Vad gör ni? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ligger i sängen och har tandvärk ! Jag var snäll och tog över @ASKAPLASKA s tandvärk ! Nää skämtåsido , en visdomstand som spökar, väntar på tid hos käkkirurgen för att ta bort den
Stackare, lider med dig!
Tyvärr är min värk tillbaka då en av tussarna tandis petat ner i hålen trillat bort.
Tur att jag har en tid bokad kl 8 som vanligt, det är inte alla som har fasta tider hos sin tandläkare varannan dag:meh:

Eftersom min chef lyckades beställa hem en bunt telefoner som inte behövdes så fick jag en, vilket gör att jag äntligen har en vettig mobil! :D Så nu ligger det bara tre mobiler till ingen nytta...:cautious: Som företaget betalar dyra pengar för...:rage:

Annars har morgonrutinen dragit igång och försöker få upp ungar och iväg till bussen... :nailbiting:

Intar kaffe och upptäcker att tidsoptimismen varit framme och nu vet jag inte alls hur ja sk hinna med dagen.....

Du ska se tentan går bra ändå! :)

//Squie - som byggde hinder i skogen och sprang på Friskus när hon som bäst skulle tentaplugga. Det gick bra det med, tentan gick hem.
Det löser sig säkert ja :) brukar vara dålig på att plugga, blir oftast bara på sista dagen. Men klarar tentorna ändå. Ofta med VG :p e-juridik tentan hade jag heller inte pluggat på, fick 6 poäng från VG så det är nog sämsta resultatet :p tur det är yrkeshögskola och inte högskola :p

Nu sitter jag på tåget och har läst sammanfattningen i boken :p

Det löser sig säkert ja :) brukar vara dålig på att plugga, blir oftast bara på sista dagen. Men klarar tentorna ändå. Ofta med VG :p e-juridik tentan hade jag heller inte pluggat på, fick 6 poäng från VG så det är nog sämsta resultatet :p tur det är yrkeshögskola och inte högskola :p

Nu sitter jag på tåget och har läst sammanfattningen i boken :p
Det är olika även inom högskolorna, biologlinjen på SU(på den tiden jag gick iaf) var minst 75% G medan biologikurserna på UU endast 50% för G.

Jag sitter på buss 2 av 4 på väg till Göteborg och jobbet efter en helg i Hunnebostrand. Fick dispens att komma in till kontoret vid 10 idag så jag slapp i alla fall ta bussen i svinottan. Och det har varit en riktigt härlig helg så det är värt lite extra bestyr :) Promenader, svampplockning, massor av läsning, köpt världens snyggaste boots och ätit en massa gott. Toppenhelg! Och nu får vi hoppas på en toppenvecka :)

Det är olika även inom högskolorna, biologlinjen på SU(på den tiden jag gick iaf) var minst 75% G medan biologikurserna på UU endast 50% för G.
Ja förmodligen :) vi har 60% i gräns för G och 85 % för VG om jag inte kommer ihåg helt galet. Tänkte att tempot/nivån på plugget antagligen är lite högre än åtminstone på min yh utbildning :) *skönt nog*

Gick upp halv sju på första semesterdagen för att vara i fas när hantverkarna kom. Väntar fortfarande på dem kan jag tillägga.. :wtf:

Är du förvånad? Hoppa in i duschen så kommer de precis när du tvålat in dig och har shampoo i håret :D

Det skulle jag gladeligen göra om jag hade en dusch. De har rivit allt och för knappt en vecka var badrummet torrt (haft vattenläcka) så nu är det meningen att allt ska byggas upp igen. Jag får nog ringa, igen.

Lämnade dottern på dagis och bevittnade styrelsens slakt av mitt jobb. Varenda stock är kapad till bara 2 dm, eller ja, de har sparat två men dem sitter det plank emellan och trappsteg upp till :banghead: :( Blev faktiskt så ledsen att jag skrev ett mail till styrelsen om att de hade kunnat varna innan de slaktade mitt jobb, eller sagt från start att den skulle vara så så hade jag kunnat ta hem stockarna och använda dem hemma istället, och sparat min rygg!!

Märks att hösten är på ingång, Nissan som rinner bakom husen är fortfarande varm och när den kalla luften kommer blir det väldigt dimmigt. Lite mysigt på något sätt faktiskt, dock mindre mysigt när man ska köra bil förstås i det. :p

Lyssnar på gammal dansbandsmusik och väntar på att min morgonmedicin ska hjälpa. Kan inte göra några knop förrän illamåendet sjunker undan.

Försöker hitta motivation att lämna datorn och äta frukost, har dock inget hemma som jag är sugen på. Urk.
Började morgonen med att bråka med exet också, förbannade rövhatt.

Lämnade dottern på dagis och bevittnade styrelsens slakt av mitt jobb. Varenda stock är kapad till bara 2 dm, eller ja, de har sparat två men dem sitter det plank emellan och trappsteg upp till :banghead: :( Blev faktiskt så ledsen att jag skrev ett mail till styrelsen om att de hade kunnat varna innan de slaktade mitt jobb, eller sagt från start att den skulle vara så så hade jag kunnat ta hem stockarna och använda dem hemma istället, och sparat min rygg!!
FY vad dåligt gjort av styrelsen :rage::rage::rage:
Hur har dom tänkt att föräldrar ska fortsätta lägga tid och energi på frivillig basis efter deras agerande :confused::mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag håller på att bli galen! Jag har ett jobb sedan 9 år tillbaks, som NC-operatör i en stad 5,5 mil från där jag bor. Nu har jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 198
Senast: touche
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 389
Senast: Karminnie
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 356
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama