Utställningstråden 2015

11879083_10153347758677326_9081386626313726557_o_55f537b49606ee3e6350f43d.jpg
11958162_10153347758137326_4898410255697431061_o_55f537b79606ee3f1df97142.jpg

Almost 3 years. Correct size. Good bone. Correct bite. Good length of neck. A bit too much skin on neck. Strong top line. Excellent forechest. A bit straight upperarm. A bit long in loin. Correct hindangulation. Nice temperament. Parallell up and down movement. Could have a bit more power from behind.

Ni som har ställt i Norge; hur funkar det mellan anmälningen och utställningen? Alltså, när får man nummerlappen? Kommer den via post eller e-post? Får man ett papper med ringfördelning+antal anmälda hundar i rasen som man får i Sverige då? Finns denna info på internet också, som i Sverige? :D

Har anmält mig till min första utställning i Norge. Norsk vinnare :D Inte för att vi har någon chans på titeln, men det ska bli kul att träffa uppfödarna och deras andra hundar :)

Min lilla skrutt visar sällan sin bästa sida när en kamera åker fram så man får väl vara nöjd att han stod stilla iaf. Resten av de 26 bilderna är antingen suddiga eller så gapar han jättestort eller något annat fult :p

h%C3%B6gbo2.jpg
Äsch, rosetten döljer ju halva hunden! Den kanske är jätteful där bakom :D ;)
Nejdå, han är såklart supersnygg! Grattis :D Har du ett cert kvar nu? :)

Jag bangar nog på att ställa Otis på Stora Stockholm, såg precis vad det kostade att ställa i junior(!)klass :eek:
Hjälp...
Det är nog bara Ladda som får ställas där, det är ändå bara hon som har chans på Nordisk Vinnare-titeln :p

Haha, jag önskar att den hade dolt huvudet på vissa bilder :p :angel:
Han fyller 2 i februari, så ett till efter det då. Han har tre nu och ett cacib :)
Jaha, han är bara barnet än så länge :D Bra jobbat!
Är det vanligt med så mörk färg inom rasen? I mitt huvud är eurasier mycker ljusare.. (För visst är han en eurasier? :o) Men jag har ju inte sett så många :D

Jag bangar nog på att ställa Otis på Stora Stockholm, såg precis vad det kostade att ställa i junior(!)klass :eek:
Hjälp...
Det är nog bara Ladda som får ställas där, det är ändå bara hon som har chans på Nordisk Vinnare-titeln :p
Lägg av ;) Klart Otis har chans på titeln! :D Bara att anmäla nu! ;)

Jaha, han är bara barnet än så länge :D Bra jobbat!
Är det vanligt med så mörk färg inom rasen? I mitt huvud är eurasier mycker ljusare.. (För visst är han en eurasier? :o) Men jag har ju inte sett så många :D
Tack!
De får vara alla färger utom vit, men den vanligaste färgen tror jag är typ röd fawn. Jag önskade mig en black and tan sist och hade sån tur att det blev flera i kullen med den färgen :D

Haha, nja, möjligtvis på juniorvinnartiteln då ;) men med tanke på hans krokiga, korta svans och fladdriga kropp så är jag tveksam!

Ska du ställa där? :)
Ja det var den jag syftade på :)
Meeen sluta! Jag är ju hans största fan :love:

Japp, jag ska ställa. Min har definitivt ingen chans på vinnartiteln men ändå. Det är ju en sån där måste-utställning :D Den ligger nära, det kommer många hundar som man aldrig sett förut, brukar vara väldigt proffsiga domare, kul shopping osv. Till o med min sambo ska ju följa med :D

Ja det var den jag syftade på :)
Meeen sluta! Jag är ju hans största fan :love:

Japp, jag ska ställa. Min har definitivt ingen chans på vinnartiteln men ändå. Det är ju en sån där måste-utställning :D Den ligger nära, det kommer många hundar som man aldrig sett förut, brukar vara väldigt proffsiga domare, kul shopping osv. Till o med min sambo ska ju följa med :D

Haha, men vad gullig du är :love:
Du skulle älska honom, han är väldigt.. Fartig :D
Han kanske får följa med ändå ;) Vi får se lite hur han artar sig. Han är inte riktigt i fas nu, haha.

Kul! Vilken dag ska ni gå? :D

Haha, men vad gullig du är :love:
Du skulle älska honom, han är väldigt.. Fartig :D
Han kanske får följa med ändå ;) Vi får se lite hur han artar sig. Han är inte riktigt i fas nu, haha.

Kul! Vilken dag ska ni gå? :D
Åh, fart gillar vi :up:

Vi är på söndagen. Ni då? *Håller tummarna för Söndagen så kan jag kanske få träffa Otis* :D

Vi har ingen hund att ställa på stora Stockholm, men jag och sambon har tänkt att gå och titta!

Vi får hejja på allt bukefolk. :D
Det är jätteskönt att vara där utan hund, jag lovar! Vi var där förra året utan hund, till o med sambon helt utan hundintresse gillade det :up:

Det är jätteskönt att vara där utan hund, jag lovar! Vi var där förra året utan hund, till o med sambon helt utan hundintresse gillade det :up:

Vi tänkte shoppa loss till hundarna :D och kolla på utställningar/tävlingar, så det är säkert helt underbart att vara där utan hund. Uppfödaren till Tonto ska vara där med en tik för att försvarsmakten vill ha reklam så det ska bli kul att se det med. :)

Får man ha med sig kamera? :)

Vi tänkte shoppa loss till hundarna :D och kolla på utställningar/tävlingar, så det är säkert helt underbart att vara där utan hund. Uppfödaren till Tonto ska vara där med en tik för att försvarsmakten vill ha reklam så det ska bli kul att se det med. :)

Får man ha med sig kamera? :)
Låter jättekul! :)

Ja absolut!

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 084
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 995
Senast: lizzie
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
6 114
Senast: Sel
·
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
5 371
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Värma spenat?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Gps tracker för Android?