Vad gör ni? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har vaknat titt som tätt hela natten :down: det är inte skönt med avdomnade armar och ond rygg :( försöker halvsitta i sängen nu. Ungen sover vidare bredvid mig :D

Försöker göra klart min 45 minuters presentation. Blev distraherad av poolen på campus :angel:

Jag är fortfarande förvånad över min viljestyrka igår, gick till teknikgallerian och frågade runt efter priser på kameran jag ska köpa. Helt fantastiskt att jag lyckades ta mig därifrån utan att ha köpt den! Hade fått leva resten av månaden på kontoret och ätit typ gröt, någonstans tycker min hjärna fortfarande att det hade varit värt det :cautious: Två månader till sen har jag råd att köpa den! En hel vecka innan den behövs i fältarbete, bra planering!

Sovit riktigt bra i natt! :up: Nu laddar jag om för fotboll med yngsta förmågan, sen ska han handla födelsedagspresent innan han ska på kalas. Någonstans där emellan ska jag hjälpa äldsta förmågan med lite frågor hon hade om skolarbetet och så skulle jag behöva göra lite skolarbete själva också... Skönt med söndag :meh:

Mötte precis granntanten nere vid porten.
Hon: "det står mest bara skit i tidningen nu för tiden".
Jag "du kanske borde byta tidning? Läsa en annan tidning?"
Tanten: (förskräckt) "vaddå läsa DN menar du?"
Jag: "ja inte vet jag?"
Tanten: "det är ju en sossetidning! Dessutom får jag snuva av den, jag är allergisk"

:rofl:

Vaknat lite senare idag, men fortfarande hänger det kosmiska över mig eller hur det nu var. Inatt har jag drömt att jag har kraschat i ett flygplan, och sen dröm nummer två så var jag på tjocken, vattnet gick och kommer in på sjukhuset och det är inget barn i mig :nailbiting: jag hade resorberat talade dom om för mig :nailbiting:O_o Alltså mina drömmar är helt sjuka, dags att hänga upp en drömfångare eller nått kanske :cautious:

Barnet badar och jag stapplar omkring planlöst i lägenheten. Skulle verkligen behöva tömma diskmaskinen och fylla på med smutsdisk, men det är som svårt när man knappt kan böja sig framåt :down: Försöker komma på vad jag ska ha på mig på kalaset sen också, tror inte mjukbyxor och tröja är ok då... Men jag känner mig ju som en val i allt annat! :arghh:

Lyssnar på Pink, undrar var den stora spindeln tog vägen som sprang förbi mig nyss :nailbiting: och försöker hitta motivation till att göra något vettigt. Men har alla fall startat diskmaskinen :up:

Ska få på barnet kläder och sen ta oss till mormor och morfar med en kaffebryggare. Inte så smidigt att bara ha en fancy maskin som brygger två koppar i taget när man ska ha öppet hus :D Ryggen känns lite bättre efter en stund på spikmattan :up:

Bar in kattmaten från altanen.
Meninglöst att försöka mata katt när det bara är småfåglar som snor maten. Dessutom äter de inte upp den utan stoppar in den i fönsterspringorna och jag får städa bort den i vår.

Kan inte småfåglarna här ägna sig åt att ta flugor istället! Sådana är det alldeles för gott om nu när hösten kommer. Jag har slagit ihjäl hur många som helst. Samma visa varje höst. Grrrrr.

Saknar min diskreta Calvinkatt. Galenpannan är mest dryg. Han klöser sönder möbler och tapeter (som jag valt med omsorg och glatt mig åt). Han väcker mig på nätterna. Envisas att ligga i min säng (jag AVSKYR djur i sängen) och släppa fästingar över hela huset.

Nej. jag är inte kattmänniska. Men vad gör man när man bor på landet och vägrar FÖRGIFTA möss och råttor...

Vaknat på fel sida idag.

Jag fattar nu varför man fick krilloljekapslar gratis när man beställde från Apotea... de luktar apa :wtf: :yuck:

Aldrig att jag kommer att köpa dem, de är dyra också! :meh:

Fick också det erbjudandet och är nu glad att jag inte nappade på det

Jag har typ en dosett (fast mindre än en vanlig) för mina kalk-magnesiumtabletter och la oljekapslarna i den också. Jag håller på att röja här hemma så det är lite stökigt plus att jag har två katter.

Det började lukta lite lätt as när jag gick in i arbetsrummet så jag tänkte att en kattracka gömt ett byte någonstans som börjat lukta men jag hittade inget. Jag letade och letade tills jag kom på att det var dosetten med de där kapslarna... :meh:

Jag har typ en dosett (fast mindre än en vanlig) för mina kalk-magnesiumtabletter och la oljekapslarna i den också. Jag håller på att röja här hemma så det är lite stökigt plus att jag har två katter.

Det började lukta lite lätt as när jag gick in i arbetsrummet så jag tänkte att en kattracka gömt ett byte någonstans som börjat lukta men jag hittade inget. Jag letade och letade tills jag kom på att det var dosetten med de där kapslarna... :meh:
Illa när tabletter luktar som ett dött djur :p Aldrig att jag hade ätit dom :wtf:

20 produkter upplagda i shoppen (som privata än sålänge ;) ) ska kompletteras med bilder bara jag fixat till dom. Men funderar på att ta en paus och sy lite istället.

Funderar på om jag ska vara hurtig och cykla iväg till återvinningscentralen med lite trasig elektronik. Funderar på om jag FÅR cykla in på återvinningscentralen?
Eller om jag ska vara lat idag (haha, för ovanlighetens skull) och ta det imorgon när jag ändå ska iväg med bilen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag håller på att bli galen! Jag har ett jobb sedan 9 år tillbaks, som NC-operatör i en stad 5,5 mil från där jag bor. Nu har jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 198
Senast: touche
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 389
Senast: Karminnie
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 356
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits
  • Dressyrsnack 17