Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har en receptpärm någonstans som jag aldrig tittar i. Annars googlar jag bara efter recept jag letar efter. Är dock sämst på att följa ett recept utan slutar alltid med att jag följer typ 3 olika recept och tar de bitarna jag gillar.Wohoo, kul med ny tråd!
En fundering - hur sparar ni era recept? I telefonen/datorn, skrivna för hand, i plastfickor...?
Jag har en gammal receptpärm nånstans som jag ska rota fram, eller kanske hellre börja med en ny fräsch. Ser gärna bilder om ni sparar så!
Sparar ni recept ni vill göra eller recept ni gjort och vet ni gillar eller både och?
Wohoo, kul med ny tråd!
En fundering - hur sparar ni era recept? I telefonen/datorn, skrivna för hand, i plastfickor...?
Jag har en gammal receptpärm nånstans som jag ska rota fram, eller kanske hellre börja med en ny fräsch. Ser gärna bilder om ni sparar så!
Sparar ni recept ni vill göra eller recept ni gjort och vet ni gillar eller både och?
Ja juste. Som @pepp har jag en del screen shotat i mobilen.Jag har en receptpärm någonstans som jag aldrig tittar i. Annars googlar jag bara efter recept jag letar efter. Är dock sämst på att följa ett recept utan slutar alltid med att jag följer typ 3 olika recept och tar de bitarna jag gillar.
Jag vill laga mer vegetariskt till mig och lilla sonen!
Vilka är era bästa, barnvänliga tips? Han gillar inte typ grytor och röror nåt vidare men tänker biffar/bollar kanske? Gratänger?
Gärna billigt förstås!
Vi äter ägg och laktosfria mejeriprodukter, inga andra preferenser. (Jag är dock inte intresserad av produkter som låtsas vara kött, typ quorn eller sojaprylar.)
Tips?
Wohoo, kul med ny tråd!
Det mesta sparar jag på Pinterest.Wohoo, kul med ny tråd!
Halloumicarbonara, pasta med linssås, hallomuburgare, vegetarisk lasagne med linser/grönsaker som färs, pizza med vegetariskt pålägg är väl typ det som mitt (kräsna) barn gillat.
Annars finns ju broccolifritters, bönbiffar (@pepp har ett bra recept som jag inte minns)
Formbar färs är annars praktiskt. Jag brukar göra färsbullar/biffar av det.
Wohoo, kul med ny tråd!
Wohoo, kul med ny tråd!
Jag har en receptpärm någonstans som jag aldrig tittar i. Annars googlar jag bara efter recept jag letar efter. Är dock sämst på att följa ett recept utan slutar alltid med att jag följer typ 3 olika recept och tar de bitarna jag gillar.
Jag har jättemånga screenshots på telefonen med recept jag vill göra.
Annars sparar jag det mesta i huvudet, kör ju oftast utan recept
Ja juste. Som @pepp har jag en del screen shotat i mobilen.
Jag varierar mig. Har ett par riktigt härliga kokböcker som vi använder mycket, framförallt en. Annars söker jag efter recept på telefonen, ofta är jag ju sugen på en viss sak och söker på det. Sparar sedan sidor/screenshots på recept jag vill spara och kanske göra igen. Ofta gör jag om en del i recepten men har det ändå som en grund tills jag kan dem i huvudet!
Det mesta sparar jag på Pinterest.
För vissa basrecept har jag en anteckningsbok där jag skriver in beprövade favoriter (typ pannkaka, skagenröra, tikka masala, kanelbullar...)
Jag googlar, varje gång. Och så när jag ska göra den där goda grytan eller soppan igen som jag sökte efter förra gången, så hittar jag ofta fem eller sju recept som är ungefär likadana, och då kommer jag inte ihåg vilken av varianterna jag gjorde förra gången. Jag har också en receptpärm, några kokböcker som jag använder sällan. Och så hade jag mattidningar men dels var det svårt att hitta ett system för att söka och dels finns många av de recepten på nätet nu.
Ett recept som jag hade i pärmen hittar jag till mitt förtret varken i pappersform eller på nätet nu. Men det var ett icke-vegetariskt recept på en höstgryta med rotfrukter och nötkött och öl, en kanelstång och lite annat smått och gott. Får väl testa mig fram om det inte dyker upp igen...
Skulle gärna ha en fin pärm med foton och anteckningar, men där tryter orken och tiden.
Screenshots på mobilen och Pinterest (spenderar alldeles för mycket tid där..!).Wohoo, kul med ny tråd!
Jag tänker att det är lättast att byta ut produkter i maträtter ni redan äter. Halloumi istället för falukorv i korvstråganoff, soyafärs istället för köttfärs i köttfärsås/tacos/lasagne och så vidare.Jag vill laga mer vegetariskt till mig och lilla sonen!
Vilka är era bästa, barnvänliga tips? Han gillar inte typ grytor och röror nåt vidare men tänker biffar/bollar kanske? Gratänger?
Gärna billigt förstås!
Vi äter ägg och laktosfria mejeriprodukter, inga andra preferenser. (Jag är dock inte intresserad av produkter som låtsas vara kött, typ quorn eller sojaprylar.)
Tips?
Ikväll ska jag laga stekt vegofalukorv (verkligen älskar pärsons middagskorv, den är så saftig och smakar verkligen rätt!) med snabbstuvade makaroner och ärtor
Sambon är bortrest så har inte jättestor lust att laga något mer ”omfattande” recept.
Åh, den korven har jag stått och vägt i handen på affären, men inte kommit mig för att prova än, men då låter den värd att prova!
Jag vill laga mer vegetariskt till mig och lilla sonen!
Gärna billigt förstås!
Tips?