Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kokosmjölk är ju skitgott i mixad soppa!!
Jag köpte ingredienser till en butternutpumpasoppa med kokosmjölk förra helgen, men har ångrat mig då jag tycker det blir rätt kvalmigt med kokosmjölk i mixad soppa. Någon som har annat tips för pumpan?
Kvalmigt blir det inte om du väger upp med syra, vilket även pumpan behöver. Färskpressad citron hade jag valt!
Haha va? Kostade det extra att plocka bort kött?Var på thai restaurang igår. Vilken besvikelse! Kostade 20 kr att plocka bort köttet, maken och jag fick precis lika rätt trots att vi beställt olika. Var bara lite sparsamt wokade grönsaker i sås.. Var inte alls trevligt. Dit går vi inte igen.
Att det ska vara så svårt att göra bra vegetariska rätter!
Ja.. Det var helt sjukt! Och sen var det ändå inget substitut, bara grönsaker. Kommer inte gå dit nåt merHaha va? Kostade det extra att plocka bort kött?
Gud vad dåligt. Värre än den gången jag och en kompis var på restaurang (jag åt kött på den tiden). Det enda som gick att göra vegetariskt var en sallad baserad på anka. Kompisens sallad bestod av lite salladsblad, lite granatäpple och några nötter. Det fick hon betala fullt pris för, dvs nästan 300 spänn.Ja.. Det var helt sjukt! Och sen var det ändå inget substitut, bara grönsaker. Kommer inte gå dit nåt mer
Gud vad dåligt. Värre än den gången jag och en kompis var på restaurang (jag åt kött på den tiden). Det enda som gick att göra vegetariskt var en sallad baserad på anka. Kompisens sallad bestod av lite salladsblad, lite granatäpple och några nötter. Det fick hon betala fullt pris för, dvs nästan 300 spänn.
Skala och tärna i små bitar. Lägg på ugnsplåt. Ringla över olivolja, limesaft, pressa över vitlök och strö över flingsalt. Blanda runt. Rosta i 225 grader i cirka en halvtimme. Rör runt ibland. Lägg i kärnorna sista kvarten. Strö över chili och koriander när det är klart. Supergott som tillbehör eller jag kan äta en hel pumpa själv som tillagats så.Jag köpte ingredienser till en butternutpumpasoppa med kokosmjölk förra helgen, men har ångrat mig då jag tycker det blir rätt kvalmigt med kokosmjölk i mixad soppa. Någon som har annat tips för pumpan?
Skala och tärna i små bitar. Lägg på ugnsplåt. Ringla över olivolja, limesaft, pressa över vitlök och strö över flingsalt. Blanda runt. Rosta i 225 grader i cirka en halvtimme. Rör runt ibland. Lägg i kärnorna sista kvarten. Strö över chili och koriander när det är klart. Supergott som tillbehör eller jag kan äta en hel pumpa själv som tillagats så.
Jag köpte ingredienser till en butternutpumpasoppa med kokosmjölk förra helgen, men har ångrat mig då jag tycker det blir rätt kvalmigt med kokosmjölk i mixad soppa. Någon som har annat tips för pumpan?