Vad gör ni? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag sitter här och är lite nervös, ska åka iväg och lämna in mina fälgar på lackning. Har redan pratat lite med dom som ska göra det men det känns ändå lite nervös. Vet dom har mycket att göra så jag måste lämna in dom snarast, de borde hinna med dom på en månad tycker jag och jag hoppas vintern kommer lite senare här, så gör det inget om det skulle bli November innan jag lägger på vintersulorna på bilen. :)

Rörmokaren kom tillbaka och har gjort klart sin del. Nu hoppas jag på att elektriker och snickare dyker upp imorgon så att mattläggaren kan komma igång på onsdag. Jag är en sådär jobbig kund, ringer och ifrågasätter o kräver att de gör sitt jobb. Jag tror dock att det som hjälper mest är att det är ett försäkringsärende och såna är de nog rätt rädda om.

Nu bär det av till stallet för att tömköra Max och sen blir det födelsedagsfika hos stallägare med familj :)

Samlar kraft för att åka till stallet och så läser jag (och blir upprörd) över hur förbundet skött det hela med fälttävlans ungdomarna.

Somnade och lyckades sova en timme. Nu vaknade jag och är hungrig, men mat kräver att jag tar på mig kläder och går ut. Drygt. Fast klockan är bara 20.30 så det torde ju vara drygare att vara hungrig hela natten :angel:

HUR kommer det sig att rörmokare/hantverkare aldrig verkar ha rätt saker med sig? Vet vi skulle få byta kran i lägenheten för vi ville ha bänkdiskmaskin, då kom rörmokaren, titta lite och sen typ "jag måste ha en ståltråd och rörtång" försvann och kom tillbaka 4 timmar senare typ :/

Har varit med om samma sak i somras fast dessa rörmokare bor inte så långt bort utan i samma by. Men nu väntar man på slutfakturan på arbetet,delar osv :nailbiting:

Sådär, nu är fälgarna lämnade. Kommer gå på ca 1 200kr för alla fyra med blästring och lack inkluderat. Det tycker jag är billigt, hade själv förväntat mig bortåt 2 000kr minst. :p
Kommer bli bra att troligen slippa pumpa om däcken varje vecka, ett bekymmer mindre.

Jaha nähe söka praktik kanske... Någon som har ett företag inom pendligsavstånd från Kristianstad? Typ Hässleholm, Malmö, Bromölla, Sölvesborg, Älmhult å runt omkring sådär. Nått som jobbar med e-handel på något vis, butik, levererar lösningar, sköter kommunens hemsida, ja lite vad som...v 43-50 kan ni i så fall få lite gratis arbetskraft mot att jag lär mig nått nytt :angel:

Varit och köpt ägg av en gammal kollega, jättekul att se henne igen! Stannade till på apoteket för att fylla på förrådet av halsbrännemedicin också. Börjar bli rätt trött på halsbränna :grin:

Jag ska alldeles strax sticka till min ponny och pussa på honom och ta foto till sonens skola på honom för något familjekollage dom ska göra.

Ska bara njuta av hårpysslandet jag får av min tös en stund till :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag håller på att bli galen! Jag har ett jobb sedan 9 år tillbaks, som NC-operatör i en stad 5,5 mil från där jag bor. Nu har jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 198
Senast: touche
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 389
Senast: Karminnie
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 356
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama