Vad gör du nu då? Del LXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det verkar märkligt att varje besök är 15 min långt. Har du frågat om varför de är så korta?

KBT och kuratorn har besökssessioner om 45 min.

Sant. Samtidigt så ger varje besök något, oavsett (bra/dåligt). Går till en kurator nu där varje besök inte ger något heller, men jag vet att i längden kommer det ge massor. Jag behöver helt enkelt sätta ord på o få ord sagda om det jag har att berätta. Så varje besök känns inte som att det ger något...på det sättet..men det löser på sikt mkt.
Psykolog på min vårdcentral. Hinner knappt sätta mig i stolen innan det är dags för att gå. Och alltid försenad.
Hen tar längre tid på sig att boka ny tid än att prata med mig...

Jag tror att en sak som får mig att fastna är att jag inte vet hur jag ska ordna med ytorna närmast utanför huset. De är högprioriterade, men jag har ingen plan. De måste dels restaureras men också göras mer lättskötta. Sen har det varit för varmt idag för att flytta växter. Och så skulle jag behöva ta tag i kanterna till grönsakslandet (som är tomt på grönsaker i år), men eftersom jag prioriterar det lägre så tar jag inte tag i det utan funderar på mina problemområden i stället.

15 minuter är ju ingenting. Oavsett vem jag gått till inom psykiatrin för behandling så har en session alltid varit en timme.
nä, man hinner ju inte öppna sig. Och jag har svårt för nytt folk, och är blyg

Fast det där är inte ok alls :mad: den gör inte sitt jobb
Finns det någon annan du kan gå till?
på min "gamla" Vc gick jag också till en psykolog, men den var lika dålig.
Öppen mottagningen på psykatrin har skrivit ut med därifrån. Väntar på remiss till Vuxenhab, men det händer inget där. Var typ förra våren Psykatrin skickade den...

Nej. Dags för att natta fiskar, snäckor och räkor. Och mig. Ska kvällsfika och titta på dumburken. Ta natt-medicinen. Hoppas att JB kommer snart.:bow:
Ska upp 5 i morgon bitti - igen...:wtf:

Har ingen bil hemma och närmsta öppna jourcentral är två mil bort. Och vad ska akuten göra, skriva ut lite smärtstillande? Jag har massa olika sorter och styrkor hemma, jag kör en cocktail och hoppas kunna sova i natt.
Fast har du så ont borde du absolut inte köra bil

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 091
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 640
Senast: Mineur
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
87 88 89
Svar
1 769
· Visningar
47 762
Svar
1 999
· Visningar
56 277

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur