Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Igår gick (sex)resan söderöver
Coolaste skogshunden ever hänger på centralen i väntan på tågbyte
Hund avlämnad utan problem och 30 timmar efter avfärd, så är jag hemma i min del av skogen igen
Åh vilken sötnos! Jag ÄLSKAR coola skogshundar! Höll på att smälla av när vi flyttade från Gotlands obygd till Stockholm och hunden klev på tunnelbanan som om han aldrig gjort något annat
Hoppas sexresan blir lyckad
De är ju de bästa hundarna
Man skulle ju kunna tro att mina jakthundar som sällan (typ aldrig) vistas i städer där det dräller av folk och fän borde bli lite berörda de få gånger vi åker iväg till sådana ställen, men icke! De åker tåg/buss/t-bana, spankulerar bland folk, chillar på centralen/var än jag lämnar dem, om jag ska köpa något ät/drickbart som om de aldrig gjort annat
Bara dom inte gör som min kompis hund, som "tog hand om" ringande mobiler (som ägarna trodde att hon hämtade) genom att dänga mobilerna i marken och döda dem Hon har ett antar telefoner på sitt samveteVore bra om de kunde lära sig att hämta laddaren till mobilen med
Den befinner sig aldrig där jag är, när jag behöver den!
Jag råkade lära Tinja att öppna dörrar som står på glänt... Nu kommer hon in varje gång jag går på toa och inte har stängd dörrMamma Mu är självlärd. Hon kan även öppna dragkedjor till väskor så att hon kan äta läppstift och cerat
Nu har han somnat in, våran fina Måns. Hjärtat värker och tårarna kan inte sluta rinna. Tankarna snurrar om man har gjort rätt beslut, får så dåligt samvete.
Hur orkar man egentligen?
Beklagar förlusten
Efter vad du har berättat var det helt rätt beslut även om jag förstår dina tankar, jag tänkte exakt så efter jag tagit bort min kisse. Jag vet att mitt beslut var rätt för hon var dålig men var inte så långt gången att hon led, dvs jag tog inte bort henne för sent. Hellre en dag för tidigt än en dag försent.
Man orkar även om det är skitjobbigt. Man grinar och sörjer, precis som när någon närstående har gått bort för det är ju så det är! Även om de inte är människor är mina djur en del av min familj. Det blir bättre med tiden men det kan hugga till i hjärtat utan förvarning under en lång tid.
Åååååååååååh,vad jag inte är avundsjukInser att löpperioder är rätt jobbigt - helst när man har fler hundar
Två tikar - en har precis gått ur höglöpet och den andra har en vecka kvar till sitt. Till det en hormonstinn unghane. Kvällspromenad: tikarna vill skvätta och kolla pink var 3:e meter och sen vill dom humpa på varandra. Unghanen vill försöka vara i muffen på båda samtidigt när detta händer med sin nos. Matte får tjata "NU GÅR VI" typ var 3:e minut
När vi kommer hem blir det gatlopp mellan tikarna som då är i sitt esse och vill humpa massor på varandra, slita varandra lite i nackskinnet och flåsa upp sig rejält och unghanen blir mer och mer uppjagad och vill humpa han med.....och får stryk och skäll med jämna mellanrum, för han är inte inbjuden i det roliga
Fast dom är söta när dom sover........men det ska bli sååå skönt när löpen är helt över.....
Jodå, lite är du allt det - erkännÅååååååååååh,vad jag inte är avundsjuk
Lilla S är i höglöp och skägget är så kåt att han håller på att spricka. Men han sköter sig ändå väldigt bra. Han lyssnar och funkar som vanligt men är lite gnisslig och trippig. Hon sover i hundstallet på natten med Criga och Calibra och på förmiddagarna är de några timmar i sina hundgårdar. Så halva dygnet ses de inte. Det hjälper. Inne hålls de åtskillda och det är då han blir lite dryg. Men ett par tre dagar står man ut.Inser att löpperioder är rätt jobbigt - helst när man har fler hundar
Två tikar - en har precis gått ur höglöpet och den andra har en vecka kvar till sitt. Till det en hormonstinn unghane. Kvällspromenad: tikarna vill skvätta och kolla pink var 3:e meter och sen vill dom humpa på varandra. Unghanen vill försöka vara i muffen på båda samtidigt när detta händer med sin nos. Matte får tjata "NU GÅR VI" typ var 3:e minut
När vi kommer hem blir det gatlopp mellan tikarna som då är i sitt esse och vill humpa massor på varandra, slita varandra lite i nackskinnet och flåsa upp sig rejält och unghanen blir mer och mer uppjagad och vill humpa han med.....och får stryk och skäll med jämna mellanrum, för han är inte inbjuden i det roliga
Fast dom är söta när dom sover........men det ska bli sååå skönt när löpen är helt över.....
Om inte annat slipper du fundera på om vovve kommer svälta ihjäl eller inte, eftersom han kommer kunna förse sig själv med mat. Nästa steg blir väl att han får lära sig att hantera en konservöppnare
Jag skulle aldrig våga lära någon av mina att öppna skåp, för sen skulle godisskåpet mm ligga illa till
Skalman skulle hålla sig mycket lugnare om inte tikarna jagade upp varandra så förbaskatLilla S är i höglöp och skägget är så kåt att han håller på att spricka. Men han sköter sig ändå väldigt bra. Han lyssnar och funkar som vanligt men är lite gnisslig och trippig. Hon sover i hundstallet på natten med Criga och Calibra och på förmiddagarna är de några timmar i sina hundgårdar. Så halva dygnet ses de inte. Det hjälper. Inne hålls de åtskillda och det är då han blir lite dryg. Men ett par tre dagar står man ut.
Använd lite ättika om det fortfarande luktar kiss, det tar bort doften.Fröken hund pep och hade sig större delen av natten och oavsett vad vi gjorde så slutade hon inte. Imorse trampar jag på en genomsur vardagsrummsmatta. Helt ner kissad Och det är ju så jäkla lätt att tvätta en rysmatta
Iaf ner på knäna och skura satan, så nu luktar den blöt hund och grön såpa Bättre än kiss iaf
Önskar ibland att jag bodde stort, för mina 2 rok känns galet små vid vissa tillfällenLilla S är i höglöp och skägget är så kåt att han håller på att spricka. Men han sköter sig ändå väldigt bra. Han lyssnar och funkar som vanligt men är lite gnisslig och trippig. Hon sover i hundstallet på natten med Criga och Calibra och på förmiddagarna är de några timmar i sina hundgårdar. Så halva dygnet ses de inte. Det hjälper. Inne hålls de åtskillda och det är då han blir lite dryg. Men ett par tre dagar står man ut.