Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du testat att förhandla om lönen med den nya arbetsgivaren?
Har du pratat med nuvarande chef, vet han om ditt dilemma? Tänkte om du kunde be om att få vara tjänstledig för att testa på det nya jobbet.
Bra chef är ju guld värt - men också kort resväg till jobbet...
Jag hade stannat och sen kanske letat annat när barnen är större så man inte är så beroende av att kunna krångla med arbetstider. Det är ju guld värt att kunna ha inflytande på sina tider själv
@Jannice Svårt beslut. Bra chef är guld värt. Att kunna flexa på tiderna är jäkligt bra det oxå. Men du förlorar mycke tid i pendling istället.
Har du kollat upp hur snabbt lönen kan tänkas gå upp på det nya jobbet?
Förstår att beslutet är svårt. Förstår att du velat ha snabbare färdväg till barnen men rent krasst känns det ju nästan som mer fördelar att bli kvar? En bra chef är guld. Det känns som man bara hör om dåliga annars. Att du sedan kan vabba utan problem spelar ju in stor roll med. Jag tänker att även om du kommer närmre barnens dagis/skola så är du ändå mer låst till att ta ledig och vara med dem som du kan nu? Och då är ju egentligen det enda positiva att du har närma ifall något händer. Ett katastroftänkande jag tycker vi ska vägra tänka oss!
Det här är den omförhandlade lönen, från början var den tänkt att vara 1200:- lägre...
Ja han vet om att jag inte alls vet hur jag vill göra, vi diskuterade för- och nackdelar i slutet på förra veckan. Han ser ju gärna att blir kbvar men förstår om jag vill slippa pendla. Jag vet inte hur det funkar med att vara tjänstledig, har fått för mig att man bara får vara det (om man ska testa ett nytt jobb) om jobbet är inom ett annat yrke... Det kanske inte stämmer?
Det är ju det, känner mig lite som en åsna mellan två hötappar!