Vad gör vi CLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är jag riktigt jävla förbannad rent ur sagt, granngubbens daghund(som han fortsatt får ha trots att han tappat bort den i skogen och den förstört saker för min andra granne) kom springandes på våran tomt när jag och vår hund skulle gå ned till huset. Den sprang in på våran gård och ställer sig och morrar åt våran hund samtidigt som den fortsätter gå framåt mot honom. Ropar på grannen att han får hämta hunden, det enda som händer är att gubben skriker att den ska gå in, hunden vänder inte utan fortsätter framåt mot oss och morrar. Till slut kommer granngubben och hämtar hunden och undrar om något hände, jag svarar nej men nu får du fan koppla den så inget händer. Då svarar gubben att "nej, det tänker jag inte, han går ju inte av min gård". Var tror han att han hämtade hunden egentligen??! 😳 :banghead::banghead::banghead:

Ringde sambon och sa att han får ringa honom och säga åt på skarpen att hunden ska kopplas från och med nu eftersom gubbfan inte lyssnar på vad jag säger, den här gången var det tur att jag inte hade en löplina som vanligt när vi är ute och leker utan ett kort koppel på våran hund. Och vovvis uppförde sig exemplariskt trots att den andra hunden morrade och fortsatte bete sig hotfullt mot honom trots inkallning och att jag ställde mig framför våran hund och sa åt den att gå, vovvis satte sig ned och lyssnade på mig istället. Och då har vi en amstaffhane i slyngelåldern.
Polisanmäl?
 
Anmäl till länsstyrelsen.
Vi gjorde det förra gången när hunden pissade på våra pelletspallar, de hälsade att det var polisen man skulle vända sig till då de inte hanterar ärenden med lösspringande djur som inte är vanvårdade. Så tyvärr, jag vet inte längre vart man ska anmäla när vare sig länsstyrelsen vill hjälpa eller polisen om hunden inte tillfogar skada på andra djur eller saker. :meh:
 
Funderar på om jag ska åka och hämta ut ett paket eller om jag ska skjuta på det tills imorgon. Ska iväg till en kompis så skulle kunna ta vägen förbi idag men ska ändå ut och åka imorgon då jag ska jobba på kvällen. Oavsett vilken dag jag åker blir det ändå åt fel håll.

Kanske lika bra att ha det gjort så behöver jag inte tänka på det mer.😅
 
Ibland kan man ju undra, den förra hunden han ägde haglade det in anmälningar till både hos länsstyrelsen och polisen men det hände inget där heller. Känns lite som att han kommer undan med att han är över 80 år och "ensam".

Kan du ta hunden till ett "shelter" lite langre bort? Nagot jag hotade en hundagare med nar hans intakta Jack Russel ville gora rottis/jack russel valpar med min rottis. :eek:
 
Vi gjorde det förra gången när hunden pissade på våra pelletspallar, de hälsade att det var polisen man skulle vända sig till då de inte hanterar ärenden med lösspringande djur som inte är vanvårdade. Så tyvärr, jag vet inte längre vart man ska anmäla när vare sig länsstyrelsen vill hjälpa eller polisen om hunden inte tillfogar skada på andra djur eller saker. :meh:
Nästa steg är väl att tipsa media.
Fast polisen är väl skyldig att ta emot anmälningar ändå. Blir det tillräckligt många och det sen händer något allvarligt så blir det nog fart …
 
Kan du ta hunden till ett "shelter" lite langre bort? Nagot jag hotade en hundagare med nar hans intakta Jack Russel ville gora rottis/jack russel valpar med min rottis. :eek:
Bor tyvärr väldigt långt bort från närmsta hundstall och vet inte heller om det är lagligt då det inte är hans egna hund utan en hund han har hand om över dagarna bara.

Men jag hade ju däremot hoppats på när vi anmälde honom för femtioelfte gången till länsstyrelsen för vanvård av förra hunden att han skulle få någon typ av förbud att ha eller handskas med djur men nej.
 
Senast ändrad av en moderator:
Vi gjorde det förra gången när hunden pissade på våra pelletspallar, de hälsade att det var polisen man skulle vända sig till då de inte hanterar ärenden med lösspringande djur som inte är vanvårdade. Så tyvärr, jag vet inte längre vart man ska anmäla när vare sig länsstyrelsen vill hjälpa eller polisen om hunden inte tillfogar skada på andra djur eller saker. :meh:
Länsstyrelsen hanterar tillsynslagen. Om hunden har morrat åt dig/er skulle jag definitivt skicka in en anmälan.
 
Jag färgar kläder, eller för att vara exakt så är det tvättmaskinen som gör det :p Det där med att hitta nya kläder är alltid sååå svårt, det är liksom alltid något som är fel. Den senaste modellen på t-shirts hade jag i 5-6 år men nu har den slutat att tillverkas, så jag behöver hitta en ersättare. Men att få både färg, passform, material, storlek osv att matcha är inte helt enkelt :angel:

Nu när jag äntligen hittat en modell som fungerar så finns den så klart inte i "rätt" färg. Men eftersom den finns i vitt så tänkte jag att jag kan färga klädesplaggen till den färgen jag vill ha :idea: Så det är vad jag (tvättmaskinen…) gör just nu :laugh: :)
 
Fick precis tillbaka ett väldigt efterlängtat ladokresultat… VG på b-uppsatsen :bow::bow: Praise the lord, vilken shitshow det var när vi skrev den i november, så himla stressigt och så mycket tid vi lade ner på den och det gick ändå åt helvete. Fixade kompletteringarna i lugn och ro och nu är det kapitlet klappat och klart. Sååå skönt att bara fokusera framåt nu, nästan så jag inte tror att det faktiskt är över:D

....................... nej vet ni vad.
nu säger jag upp mig.

Fick precis ett mejl tillbaka från vår examinator om att det blivit en förväxling med betygen i Ladok och att vår b-uppsats fortfarande skall examineras. Det här händer bara mig. Jag är i chock :arghh::arghh: HUR? HUR ENS???
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 767
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
75 76 77
Svar
1 522
· Visningar
42 890
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 870
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
735
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp