Utställningstråden 2015

Äh man kan alltid skryta om det hemma på väggen och på kennelns hemsida :p
Jag bodde i Tyskland fortfarande när jag fick Dahlia så vi hann ta två av tre cert innan jag flyttade så då kändes det värt att flyga ner en gång till för det sista. Kombinerades dessutom med semester så det var inte så mycket "onödiga pengar" heller ;)
Nu har vi ett fint diplom på väggen i alla fall. Dessutom blev hon BIR och fick en titel (dock inte registrerbar i Sverige) på en av utställningarna så vi fick ett till diplom att hänga upp på köpet :p
Appropå det så blev brorsan till min förra hund tysk vinnare nu i år. Den titeln fick vi inte registrera här! Det trodde jag faktiskt..är det bara de nordiska ländernas vinnartitlar vi kan registrera (+ WW och EUW då), har du koll på det? :D

Appropå det så blev brorsan till min förra hund tysk vinnare nu i år. Den titeln fick vi inte registrera här! Det trodde jag faktiskt..är det bara de nordiska ländernas vinnartitlar vi kan registrera (+ WW och EUW då), har du koll på det? :D

Jag trodde att det var en vinnartitel per land men verkar inte vara så. Tyskland har ju supermånga olika titlar men de verkar inte registreras här. Deras största är ju Bundessieger som är nu i helgen.

Jag trodde att det var en vinnartitel per land men verkar inte vara så. Tyskland har ju supermånga olika titlar men de verkar inte registreras här. Deras största är ju Bundessieger som är nu i helgen.
Får den inte heller registreras? Ja, matte blev lite besviken, när den hette German Winner så trodde hon ju att den skulle få registreras!

12166171_1082244555121133_1880943317_n_5624d69b2a6b22640c901be4.jpg
12167826_1082244381787817_555771492_n_5624d6baddf2b36803649448.jpg

Ignorera mig, sliten som få efter resan. Tack!

I Söndags lyckades vi kamma hem en vinnartitel, första gången för mig. Så nu undrar jag hur man registrerar den. Någon som vet? :D typ @Malibu_Stacy kanske? Eller @bollen__ ?

Stella gick det alltså bra för i Norge. Excellent med mycket fin kritik. Tyvärr inget CK pga ofärdig kropp, men hon är ju junior så det känns OK. Domaren var helt underbar, plus att han kärade ner sig i hennes huvud :love:

Zippo gick det skit för rent ut sagt. Vi fick ett VG! Och blev placerad som 3a, med en helt hemsk kritik. Usch, det glömmer vi helst :p Han fick iallafall gå med i uppfödargruppen och där placerade vi oss som 2a med HP av 5, så det var riktigt kul! Slog flera riktigt välkända uppfödare. Gick bra för uppfödarna också, dom fick med sig 2 vinnartitlar hem. :banana:

12167250_1082243411787914_434455333_n_5624d6bb9606ee5e0920f4b3.jpg

Min mamma fotade lite mobilbilder. Ingen bra kombination med mamma som fotograf och mobilbilder ;) Men bättre än inget. Zippo står som nummer två i gruppen, framför honom står hans kullbror som är en kopia av honom.

Jag brukar fota diplomet och maila till skk. Har aldrig varit några problem!
Diplom ? :o Får man det hemskickat av NKK eller? För vi fick inget där.. Vi fick inte ens en rosett i ringen, den fick vi hämta i sekretariatet. I dalmatiner-ringen fick dom rosetterna direkt vid placering.

Diplom ? :o Får man det hemskickat av NKK eller? För vi fick inget där.. Vi fick inte ens en rosett i ringen, den fick vi hämta i sekretariatet. I dalmatiner-ringen fick dom rosetterna direkt vid placering.

För att få ett championatsdiplom så skrev jag ut någon blankett på NKKs webbsida, eller om jah fick den mailad till mig bör jag frågade hur man skulle göra. Sen kom det med posten. Kanske är liknande för vinnartitlarna? Maila NKK och fråga och sen gör du som falukorw skriver för att få det registrerat hos SKK :)

Knappt två veckor kvar till Ebrahs utställningsdebut och trots att det är en inoff-valputställning kan jag inte låta bli att undra varför i hela världen jag anmälde dit :p Alltså, jag har en valp som studsar och drar åt sjutusen håll samtidigt när hon går i koppel, som tycker att alla hundar ska lekas med och alla människor ska pussas på. Och vi ska springa prydligt i en utställningsring? Började väl fundera på när en bekant la upp film på sin salukivalp på utställning. Bekantingen är själv erfaren utställningsdomare och visade sin valp riktigt tjusigt, såklart. Jag misstänker att vi inte kommer se lika prydliga ut :D

Ska träna lite på att springa i koppel varje kväll nu, så kanske det blir hyfsat i alla fall. Stå på kommando börjar hon bli duktig på, galenvalpen :D

Knappt två veckor kvar till Ebrahs utställningsdebut och trots att det är en inoff-valputställning kan jag inte låta bli att undra varför i hela världen jag anmälde dit :p Alltså, jag har en valp som studsar och drar åt sjutusen håll samtidigt när hon går i koppel, som tycker att alla hundar ska lekas med och alla människor ska pussas på. Och vi ska springa prydligt i en utställningsring? Började väl fundera på när en bekant la upp film på sin salukivalp på utställning. Bekantingen är själv erfaren utställningsdomare och visade sin valp riktigt tjusigt, såklart. Jag misstänker att vi inte kommer se lika prydliga ut :D

Ska träna lite på att springa i koppel varje kväll nu, så kanske det blir hyfsat i alla fall. Stå på kommando börjar hon bli duktig på, galenvalpen :D
Är det mårtensutställningen du ska till?
Ska ställa två av Dahlias valpar där :)

Anmält min golden till en inoff i slutet av nästa månad, första utställningen på ett år så det vill väl till att vi börjar träna lite igen på uppställning och att inte dra omkring matte inne i ringen:p

Är det mårtensutställningen du ska till?
Ska ställa två av Dahlias valpar där :)

Precis den! :D @Tonto kommer också! Någon mer bukefalist som ska dit?
Hoppas på att få hjälp av någon med att fotografera Ebrah :angel: (jag kan självklart hjälpa till att fotografera den andras hund(ar) i utbyte om det är av intresse. Kamerautrustning har jag, men det är svårt att ställa hund och fotografera samtidigt :p )

Hoppas på att få hjälp av någon med att fotografera Ebrah :angel: (jag kan självklart hjälpa till att fotografera den andras hund(ar) i utbyte om det är av intresse. Kamerautrustning har jag, men det är svårt att ställa hund och fotografera samtidigt :p )

Jag kan ta bilder så gått det går med mina usla kamerakunskaper. Har en bra kamera och köpt nytt objektiv, men man ska ju kunna fota. :angel: Sambon kommer också och kan fota han med. :)

Jag funderar på vad jag själv ska ha på mig. Har köpt utställningskoppel till Tonto (Tre stycken... då hans sylvassa tänder biter av allt om han får för sig det.) Svarta byxor blir det nog och svarta skor, men vad ska man ha på överkroppen.

Jag passade på att utställningsträna nu ikväll, med utställningskoppel och allt :p Vi tränade i köket för att ha minimal störning, men nästa gång ska vi ta det utomhus. Hon var SÅ duktig nu. Sprang fint vid sidan utan att hoppa mer än någon enstaka gång, stannade snabbt på kommando och höll jag godis vid munnen så kunde jag utan problem flytta benen (vid de ytterst få tillfällen då det alls behövdes). Filmade när vi tränade också och tog skärmdump på när hon stod. Alltså den där valpen! :love:
12189658_566052773543107_487921834036256190_n.jpg

Vad kul!
Jag kan också ställa up och fota! Såvida vi inte är inne i ringarna samtidigt såklart :p

Jag funderar på vad jag själv ska ha på mig. Har köpt utställningskoppel till Tonto (Tre stycken... då hans sylvassa tänder biter av allt om han får för sig det.) Svarta byxor blir det nog och svarta skor, men vad ska man ha på överkroppen.
Förra året var det svinkallt i ridhuset så jag kommer inte vara finklädd som på vanlig utställning!

Förra året var det svinkallt i ridhuset så jag kommer inte vara finklädd som på vanlig utställning!

Jag funderar också på det där med kläder lite... Just nu lutar det åt svarta jeans och gympadojjor.. Men vad sjutton ska jag ha på överkroppen? Jag vet inte ens om jag kommer i mina svarta jeans längre. Funderar också på om jag ska lämna Aysu hemma, hon är ju världens jäkla fryslort...

Jag funderar också på det där med kläder lite... Just nu lutar det åt svarta jeans och gympadojjor.. Men vad sjutton ska jag ha på överkroppen? Jag vet inte ens om jag kommer i mina svarta jeans längre. Funderar också på om jag ska lämna Aysu hemma, hon är ju världens jäkla fryslort...

Rollo kommer att stanna hemma. Han fryser ihjäl redan nu. :laugh:

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 995
Senast: lizzie
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
6 114
Senast: Sel
·
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
5 370
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar