Vad gör ni? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag sitter och gör annat istället för skolarbete, har sådan ångest för att jag inte ska kunna klara det att jag inte gör något. Funkar bra...

Jag sitter och gör annat istället för skolarbete, har sådan ångest för att jag inte ska kunna klara det att jag inte gör något. Funkar bra...

Jag joinar klubben.. Tidspress, sömnbrist och smärta gör inte saken bättre. :yuck:

Nej, jag tror jag går och gör frukost istället. Gjorde kaffe vid sju, har fortfarande inte hällt upp det i koppen. Bra start på veckan!

Jag joinar klubben.. Tidspress, sömnbrist och smärta gör inte saken bättre. :yuck:

Nej, jag tror jag går och gör frukost istället. Gjorde kaffe vid sju, har fortfarande inte hällt upp det i koppen. Bra start på veckan!
Den kan inte bli värre i vilket fall...
Jag skulle med gärna ta kaffe men här är det magen som bestämmer:meh:

Nu sitter jag med dagens första kopp kaffe, äntligen!! Har ännu mer röra att ta hand om på lagret sen, det kom en hel del oaviserat när jag var iväg en och en halv timme...

Nu är de här :D Snart (om två veckor) har jag ett badrum igen :)

ohh va roligt! Vi hade inget badrum på ett år! Så skönt när vi äntligen hade sparat ihop pengar till mattläggaren så vi kunde göra klart! Var helt fantastiskt när vi äntligen kunde flytta upp badkaret från vardagsrummet :angel:

Nu kom rörmokaren förbi. Han muttrade en del och gav mig lite extrajobb. Sen försvann han för att hämta mer saker och lämnade mig med orden; vi ses nog senare. Vadå nog?!?!
HUR kommer det sig att rörmokare/hantverkare aldrig verkar ha rätt saker med sig? Vet vi skulle få byta kran i lägenheten för vi ville ha bänkdiskmaskin, då kom rörmokaren, titta lite och sen typ "jag måste ha en ståltråd och rörtång" försvann och kom tillbaka 4 timmar senare typ :/

HUR kommer det sig att rörmokare/hantverkare aldrig verkar ha rätt saker med sig? Vet vi skulle få byta kran i lägenheten för vi ville ha bänkdiskmaskin, då kom rörmokaren, titta lite och sen typ "jag måste ha en ståltråd och rörtång" försvann och kom tillbaka 4 timmar senare typ :/
Du ska bara veta hur mycket de kan dra in i milersättning;)
Tror det är olika. Vet att exet var jäkligt noga med att ha med allt för han hade inte tid att åka runt och leta grejer. Då kom jobben i klämm. Men jag vet en vänn som har lite tunt med jobb (elektiker) som gärna drygar ut timmar och bensinkassan med att åka runt och leta prylar (och drika kaffe)

Du ska bara veta hur mycket de kan dra in i milersättning;)
Tror det är olika. Vet att exet var jäkligt noga med att ha med allt för han hade inte tid att åka runt och leta grejer. Då kom jobben i klämm. Men jag vet en vänn som har lite tunt med jobb (elektiker) som gärna drygar ut timmar och bensinkassan med att åka runt och leta prylar (och drika kaffe)

Våran fd rörmokare/elektriker/service firma för pannan är rätt värdelös. Första gången vi anlitade honom kom han inte på morgonen och ringde sedan sent på eftermiddagen och sa att han var alldeles för bakis för att dyka upp :crazy:. En annan gång sket han i att ens försöka fixa pannan så huset var utan ordentlig värme mitt i vintern (betala fick vi göra ändå). När det det blev nått fel på vattnet sist så dök han upp, åkte och kom aldrig tillbaka något mer :confused: Gissa vem som inte fick dra om rören eller elen i huset (jag hade aldrig litat på att det blivit gjort ordentligt).

Nya elektrikern var helt underbar, total vägrade dricka kaffe eller äta kakor trots att jag försökte tvinga i honom :D Men så blev jobbet klart när han hade sagt att det skulle vara klart också :) Det var dock en firma som låg rätt långt borta för att vi inte vill anlita någon av firmorna i närområdet :crazy:

Att göra utan att tänka hela vägen fram är ju så dumt. Och varför fortsätter jag att göra det titt som tätt? Insåg precis att jag kanske ändå skulle ha gjort ögon i tyg och strykit/sytt fast på mina ugglegrytlappar istället för att tänka "jag kan använda knappar som ögon!" Hittar ju inga bra knappar och nu är dom ju färdiga = antingen fula sömmar på baksidan, eller så får dom vara utan ögon/ha ögon av knappar ändå... :banghead::banghead::banghead::banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag håller på att bli galen! Jag har ett jobb sedan 9 år tillbaks, som NC-operatör i en stad 5,5 mil från där jag bor. Nu har jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 198
Senast: touche
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 389
Senast: Karminnie
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 356
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama