Uppdatering och snackistråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår gick (sex)resan söderöver
15439896_1589246907759436_5564685862760715053_n_zpsoompvnwy.jpg

Coolaste skogshunden ever hänger på centralen i väntan på tågbyte :love:
15542002_1589602451057215_4706797068952957213_n_zpsqo43pusn.jpg

Hund avlämnad utan problem och 30 timmar efter avfärd, så är jag hemma i min del av skogen igen :)

Igår gick (sex)resan söderöver
15439896_1589246907759436_5564685862760715053_n_zpsoompvnwy.jpg

Coolaste skogshunden ever hänger på centralen i väntan på tågbyte :love:
15542002_1589602451057215_4706797068952957213_n_zpsqo43pusn.jpg

Hund avlämnad utan problem och 30 timmar efter avfärd, så är jag hemma i min del av skogen igen :)

Åh vilken sötnos! Jag ÄLSKAR coola skogshundar! :love: Höll på att smälla av när vi flyttade från Gotlands obygd till Stockholm och hunden klev på tunnelbanan som om han aldrig gjort något annat :p

Hoppas sexresan blir lyckad :up:

Åh vilken sötnos! Jag ÄLSKAR coola skogshundar! :love: Höll på att smälla av när vi flyttade från Gotlands obygd till Stockholm och hunden klev på tunnelbanan som om han aldrig gjort något annat :p

Hoppas sexresan blir lyckad :up:

De är ju de bästa hundarna ;)
Man skulle ju kunna tro att mina jakthundar som sällan (typ aldrig) vistas i städer där det dräller av folk och fän borde bli lite berörda de få gånger vi åker iväg till sådana ställen, men icke! De åker tåg/buss/t-bana, spankulerar bland folk, chillar på centralen/var än jag lämnar dem, om jag ska köpa något ät/drickbart som om de aldrig gjort annat :love:

De är ju de bästa hundarna ;)
Man skulle ju kunna tro att mina jakthundar som sällan (typ aldrig) vistas i städer där det dräller av folk och fän borde bli lite berörda de få gånger vi åker iväg till sådana ställen, men icke! De åker tåg/buss/t-bana, spankulerar bland folk, chillar på centralen/var än jag lämnar dem, om jag ska köpa något ät/drickbart som om de aldrig gjort annat :love:

Härligt! :love: Jag kommer ihåg att jag var så himla orolig över just miljöträningen - vår hund har vuxit upp bland traktorer och den lilla miljöträning som blev av fick bli på typ Storgatan (lol :P) i Hemse - men han har liksom bara ryckt på axlarna och gillat läget här i Stockholm. Det är väl fördelen med att ha en självständig hund antar jag... :P

Fröken hund pep och hade sig större delen av natten och oavsett vad vi gjorde så slutade hon inte. Imorse trampar jag på en genomsur vardagsrummsmatta. Helt ner kissad :meh: Och det är ju så jäkla lätt att tvätta en rysmatta :arghh:

Iaf ner på knäna och skura satan, så nu luktar den blöt hund och grön såpa :D Bättre än kiss iaf :wtf:

Gick långpromenad i skogen idag. Aysu i koppel och Ebrah lös nästan hela tiden. Ebrah uppförde sig exemplariskt idag (igen) :love: Skvallrade på något jag inte såg och kom klockrent på alla inkallningar, även när det kom en annan hund och även när hon några gånger satte iväg i full fart rakt ut i skogen. Detta trots att jag glömt godiset hemma, så ja, det är inte ens så att det fungerar bara pga godis. Tänk så duktig hon kan vara ibland :D

Gjorde vårt första besök för simning och rehab idag (för den här vändan) och Svansson visste precis vart han skulle. Han stolpar glatt in och betedde sig som det understimulerad aset han är för närvarande :devil: Men när han väl landat lite blev det laserbehandling för honom iom att han fortfarande är lite svullen och inflammerad i benen,så ingen simning förrän nästa gång. Rätt skönt egentligen, eftersom han inte är en fröjd att duscha :o Tråkigt dock att det ska behöva vara såhär (såklart) men vi tar iaf med oss att han är otroligt fin i kroppen för att vara en matglad retriever med taskiga leder.

Nu har han somnat in, våran fina Måns. Hjärtat värker och tårarna kan inte sluta rinna. Tankarna snurrar om man har gjort rätt beslut, får så dåligt samvete.
Hur orkar man egentligen?

Nu har han somnat in, våran fina Måns. Hjärtat värker och tårarna kan inte sluta rinna. Tankarna snurrar om man har gjort rätt beslut, får så dåligt samvete.
Hur orkar man egentligen?

Beklagar förlusten :(

Efter vad du har berättat var det helt rätt beslut även om jag förstår dina tankar, jag tänkte exakt så efter jag tagit bort min kisse. Jag vet att mitt beslut var rätt för hon var dålig men var inte så långt gången att hon led, dvs jag tog inte bort henne för sent. Hellre en dag för tidigt än en dag försent.

Man orkar även om det är skitjobbigt. Man grinar och sörjer, precis som när någon närstående har gått bort för det är ju så det är! Även om de inte är människor är mina djur en del av min familj. Det blir bättre med tiden men det kan hugga till i hjärtat utan förvarning under en lång tid.

Beklagar förlusten :(

Efter vad du har berättat var det helt rätt beslut även om jag förstår dina tankar, jag tänkte exakt så efter jag tagit bort min kisse. Jag vet att mitt beslut var rätt för hon var dålig men var inte så långt gången att hon led, dvs jag tog inte bort henne för sent. Hellre en dag för tidigt än en dag försent.

Man orkar även om det är skitjobbigt. Man grinar och sörjer, precis som när någon närstående har gått bort för det är ju så det är! Även om de inte är människor är mina djur en del av min familj. Det blir bättre med tiden men det kan hugga till i hjärtat utan förvarning under en lång tid.

Tack :heart
Ja jag vet ju att det var rätt egentligen, ändå kommer tankarna som ger dåligt samvete.
Ush, vill bara somna och vakna när det känns bra igen.

Inser att löpperioder är rätt jobbigt - helst när man har fler hundar :banghead:
Två tikar - en har precis gått ur höglöpet och den andra har en vecka kvar till sitt. Till det en hormonstinn unghane. Kvällspromenad: tikarna vill skvätta och kolla pink var 3:e meter och sen vill dom humpa på varandra. Unghanen vill försöka vara i muffen på båda samtidigt när detta händer med sin nos. Matte får tjata "NU GÅR VI" typ var 3:e minut :arghh:

När vi kommer hem blir det gatlopp mellan tikarna som då är i sitt esse och vill humpa massor på varandra, slita varandra lite i nackskinnet och flåsa upp sig rejält och unghanen blir mer och mer uppjagad och vill humpa han med.....och får stryk och skäll med jämna mellanrum, för han är inte inbjuden i det roliga:rofl::rofl::rofl:

Fast dom är söta när dom sover....:o;)....men det ska bli sååå skönt när löpen är helt över.....:meh:

Inser att löpperioder är rätt jobbigt - helst när man har fler hundar :banghead:
Två tikar - en har precis gått ur höglöpet och den andra har en vecka kvar till sitt. Till det en hormonstinn unghane. Kvällspromenad: tikarna vill skvätta och kolla pink var 3:e meter och sen vill dom humpa på varandra. Unghanen vill försöka vara i muffen på båda samtidigt när detta händer med sin nos. Matte får tjata "NU GÅR VI" typ var 3:e minut :arghh:

När vi kommer hem blir det gatlopp mellan tikarna som då är i sitt esse och vill humpa massor på varandra, slita varandra lite i nackskinnet och flåsa upp sig rejält och unghanen blir mer och mer uppjagad och vill humpa han med.....och får stryk och skäll med jämna mellanrum, för han är inte inbjuden i det roliga:rofl::rofl::rofl:

Fast dom är söta när dom sover....:o;)....men det ska bli sååå skönt när löpen är helt över.....:meh:
Åååååååååååh,vad jag inte är avundsjuk :D

Lilla S är i höglöp och skägget är så kåt att han håller på att spricka. Men han sköter sig ändå väldigt bra. Han lyssnar och funkar som vanligt men är lite gnisslig och trippig. Hon sover i hundstallet på natten med Criga och Calibra och på förmiddagarna är de några timmar i sina hundgårdar. Så halva dygnet ses de inte. Det hjälper. Inne hålls de åtskillda och det är då han blir lite dryg. Men ett par tre dagar står man ut. :p

Om inte annat slipper du fundera på om vovve kommer svälta ihjäl eller inte, eftersom han kommer kunna förse sig själv med mat. Nästa steg blir väl att han får lära sig att hantera en konservöppnare :D

Jag skulle aldrig våga lära någon av mina att öppna skåp, för sen skulle godisskåpet mm ligga illa till :D

Var ju lite fiffig dock och har bara lärt in att han ska dra i en trasa så det öppnar sig = jag kan ta bort trasa och vovve har inte längre tillgång till skåpet :D Plus så är trasan på ett skåp som är tomt, så blir nitlott för honom om han ger sig på att gå in där på eget bevåg :p
Vore det dock inte lite coolt partytrick att ha en hund som kan hantera en konservöppnare?:angel:

Som tur är kan jag nog vara ganska lugn, Kexet må vara labrador, men stjäla mat han har aldrig pysslat med. Inte ens när det legat precis framför näsan på honom, så något vettigt har jag lyckats lära honom också :D

Lilla S är i höglöp och skägget är så kåt att han håller på att spricka. Men han sköter sig ändå väldigt bra. Han lyssnar och funkar som vanligt men är lite gnisslig och trippig. Hon sover i hundstallet på natten med Criga och Calibra och på förmiddagarna är de några timmar i sina hundgårdar. Så halva dygnet ses de inte. Det hjälper. Inne hålls de åtskillda och det är då han blir lite dryg. Men ett par tre dagar står man ut. :p
Skalman skulle hålla sig mycket lugnare om inte tikarna jagade upp varandra så förbaskat :o

Fröken hund pep och hade sig större delen av natten och oavsett vad vi gjorde så slutade hon inte. Imorse trampar jag på en genomsur vardagsrummsmatta. Helt ner kissad :meh: Och det är ju så jäkla lätt att tvätta en rysmatta :arghh:

Iaf ner på knäna och skura satan, så nu luktar den blöt hund och grön såpa :D Bättre än kiss iaf :wtf:
Använd lite ättika om det fortfarande luktar kiss, det tar bort doften.

Önskar ibland att jag bodde stort, för mina 2 rok känns galet små vid vissa tillfällen :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 042
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
710
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
805
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka