Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan meddela att jag fick cykla in på återvinningscentralen! Och det var nog ett smart drag för bilkön jag svischade förbi var rätt lång...Funderar på om jag ska vara hurtig och cykla iväg till återvinningscentralen med lite trasig elektronik. Funderar på om jag FÅR cykla in på återvinningscentralen?
Eller om jag ska vara lat idag (haha, för ovanlighetens skull) och ta det imorgon när jag ändå ska iväg med bilen.
Hör inte det lite till när man är barn att man halkar, tappar balansen, slår sig och lär sig av sina misstag och gör rätt nästa gång? Börjar nästan kännas som om det sker någon förändring nu kring barn, som om de vore ömtåligare nu än vad de var förr. Jag har fått den känslan på sistone i alla fall, hoppas jag har fel.Alltså, fick veta nyss att ett barn slagit sig på balansbanan som jag byggde igår, hon hade halkat och slagit munnen. Så nu tänker styrelsen kapa stockarna. Visst, vill de slita med det så varsågod, men jag kan inte låta bli att undra vad det ska hjälpa att ha dem en dm lägre? Barnet hade ju slagit sig likadant ändå? Bättre då att säga att man inte får gå på den med crocs som hon gjorde jag är lite grinig nu för jag slet ju som ett djur med det där
Det är tröttsamma regler när det gäller lekgrejer till barn... Barnens kommunala förskola fick tillslut säga tack men nej tack till initiativ som föräldrarna kom med eftersom kommunens säkerhetsansvarige gång på gång var ute och rev ner saker när det var någon halv cm för högt, smalt osv... Det är väl jättebra med säkerhetsregler men det måste finnas lite flexibilitet...Alltså, fick veta nyss att ett barn slagit sig på balansbanan som jag byggde igår, hon hade halkat och slagit munnen. Så nu tänker styrelsen kapa stockarna. Visst, vill de slita med det så varsågod, men jag kan inte låta bli att undra vad det ska hjälpa att ha dem en dm lägre? Barnet hade ju slagit sig likadant ändå? Bättre då att säga att man inte får gå på den med crocs som hon gjorde jag är lite grinig nu för jag slet ju som ett djur med det där
Mjo, jag tycker det. Det här är dessutom för de största barnen, vilken hon inte är...Hör inte det lite till när man är barn att man halkar, tappar balansen, slår sig och lär sig av sina misstag och gör rätt nästa gång? Börjar nästan kännas som om det sker någon förändring nu kring barn, som om de vore ömtåligare nu än vad de var förr. Jag har fått den känslan på sistone i alla fall, hoppas jag har fel.
Håller med dig ?!! Känner också så just nu över många sakerFunderar på varför det känns som gräset alltid är grönare på andra sidan
Fast vår förskola är helt privat, det enda som går via kommunen är kön och avgifterna, resten är helt upp till oss. Och stockarna är från 2 till 6 dm höga typ.Det är tröttsamma regler när det gäller lekgrejer till barn... Barnens kommunala förskola fick tillslut säga tack men nej tack till initiativ som föräldrarna kom med eftersom kommunens säkerhetsansvarige gång på gång var ute och rev ner saker när det var någon halv cm för högt, smalt osv... Det är väl jättebra med säkerhetsregler men det måste finnas lite flexibilitet...
Men när det gäller säkerhet på lekplatser så är det samma regler som gäller oavsett om det är kommunal eller privat, jag kan förstå att styrelsen för en privat blir ännu nojigare i och med att de blir ansvariga om någon gör sig illa pga att sakerna inte följer ett exakt regelverk. Jag kommer inte ihåg vilka höjder det handlade om, det är ett par år sedan vi diskuterade det på ett föräldramöte men jag vet att det var kinkigt...Fast vår förskola är helt privat, det enda som går via kommunen är kön och avgifterna, resten är helt upp till oss. Och stockarna är från 2 till 6 dm höga typ.
Styrelsen var med när den sattes upp och det var inga problem då. De sa inget om höjder öht. Vi hade kunnat få ner dem längre men det var för tungt att gräva och de ville inte lägga pengar på att hyra jordborr... Men jag tror fortfarande att hon hade gjort sig illa på samma sätt även om stocken suttit lägre. Låter man sitt mindre barn klättra fritt och i crocs dom är olämpliga för ändamålet och sen klagar så blir jag lite putt. Var är det egna ansvaret liksom?Men när det gäller säkerhet på lekplatser så är det samma regler som gäller oavsett om det är kommunal eller privat, jag kan förstå att styrelsen för en privat blir ännu nojigare i och med att de blir ansvariga om någon gör sig illa pga att sakerna inte följer ett exakt regelverk. Jag kommer inte ihåg vilka höjder det handlade om, det är ett par år sedan vi diskuterade det på ett föräldramöte men jag vet att det var kinkigt...
Heja!Jag har inte ont idag!!!
Fantastiskt, underbart och obeskrivligt
Har dessutom haft världens bästa helg som jag nu avslutar med ett glas vin, nyduschad, mätt och varm under ett täcke i soffan.
Livet är på topp!
Det egna ansvaret finns inte längre... Helt uppenbart om man lyssnar på folk...Styrelsen var med när den sattes upp och det var inga problem då. De sa inget om höjder öht. Vi hade kunnat få ner dem längre men det var för tungt att gräva och de ville inte lägga pengar på att hyra jordborr... Men jag tror fortfarande att hon hade gjort sig illa på samma sätt även om stocken suttit lägre. Låter man sitt mindre barn klättra fritt och i crocs dom är olämpliga för ändamålet och sen klagar så blir jag lite putt. Var är det egna ansvaret liksom?