Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Polisanmäl?Nu är jag riktigt jävla förbannad rent ur sagt, granngubbens daghund(som han fortsatt får ha trots att han tappat bort den i skogen och den förstört saker för min andra granne) kom springandes på våran tomt när jag och vår hund skulle gå ned till huset. Den sprang in på våran gård och ställer sig och morrar åt våran hund samtidigt som den fortsätter gå framåt mot honom. Ropar på grannen att han får hämta hunden, det enda som händer är att gubben skriker att den ska gå in, hunden vänder inte utan fortsätter framåt mot oss och morrar. Till slut kommer granngubben och hämtar hunden och undrar om något hände, jag svarar nej men nu får du fan koppla den så inget händer. Då svarar gubben att "nej, det tänker jag inte, han går ju inte av min gård". Var tror han att han hämtade hunden egentligen??!
Ringde sambon och sa att han får ringa honom och säga åt på skarpen att hunden ska kopplas från och med nu eftersom gubbfan inte lyssnar på vad jag säger, den här gången var det tur att jag inte hade en löplina som vanligt när vi är ute och leker utan ett kort koppel på våran hund. Och vovvis uppförde sig exemplariskt trots att den andra hunden morrade och fortsatte bete sig hotfullt mot honom trots inkallning och att jag ställde mig framför våran hund och sa åt den att gå, vovvis satte sig ned och lyssnade på mig istället. Och då har vi en amstaffhane i slyngelåldern.
Han är anmäld tidigare men polisen vill inte ta i det utan hänvisade oss till att lösa det med honom.Polisanmäl?
Anmäl till länsstyrelsen.Han är anmäld tidigare men polisen vill inte ta i det utan hänvisade oss till att lösa det med honom.
Vi gjorde det förra gången när hunden pissade på våra pelletspallar, de hälsade att det var polisen man skulle vända sig till då de inte hanterar ärenden med lösspringande djur som inte är vanvårdade. Så tyvärr, jag vet inte längre vart man ska anmäla när vare sig länsstyrelsen vill hjälpa eller polisen om hunden inte tillfogar skada på andra djur eller saker.Anmäl till länsstyrelsen.
Han är anmäld tidigare men polisen vill inte ta i det utan hänvisade oss till att lösa det med honom.
Ibland kan man ju undra, den förra hunden han ägde haglade det in anmälningar till både hos länsstyrelsen och polisen men det hände inget där heller. Känns lite som att han kommer undan med att han är över 80 år och "ensam".Fast far polisen in tillrackligt manga anmalningar maste de val anda ta det pa allvar?
Ibland kan man ju undra, den förra hunden han ägde haglade det in anmälningar till både hos länsstyrelsen och polisen men det hände inget där heller. Känns lite som att han kommer undan med att han är över 80 år och "ensam".
Nästa steg är väl att tipsa media.Vi gjorde det förra gången när hunden pissade på våra pelletspallar, de hälsade att det var polisen man skulle vända sig till då de inte hanterar ärenden med lösspringande djur som inte är vanvårdade. Så tyvärr, jag vet inte längre vart man ska anmäla när vare sig länsstyrelsen vill hjälpa eller polisen om hunden inte tillfogar skada på andra djur eller saker.
Bor tyvärr väldigt långt bort från närmsta hundstall och vet inte heller om det är lagligt då det inte är hans egna hund utan en hund han har hand om över dagarna bara.Kan du ta hunden till ett "shelter" lite langre bort? Nagot jag hotade en hundagare med nar hans intakta Jack Russel ville gora rottis/jack russel valpar med min rottis.
Länsstyrelsen hanterar tillsynslagen. Om hunden har morrat åt dig/er skulle jag definitivt skicka in en anmälan.Vi gjorde det förra gången när hunden pissade på våra pelletspallar, de hälsade att det var polisen man skulle vända sig till då de inte hanterar ärenden med lösspringande djur som inte är vanvårdade. Så tyvärr, jag vet inte längre vart man ska anmäla när vare sig länsstyrelsen vill hjälpa eller polisen om hunden inte tillfogar skada på andra djur eller saker.
Fick precis tillbaka ett väldigt efterlängtat ladokresultat… VG på b-uppsatsen Praise the lord, vilken shitshow det var när vi skrev den i november, så himla stressigt och så mycket tid vi lade ner på den och det gick ändå åt helvete. Fixade kompletteringarna i lugn och ro och nu är det kapitlet klappat och klart. Sååå skönt att bara fokusera framåt nu, nästan så jag inte tror att det faktiskt är över