Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit uppe i sisådär 1,5 timme redan. Hästarna måste ju ut.... Har redan hunnit läsa ett kapitel i min kurslitteratur, och ska snart hugga tag i ett till. Morgnar/förmiddagar är ju min mest produktiva tid, så det gäller att smida när järnet är varmt.... :D Sedan vet jag inte... Jag har ett smidesräcke som ska bli present till föräldrarna som jag borde börja rusta upp. Och tvättkorgen är full. Det finns att göra!
Jag hade en väckarklocka som ringde 5.00 eller ja tre närmare bestämt. En alarmklocka och 2 jamare... klockan 6 gav jag upp och gick upp... efter det har jag torkat taket i badrummet rivit bort sängkläder.... klockan 15 har dottern hoppträning.
 
Mina klockor går efter egen tid och det är nog mer som tanten säger än förvåning, fast mina har snoozefunktion till iaf kl 06. :up:
Sambon jobbar denna helg var därför alarmklockan var inställd på larma 5.00... jag somnade inte om så kunde likagärna gå upp... ibland så kan jag sätta fart ibland slödag hela dagen. Hade vell arbetslust efter att legat i pesten en vecka....
 
Blev slttande med en bok i går och plöjde 450 sidor. Fick migränvarning (synbortfall) så det var bara att trycka i sig två Ipren och blunda. Det värst gav sig men känner mig lite öm i huvudet i dag också. (Tror jag har spänt mig i natt)
Kom inte upp förrän strax efter halv nio. Så länge ligger jag typ aldrig.
Nu en kaffe till och sen dagens joggingrunda.
 
Har läst tre kapitel hittills denna morgon :up: ! Nu ska jag baka scones som andrafrukost och sedan tror jag att det låter som om tvätten är klar och "skriker" efter att hängas ut...
 
Min yngsta kollega har roat sig med att hitta fula kepsar han vill att jag ska köpa. Fick nyss en bild från honom med en keps på en gädda. Jag vet inte om jag riktigt tycker det ser ut som en gädda.
GADDATRUCKERKEPS-KHAKI_550x.jpeg.jpg
 
Jag hade i mitt stilla sinne accepterat att vi har fått en gulatänderfärgad soffa på halsen för det facila priset 27000 kr. Men så skickade tapetseraren ett mejl där han meddelade att vi som ”plåster på såren” kunde få 10 procent rabatt på en ny omklädsel i rätt tyg. Jag blev rent av okontrollerat rosenrasande. Så fräckt! Oförskämt!
Sorgligt.... :( På ett mindre dyrt plan har jag nu lite samma erfarenhet. En vara jag köpte gick sönder mycket snabbare än vad jag hade förväntat mig. Företaget beslutade att ge mig en "bra rabatt" på köp av ny vara som "goodwill". Rabatten blev 10%., och jag blev så besviken. Tio procent är ju - i mina ögon - nästan ingenting... :cautious:
 
Försöker vila i soffan så gott det går. Alla helgplaner inställda pga att yngsta barnet kräktes i natt. Just nu verkar alla må bra men tiden får utvisa om det blir något mer. Jag har sovit uselt i natt, på helspänn ifall det skulle bli något mer, så huvudet är bra tungt nu.

Men vi har i alla fall fint väder 😬☀️🌱
 
Kikar bäst i test efter att ha städat köket, två barn sitter där och spelar dator. Ska snart väcka äldsta barnet, han ska åka till sin pappa och byta däck på min bil. Samma son behöver låna bilen på måndag för en arbetsintervju så då behöver dubbdäcken bort.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 026
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 049
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp