Uppdatering och snackistråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Använd lite ättika om det fortfarande luktar kiss, det tar bort doften.
Mattan fick åka ut för den börja lukta amoniak som fasen. Ska försöka få iväg den på kemtvätt nästa vecka. Har den behövt länge.

Sambon kom nog på vad det var, vi tror hon reagerar på fullmånen, så inatt få hon sova i vårt sovrum där jag har gardiber för fönstrena.

Jag har plats med dig, ca 150kvm i 2 plan,hundvänlig trappa, 6000kvm inhägnad tomt, byggbod på 3rum ca 9kvm var,inkl 4 hundgårdar, 400kvm lada som går att inreda till en inomhus kennel :angel::angel:
På alla dessa ytor finns det just nu 6kg pinne och så jag.
Ujujuj, det är lockande :D
Stackars pinnen ligger illa till bara - min lillskit till tant gillar att ge små pinnetöser en rak höger :o

Ujujuj, det är lockande :D
Stackars pinnen ligger illa till bara - min lillskit till tant gillar att ge små pinnetöser en rak höger :o
Nääääääääääääääääää :cry::cry::cry: så får man inte göra med min snälla,vänliga pinne flicka. Jag vet inte ens om hon skulle svara upp då jag aldrig utsatt henne för någon elak vovve.

Nääääääääääääääääää :cry::cry::cry: så får man inte göra med min snälla,vänliga pinne flicka. Jag vet inte ens om hon skulle svara upp då jag aldrig utsatt henne för någon elak vovve.
Min Mini är ingen snäll vovve jämt. Det svåra är att veta vilka småtikar och kastrerade hanar hon får utbrott på :confused: Men oftast har det varit lite mesiga pinnar, shi tzu mfl småttingar.....och en och annan tollare :o Hon går att vänja in på sådana, men det tar lite tid och man får ha en tumme i ögat på henne under tiden :p Det är alltså vid direkta mötet det smäller snabbt, sen lägger hon ner och låtsas som ingenting.....knasig hund:cautious:
Sen finns dom jag tror hon ska reagera på och nada....inte en reaktion !

Min Mini är ingen snäll vovve jämt. Det svåra är att veta vilka småtikar och kastrerade hanar hon får utbrott på :confused: Men oftast har det varit lite mesiga pinnar, shi tzu mfl småttingar.....och en och annan tollare :o Hon går att vänja in på sådana, men det tar lite tid och man får ha en tumme i ögat på henne under tiden :p Det är alltså vid direkta mötet det smäller snabbt, sen lägger hon ner och låtsas som ingenting.....knasig hund:cautious:
Sen finns dom jag tror hon ska reagera på och nada....inte en reaktion !
Mesig kan jag inte kalla Gissa,hon står pall ett rejält rytande från en rottis,enda reaktionen var ståpäls på ryggen och ett morrande,för att sen vända bort huvudet dock stod hon som en stenstod

@russinbulle @dobbis Ammo hälsar att han kan tänka sig att bo med er, han klarar löptikar fint och backar av om de säger att de tänker käka upp honom ;) Stor tomt är livet liksom.
Han slipper helst skalman dock, andra killar ska mest ha stryk!
Han är så välkommen,Pisse kommer tala om vad som gäller om hon får en kall nos i rumpen eller en tass på ryggen,fast då får han lära sig vara tyst först , du får gärna följa med :p

Han är så välkommen,Pisse kommer tala om vad som gäller om hon får en kall nos i rumpen eller en tass på ryggen,fast då får han lära sig vara tyst först , du får gärna följa med :p
Haha! Han är faktiskt tyst inne, så länge man inte lämnar honom och går någonstans dit han inte får följa med ;) (Badrum, och att man inte får följa med in i köket är ok men inte ställen där man kan försvinna.)
Han är inte ens ett plåster, just nu sover han i hallen.

Haha! Han är faktiskt tyst inne, så länge man inte lämnar honom och går någonstans dit han inte får följa med ;) (Badrum, och att man inte får följa med in i köket är ok men inte ställen där man kan försvinna.)
Han är inte ens ett plåster, just nu sover han i hallen.
Jag är mer orolig för mina få grannar,dom är vana vid att mina hundar (och tillfälliga gäster) är tysta eller tystnar när tiden går, skäller han inne åker han på en "propp" ,fast jag har öppen planlösning nere så det finns inget att skälla för.

Jag är mer orolig för mina få grannar,dom är vana vid att mina hundar (och tillfälliga gäster) är tysta eller tystnar när tiden går, skäller han inne åker han på en "propp" ,fast jag har öppen planlösning nere så det finns inget att skälla för.
Vi bor ju i lägenhet och än har ingen klagat så särskilt ljudlig skulle jag inte säga att han är :P Han vaktar dessutom minimalt ^^

Han är mer verbal när man är ute på promenad och det är tråkigt än vad han är hemma :)

Idag efter jobbet tänkte jag aktivera hundarna lite med godissök i skogen. Hittade en fin trädstam och tänkte "där kan jag kila fast godis!" Och jo visst, godis är gott sa Benji - men Tinja fick syn på en gren hon bara var TVUNGEN att få tag på!

Hon är ihärdig, min lilla räv. Synd att det inte hjälper ibland :rofl:
Ååhh vad snopet att Benji kommer och snor den när hon jobbat så länge :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 117
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 126
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
747
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
833
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka