@bollen__ Grattis!
Min resa till Sundsvall började... sådär. Bekymmer med bilen (min) gjorde att jag fick ta sambons bil till jobbet på morgonen, sedan hem och byta bil när jag skulle till mentorn för vidare transport till Sundsvall. Kom iväg från jobbet helt ok, men bilbytet drog ut på tiden. Sedan kommer jag fram till mentorn, faktiskt bara 5minuter sen. Vi packar om bilarna och åker iväg. Vänta nu, vad var det där för konstigt ljud? Stanna bilen, ut och titta. Punktering. Ett missförstånd oss emellan slutade med att bilen hamnade på en åker. Jaja, tillslut lyckades vi få hjulet bytt och tog oss vidare, bara en timme försenade.
5 hundar med: Jean, som har övertygat sig själv om att en av tikarna höglöper. Det gör hon inte. Än. Izzi, lördagens utställningshund. Hot, söndagens utställningshund och den som snart ska löpa. Titti, gammeldamen som fick följa med pga brist på hundvakt, och Ninnie, 4mån och bedårande. Och lika stor som 4-åriga Izzi...
Jaja. Vi anlände till Sundsvall utan problem, sov gott på hotellet (eller... sov iaf), och tog oss iväg till utställningen (SKK). Izzi var sist i ringen... men innan dess hann jag träffa massor med trevligt folk och se tjusiga hundar. Lördagens resultat? Jean 2bh med CACIB. Izzi 2bt med r-CACIB. Skötte sig kanon, älskar att visa min mentors hundar, de är så otroligt vältränade.
Lördagen avslutades med en fantastisk middag på ett stekhus några gator bort från hotellet. Sedan sov vi som stockar.
Söndagen bar det av mot Timrå och SDHKs utställning. I ett ridhus. *ryser* Kallt och smutsigt är det vanliga, men nej, rent och varmt var det, mycket positivt överraskad. Skulle ställa Hot, och näst sist in i ringen... Innan dess mycket trevliga diskussioner med andra griffonägare och klappande på fina griffoner (och en underbar pom-hane... honom vill jag ha
). Resultat: Jean 4bh, Hot 2bt. Mycket nöjd över Hots resultat, Jean ville inte riktigt vara med, så välförtjänt utställningsvila för honom nu.
Utställningsåret är nu tillända, Tassa är en Jävrisk Nakenråtta ett tag till, men kommer vara kanon i pälsen till våren. Vi är ett gäng som har utställningsträning 1 gång i veckan under vintersäsongen, och det drar igång nu i veckan. Planen är att träna in ett snyggt framförgående innan nästa säsong.
Blir troligen någon inoffare i vår, men det får vi se då.