Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del III

20210320_173546.jpg
 
Var på en brittisk pub igår och fick för första gången prova en beyond burger och jag är ärligt talat inte imponerad. Den var helt klart ätbar, men tror inte jag sållar mig till skaran som hyllar den.
Är nog mer team anamas burgare, eller helt enkelt bönburgare eller liknande som inte eftersträvar att vara ett köttsubstitut :)
Burgaren hade dessutom veganost på sig, vilken jag tyckte smakade riktigt gott!
 
Var på en brittisk pub igår och fick för första gången prova en beyond burger och jag är ärligt talat inte imponerad. Den var helt klart ätbar, men tror inte jag sållar mig till skaran som hyllar den.
Är nog mer team anamas burgare, eller helt enkelt bönburgare eller liknande som inte eftersträvar att vara ett köttsubstitut :)
Burgaren hade dessutom veganost på sig, vilken jag tyckte smakade riktigt gott!
Jag har alltid älskat de klassiska panerade grönsaksburgarna. Synd att de inte finns glutenfria. Saknar dem ofta!
 
Var på en brittisk pub igår och fick för första gången prova en beyond burger och jag är ärligt talat inte imponerad. Den var helt klart ätbar, men tror inte jag sållar mig till skaran som hyllar den.
Är nog mer team anamas burgare, eller helt enkelt bönburgare eller liknande som inte eftersträvar att vara ett köttsubstitut :)
Burgaren hade dessutom veganost på sig, vilken jag tyckte smakade riktigt gott!
Jag klarar inte sådan hamburgare alls, har försökt äta den, men går inte.
Den godaste burgaren jag ätit är på ett veganskt hamburgerhak i stan, den är baserad på tofu och så god!
 
Var på en brittisk pub igår och fick för första gången prova en beyond burger och jag är ärligt talat inte imponerad. Den var helt klart ätbar, men tror inte jag sållar mig till skaran som hyllar den.
Är nog mer team anamas burgare, eller helt enkelt bönburgare eller liknande som inte eftersträvar att vara ett köttsubstitut :)
Burgaren hade dessutom veganost på sig, vilken jag tyckte smakade riktigt gott!
Deras kycklingvariant är god. Dessutom glutenfri!
 
Blomkålsgratäng! Fryst blomkål, kör i micron så det tinar med lite vatten i botten samt salt och peppar. Ut, låt rinna av, i med creme fraishe (körde harvest moons coconutbaserad för den var över) parmesan och ricotta rör ihop i en form. Ströbröd ovanpå! In i ugnen tills varm och smält samt knaprig yta.
 

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 195
Senast: gullviva
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 146
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 090
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 965
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp