Utställningstråden 2015

Haha, men vad gullig du är :love:
Du skulle älska honom, han är väldigt.. Fartig :D
Han kanske får följa med ändå ;) Vi får se lite hur han artar sig. Han är inte riktigt i fas nu, haha.

Kul! Vilken dag ska ni gå? :D

Du kan få springa med Hatjo. ;) Fast de går väl olika dagar som vanligt...

Har precis anmält Milla till hennes första utställning! Hon blir 4 månader en vecka innan så hon är ju fortfarande väldigt mycket bäbis så det blir mest en kul grej! 10 oktober i Boden är utställningen, är det någon annan som ska dit? :)

Milla har varit på sin första utställning idag! Det var en liten inofficiell i Boden så det passade alldeles utmärkt som miljöträning. Min coola lilla tjej tog det hela med ro och var så duktig!

Hon fick mycket beröm av domaren och superfin kritik och hp. Gick vidare till final där hon blev oplacerad men vi är supernöjda i alla fall!

'' 4 mån. Feminint huvud med fint uttryck och mörka fina ögon, lång fin hals, välvinklad fram o bak, fina proportioner, lovande valp.''

12079601_10206515845592756_155347852704895205_n.jpg

11225082_10206515845552755_429190512718659246_n.jpg

12074566_10206515845512754_7793238674284614827_n.jpg

Jag har planerat nästa års utställningar :D
Här är planen. Med reservation beroende på vad det blir för domare och om han lyckas knipa championatet, då ställer vi in de utställningar som är kvar resten av året. Utöver dessa ska vi försöka hinna med lite baltländer och övriga norden.

7-8 januari Göteborg
13 mars Strängnäs
23 april Rocklunda (västerås)
7 maj Lidköping
29 maj Österbybruk
4 juni Norrköping
18 juni Avesta
8-9 juli Tvååker
23 juli Köping
14 augusti Askersund
20 augusti Norrköping
21 augusti Eskilstuna
4 september Sandviken ???
10 september Gimo
2-3 december Stockholm

Vi har haft en ganska bra helg i Sundsvall om än den började stressigt. Vovve skulle in i ringen som nr 2 och det började 9. Typ kvart i 9 ringer uppfödaren och frågar vad tusan jag är någonstans? Då väckte hon mig. Jag hade vaknat redan kl 4 och legat vaken fram till strax innan alarmet skulle ringa, uppenbarligen hade jag stängt av det. Slängde på oss kläder (gubben fick byxorna bakochfram!) hunden in i bilen och sen rally dit. Springer in med vovve men tänker att det är kört då en vän säger -det är du nu!! Och då hör jag att de ropar mitt nr. In i ringen utan nummerlapp, godis eller ens hunnit byta koppel. Nåja, vovve skötte sig ju helt fantastiskt utefter förutsättningarna och slutade BH-2 m reservcert!! Det var också en specialutställning så han blev även BIR unghund.
Grämde mig rejält över den snöpliga starten och att jag inte hade gett vovve de bästa förutsättningarna direkt men vad himla snäll min lilla grabb är - och kanske vi får lön för att vi har kämpat nu eftersom han skött sig kanon hela helgen.

Idag var det SKK utställning och vi försov oss inte :angel: Domare för dagen var Moa Persson - jag har velat ställa för henne länge, men var nervös då jag fått höra att hon är hård. Lilla killen är bara helt fantastisk i ringen och han får exc, vinner klassen och får ck. Redan här var ju jag i typ himlen! Sedan vinner han bästa hane som grädden på moset! Cert och CACIB!
I BIR/BIM får vi gå mot uppfödarens sjukt fina tik och blir såklart BIM, när Moa räcker över rosetten säger hon: Du har en sjukt fin hund :love: Alltså jag smäller typ av så stolt jag är över lilla vovven!
Nu är säsongen över för vår del, och vi kan summera det med 4 cert, 2 cacib och 2 bästa hane placeringar utöver det. Grabben är 19½ månad så nu hoppas vi ju såklart att han tar championatet nästa år! :banana:

Vi har haft en ganska bra helg i Sundsvall om än den började stressigt. Vovve skulle in i ringen som nr 2 och det började 9. Typ kvart i 9 ringer uppfödaren och frågar vad tusan jag är någonstans? Då väckte hon mig. Jag hade vaknat redan kl 4 och legat vaken fram till strax innan alarmet skulle ringa, uppenbarligen hade jag stängt av det. Slängde på oss kläder (gubben fick byxorna bakochfram!) hunden in i bilen och sen rally dit. Springer in med vovve men tänker att det är kört då en vän säger -det är du nu!! Och då hör jag att de ropar mitt nr. In i ringen utan nummerlapp, godis eller ens hunnit byta koppel. Nåja, vovve skötte sig ju helt fantastiskt utefter förutsättningarna och slutade BH-2 m reservcert!! Det var också en specialutställning så han blev även BIR unghund.
Grämde mig rejält över den snöpliga starten och att jag inte hade gett vovve de bästa förutsättningarna direkt men vad himla snäll min lilla grabb är - och kanske vi får lön för att vi har kämpat nu eftersom han skött sig kanon hela helgen.

Idag var det SKK utställning och vi försov oss inte :angel: Domare för dagen var Moa Persson - jag har velat ställa för henne länge, men var nervös då jag fått höra att hon är hård. Lilla killen är bara helt fantastisk i ringen och han får exc, vinner klassen och får ck. Redan här var ju jag i typ himlen! Sedan vinner han bästa hane som grädden på moset! Cert och CACIB!
I BIR/BIM får vi gå mot uppfödarens sjukt fina tik och blir såklart BIM, när Moa räcker över rosetten säger hon: Du har en sjukt fin hund :love: Alltså jag smäller typ av så stolt jag är över lilla vovven!
Nu är säsongen över för vår del, och vi kan summera det med 4 cert, 2 cacib och 2 bästa hane placeringar utöver det. Grabben är 19½ månad så nu hoppas vi ju såklart att han tar championatet nästa år! :banana:
Skönt med utställning på hemmaplan :D

Grattis! Så himla kul! Självklart kniper ni championatet nästa år!

Jag vill också ställa för Moa, fast vet inte om jag vågar :D Hon verkar sjukt duktig och jag gillar när dom är noggranna. Vi skulle förmodligen åka ut med buller o bång men det skulle vara kul att läsa kritiken :)

Skönt med utställning på hemmaplan :D

Grattis! Så himla kul! Självklart kniper ni championatet nästa år!

Jag vill också ställa för Moa, fast vet inte om jag vågar :D Hon verkar sjukt duktig och jag gillar när dom är noggranna. Vi skulle förmodligen åka ut med buller o bång men det skulle vara kul att läsa kritiken :)
Nästan hemmaplan, 27 mil :p

Hoppas :D :banana:

Ja, jag var så nervös! Men samtidigt liksom förväntansfull på ett annat sätt än andra domare som man inte hört talas om. Har varit på en föreläsning med Moa och nästa månad anordnar klubben anatomikurs med henne, så det kändes grymt kul att få ställa för henne innan!
Jag skall lägga in en bild på kritiken, den var ganska utförlig :D Det är ett ord jag inte lyckas tyda, kanske någon av er gör det! :)

Nästan hemmaplan, 27 mil :p

Hoppas :D :banana:

Ja, jag var så nervös! Men samtidigt liksom förväntansfull på ett annat sätt än andra domare som man inte hört talas om. Har varit på en föreläsning med Moa och nästa månad anordnar klubben anatomikurs med henne, så det kändes grymt kul att få ställa för henne innan!
Jag skall lägga in en bild på kritiken, den var ganska utförlig :D Det är ett ord jag inte lyckas tyda, kanske någon av er gör det! :)
:eek::eek::eek: Du kan inte köra 27 mil på en kvart ? :D

Åh, jag skulle också vilja gå anatomikurs för henne! Har läst lite om vad hon har skrivit på nätet och jag är helt såld ;) Du får jättegärna lägga in kritiken. Någon borde ju kunna tyda ;)

:eek::eek::eek: Du kan inte köra 27 mil på en kvart ? :D

Åh, jag skulle också vilja gå anatomikurs för henne! Har läst lite om vad hon har skrivit på nätet och jag är helt såld ;) Du får jättegärna lägga in kritiken. Någon borde ju kunna tyda ;)
Haha nej, så mycket rally var det inte :angel: vi hade husvagnen och bodde på en camping en bit i från :)
Ska göra det! :D

@bollen__ Grattis!

Min resa till Sundsvall började... sådär. Bekymmer med bilen (min) gjorde att jag fick ta sambons bil till jobbet på morgonen, sedan hem och byta bil när jag skulle till mentorn för vidare transport till Sundsvall. Kom iväg från jobbet helt ok, men bilbytet drog ut på tiden. Sedan kommer jag fram till mentorn, faktiskt bara 5minuter sen. Vi packar om bilarna och åker iväg. Vänta nu, vad var det där för konstigt ljud? Stanna bilen, ut och titta. Punktering. Ett missförstånd oss emellan slutade med att bilen hamnade på en åker. Jaja, tillslut lyckades vi få hjulet bytt och tog oss vidare, bara en timme försenade.
5 hundar med: Jean, som har övertygat sig själv om att en av tikarna höglöper. Det gör hon inte. Än. Izzi, lördagens utställningshund. Hot, söndagens utställningshund och den som snart ska löpa. Titti, gammeldamen som fick följa med pga brist på hundvakt, och Ninnie, 4mån och bedårande. Och lika stor som 4-åriga Izzi... :D

Jaja. Vi anlände till Sundsvall utan problem, sov gott på hotellet (eller... sov iaf), och tog oss iväg till utställningen (SKK). Izzi var sist i ringen... men innan dess hann jag träffa massor med trevligt folk och se tjusiga hundar. Lördagens resultat? Jean 2bh med CACIB. Izzi 2bt med r-CACIB. Skötte sig kanon, älskar att visa min mentors hundar, de är så otroligt vältränade.
Lördagen avslutades med en fantastisk middag på ett stekhus några gator bort från hotellet. Sedan sov vi som stockar.
Söndagen bar det av mot Timrå och SDHKs utställning. I ett ridhus. *ryser* Kallt och smutsigt är det vanliga, men nej, rent och varmt var det, mycket positivt överraskad. Skulle ställa Hot, och näst sist in i ringen... Innan dess mycket trevliga diskussioner med andra griffonägare och klappande på fina griffoner (och en underbar pom-hane... honom vill jag ha :) ). Resultat: Jean 4bh, Hot 2bt. Mycket nöjd över Hots resultat, Jean ville inte riktigt vara med, så välförtjänt utställningsvila för honom nu.

Utställningsåret är nu tillända, Tassa är en Jävrisk Nakenråtta ett tag till, men kommer vara kanon i pälsen till våren. Vi är ett gäng som har utställningsträning 1 gång i veckan under vintersäsongen, och det drar igång nu i veckan. Planen är att träna in ett snyggt framförgående innan nästa säsong.
Blir troligen någon inoffare i vår, men det får vi se då.

Jag vill aldrig mer ställa för henne :angel:
Hon dömde en del klasser på vår specialutställning i somras, och höll en rejäl utläggning om att "wachtlarna är på väg att bli alldeles för lätta i typen, hundar som ska kunna jaga stora vilt som älg och vildsvin måste ha mycket mera massa", vilket inte stämmer alls. Lättare hundar får betydligt mindre skador än tyngre, och med rätt grejer bakom pannbenen jagar de stora vilt ändå.
Tiken hon dömde fram var grövre än bästa hanhunden...
Lite trist tycker jag, särskilt när hon dömt typ 7 wachtlar innan hon dömde rasspecialen.

Jag var dock den enda på hela utställningen som fick "Väl visad" i protokollet :p

Jag vill aldrig mer ställa för henne :angel:
Hon dömde en del klasser på vår specialutställning i somras, och höll en rejäl utläggning om att "wachtlarna är på väg att bli alldeles för lätta i typen, hundar som ska kunna jaga stora vilt som älg och vildsvin måste ha mycket mera massa", vilket inte stämmer alls. Lättare hundar får betydligt mindre skador än tyngre, och med rätt grejer bakom pannbenen jagar de stora vilt ändå.
Tiken hon dömde fram var grövre än bästa hanhunden...
Lite trist tycker jag, särskilt när hon dömt typ 7 wachtlar innan hon dömde rasspecialen.

Jag var dock den enda på hela utställningen som fick "Väl visad" i protokollet :p
Usch vad tråkigt. Känns ju lite som att det säger sig självt att dom små är smidigare i skogen. Undrar om hon har jagat mycket själv ;)

Usch vad tråkigt. Känns ju lite som att det säger sig självt att dom små är smidigare i skogen. Undrar om hon har jagat mycket själv ;)

Ja, det var lite trist, särskilt eftersom jag hört att hon ska vara väldigt duktig - och så kom hon med en massa ordbajs som inte stämmer. Många åkte därifrån med en halvbra känsla, eftersom hon i princip dömde ut hela rasen och sa att den var förstörd.
Hon är ju syster till en viss kriminalprofessor med samma efternamn som mer än gärna jagar, så något hum om jakt borde hon ju ha :p

Ladda fick ett VG av henne, men kritiken var helt okej. Hon delade ut 12 excellent på ca 60 startande tikar (jaktklass, öppenklass, unghundsklass).

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 084
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 995
Senast: lizzie
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
6 114
Senast: Sel
·
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
5 370
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar