Ja hon har fått certpoäng i elitklass i sök, spår och rapport om det räknas. Inga cert dock.@HeddaVovven, bruksklass skulle jag tippa på att du ska anmäla i. Din tik är väl meriterad i brukset?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja hon har fått certpoäng i elitklass i sök, spår och rapport om det räknas. Inga cert dock.@HeddaVovven, bruksklass skulle jag tippa på att du ska anmäla i. Din tik är väl meriterad i brukset?
Ja hon har fått certpoäng i elitklass i sök, spår och rapport om det räknas. Inga cert dock.
Japansk spetsÅh! Vad har du för ras?
Tackar för bra idéer, har funderat på tass-target tidigare och det lutar åt att prova det. Får känslan av att det passar henne bäst. Men nu har jag varit på Gbg horseshow i nästan en vecka = ingen träningstid och nu är det bara några dagar kvar. Så vi repeterar som vi gjort tidigare så får det duga för den här gången - och prova träna in på nytt/bättre vis ordentligt efteråt istället.Grattis, och jag hoppas ni får riktigt kul
ang benen: jag tränar mina hundar att "backa" och sedan också lite "framåt". Först något/några steg, men tillslut betyder backa mest "ställ bak bakbenen bättre" och framåt "gå fram något steg" (tills frambenen står jämnt) och sedan backa igen. Blev mycket roligare i ringen efter att vi började med detta, inte bara en massa stå, stilla osv. Kanske kan funka för er? Annars kan man ju köra någon variant av tass-target på underlägg till glas, låga träbitar eller vad som finns tillgängligt och hunden tycker är roligt. Så hunden får in "känslan" för hur stå ser ut/görs.
Jag skulle köra på ett par ljusa byxor om jag var du, så syns hunden bättreJag funderar också över klädsel till Strängnäs. Sist jag ställde, på Easter Show, hade jag ett par gröna jeans och en lite "jaktig" kavaj. Tycker det är fint när det knyter an till jakten.
Tyvärr spräckte jag de gröna jeansen på den utställningen så jag kör nog på ett par mörka jeans och samma kavaj tror jag.
@linnsan Vet inte om inträde utan hund kostar tyvärr. Men jag ska dit, dock på lördagen. Vad har du för ras? Stort lycka till!
Vet inte vad det kostar just där, men i Malmö ser det ut såhär:Hoppar in här lite då min tik ska ställas i sthlm (kista) in. easter show den 5 april
Vääääldigt nervöst
Dock inte jag som ställer utan kvinnan som har avelsrätten till henne som sköter det, tack och lov. Har aldrig ens varit på en utställning
Någon som vet om inträde utan hund kostar? Och vad det kostar?
Vilka skulle dit?
Diskad vet jag inte, men även om du inte kan hitta någon som vet hur man visar så går det bra att du har en medhjälpare med som kan hålla den ena hunden medan du springer med den andra, sen byter ni och medhjälparen håller den första medan du springer med nästa. Det enda som kan vara svårt är när alla hundarna ska ställas upp samtidigt, men om hundarna är bra tränade på att stå tror jag inte det är så svårt även om medhjälparen inte är så van, bara du berättar hur de ska ställas upp. Jag tror nog att det kommer finnas många snälla människor där som kan erbjuda dig hjälp att visa om du frågar.Kan få problem i Strängnäs på lördag, bara mina i rasen och får de gå mot varandra om bir behöver jag ev en som kan rycka in och visa en av dem.
Blir man diskad om man springer med 2 hundar samtidigt? Annars hade de ju vart smidigt
Diskad vet jag inte, men även om du inte kan hitta någon som vet hur man visar så går det bra att du har en medhjälpare med som kan hålla den ena hunden medan du springer med den andra, sen byter ni och medhjälparen håller den första medan du springer med nästa. Det enda som kan vara svårt är när alla hundarna ska ställas upp samtidigt, men om hundarna är bra tränade på att stå tror jag inte det är så svårt även om medhjälparen inte är så van, bara du berättar hur de ska ställas upp. Jag tror nog att det kommer finnas många snälla människor där som kan erbjuda dig hjälp att visa om du frågar.