Sv: Uppdrag bantning del 5
*KL*
Min kille går nu på gräs dygnet runt med noll motion därtill. Snacka om att det varit ångest de senaste veckorna men det funkar konstigt nog. Än så länge går de dock i en av vinterhagarna som är rätt nerbetad, de får dessutom några kilo hö morgon och kväll. Han gick upp lite första dagarna de kom ut men revbenen känns fortfarande och han ser riktigt trevlig ut.
I morgon avgörs dock framtiden för honom, in på klinik. Har inte kunnat rida nu på två månader, först visade han obehag i ryggen och fick promenadvila några veckor. Då började han visa tydligt att det var nåt fel i fram, gick väldigt knackigt. Gick över efter några dagar men det var fortfarande nånting. Massör kom ut och kände och klämde, inget fel i ryggen enligt henne. Lite spända muskler men ingen fara egentligen. Han gick rätt bra och var jättepigg efter hennes besök men sen blev det sämre och sämre. Han har ju spatt och är i perioder sämre så jag ringer inte veterinär bara för att han inte går perfekt. Men när hovis knappt kunde sko bak för några veckor sen, då insåg jag att nu måste vi åka iväg. Jag tror faktiskt ändå inte på att spatten är aktiv, tror det är nåt i fram. Eller så är den aktiv och han därför belastar fram fel och hältan visar sig där. Inflammtion i någon led betyder iaf avlivning i morgon :'( Jag orkar helt enkelt inte kämpa mer. Men det känns riktigt förjävligt. Så nu fick jag skriva av mig om det också, sjukt nervös inför morgondagen!