ibland är det bra att ha, exempelvis dagens uppgift: jämföra bränsletillägg kontra dieselprisernas uppgång under de senaste 3 månaderna och se om fyllnadsgraden på lastbilen varit skälig gentemot detta. Och allt i procentsats. :D

Men det är ändå ett sabla otyg att hålla på med. ;)
 
Sådär nu börjar köket se ut som ett kök. Efter över en timmes idogt diskande och torkande kan man börja se diskbänken. Nu är det bara några saker som ligger i blöt kvar. Bävar inför ett otroligt viktigt samtal om tio minuter.

Sov som en kratta i natt, tre timmar, sedan vaknade jag vi halv fyra, tog en insomningstablett som började verka någon timme innan jag skulle upp så har varit lite zombie hela dagen. Bah.

Det viktiga mötet var extremt inte viktigt. Jag och katten funderar på att lägga ut dynan på balkongen och njuta lite av solen, men det är nog lite för kallt ännu och jag behöver ta bort de sista kartongerna. Snart är det väl dags att fundera lite på balkonglådorna.
 
Excal är dessutom extra usel på listor. Words tabeller funkar mycket bättre.
Så Excel är inte bra på nåt :rofl:

Excel är ju svinbra när man ska samla och strukturera mycket data. Och så kan man göra pivottabeller och annat för att sortera ut det man behöver i den form man behöver det. Jag har fått lite privatlektioner av en av våra controllers och excel kan för en textperson som mig själv verkligen framstå som ett yxigt apverktyg. Men med lite finess är det hur användbart som helst.
 
Excel är ju svinbra när man ska samla och strukturera mycket data. Och så kan man göra pivottabeller och annat för att sortera ut det man behöver i den form man behöver det. Jag har fått lite privatlektioner av en av våra controllers och excel kan för en textperson som mig själv verkligen framstå som ett yxigt apverktyg. Men med lite finess är det hur användbart som helst.
Absolut, jag var lite ironisk. :) Har alldeles för många gånger stött p folk som skrivit in rena tabelluppställningar i excel för de inte fattat att man kan göra tabeller och listor i Word.

Så fortman behöver göra beräkningar är excel bäst.
Bokstäver i Word och siffror i Excel :)
 
Så fortman behöver göra beräkningar är excel bäst.
Bokstäver i Word och siffror i Excel :)
Excel är överlägset även för text-tabeller där
man vill kunna sortera och filtrera data för att sammanställa information. Som en minidatabas. Mitt "problem" med Excel är när problemet vuxit ur minidatabas och behöver en riktig databas där många användare kan jobba samtidigt utan problem.

För bokstäver föredrar jag LaTex så att man får stringent snyggt resultat varje gång. Men så är jag ingenjör också :-)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 768
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
76 77 78
Svar
1 541
· Visningar
43 385
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 875
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
735
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp