Uppdatering och snackistråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
@russinbulle @dobbis Ammo hälsar att han kan tänka sig att bo med er, han klarar löptikar fint och backar av om de säger att de tänker käka upp honom ;) Stor tomt är livet liksom.
Han slipper helst skalman dock, andra killar ska mest ha stryk!
Skalman backar inte för ilskna fruntimmer (läs Mini) :o:D Svansen i topp och nosa runt lite.....efter filmen nytt försök att bli närgången ;) (Pst - höj ljudet)

Lillpumin besökte fysion igår och fick massa beröm för hur välbyggd och jämt musklad han är! :) Känns skönt att ha fått ett "kör på" efter en sommar och höst med massa agilityträning.

I dag har jag ocksa upptackt att lilla Princess Diva hann ata atminstone en tomte fran granen i gar :meh: det var tillrackligt med rott garn nar hon bajsade i dag for minst en tomte, kanske tva ... och nagot blatt. Jag har ett svagt minne av en smallkaramell som en av barnen gjort med blatt ... :banghead:
Hon har aldrig varit ensam i vardagsrummet ... grinden ar uppe i hallen sa fort ingen ar dar eller i koket men ibland maste man titta pa nagot annat an Diva :arghh: och hon kan ju inte ligga plats hela tiden. Eller? :cautious:

Otis upptäckte att matte varit dum nog att glömma sin påse från Rusta på hallbänken igår. Påsen innehöll fågelmatsstationer, en kokosnöt proppad med fett och fröer samt en lång fröstång. Kokosnöten var smaskens tyckte han, lite liknande kongen man kan få ibland! Trixig att få ut maten ur, men ojojoj så gott :love: :meh:
Tur att han inte förgrep sig på fröstången i alla fall, den hade han satt i sig i ett nafs och då hade vi fått åka in med honom. Det kan ju stoppa upp rätt rejält det där. Kokosnöten kunde han inte få ut så mycket ur i alla fall.

Han var friskt påhejad av Floyd som inte bara insett att WOHO, jag kan ta mig upp och ner för trappan! utan även WOHO, om jag kombinerar det med att hoppa ner från sängen så har jag plötsligt tillgång till hela lägenheten nattetid! :cautious: Synd att han inte lärt sig hoppa upp i sängen ännu, det hade besparat matte 4-5 uppvaknanden i natt..

Jag tror bestämt att den unga gossen får tillbringa kommande nätter i valphagen :D

Otis upptäckte att matte varit dum nog att glömma sin påse från Rusta på hallbänken igår. Påsen innehöll fågelmatsstationer, en kokosnöt proppad med fett och fröer samt en lång fröstång. Kokosnöten var smaskens tyckte han, lite liknande kongen man kan få ibland! Trixig att få ut maten ur, men ojojoj så gott :love: :meh:
Tur att han inte förgrep sig på fröstången i alla fall, den hade han satt i sig i ett nafs och då hade vi fått åka in med honom. Det kan ju stoppa upp rätt rejält det där. Kokosnöten kunde han inte få ut så mycket ur i alla fall.

Han var friskt påhejad av Floyd som inte bara insett att WOHO, jag kan ta mig upp och ner för trappan! utan även WOHO, om jag kombinerar det med att hoppa ner från sängen så har jag plötsligt tillgång till hela lägenheten nattetid! :cautious: Synd att han inte lärt sig hoppa upp i sängen ännu, det hade besparat matte 4-5 uppvaknanden i natt..

Jag tror bestämt att den unga gossen får tillbringa kommande nätter i valphagen :D

Alltså dina hundar :love::rofl:

De är påhittiga, tar varje tillfälle till skoj :p Sånt som dom tycker är skoj..

Det här är typ Otis livscitat:
”Fråga inte dig själv vad världen behöver. Fråga dig själv vad som väcker dig till liv och gör sedan det. För vad världen behöver är människor (hundar) som verkligen har vaknat till liv.”
– Harold Whitman

Haha :rofl:

Varje gång jag får en notis om att du skrivit i den här tråden tänker jag: "Undrar vad Otis hittat på nu?"

:D

Haha :rofl:

Varje gång jag får en notis om att du skrivit i den här tråden tänker jag: "Undrar vad Otis hittat på nu?"

:D

Haha, vad fasen :D Jag får nog börja uppdatera om hans mer positiva sidor också :angel:

T ex var han jättegosig i natt :love: Ladda skedade P (som skedade mig), Otis låg mellan mina ben med huvudet uppe på mitt lår och Floyd var minisked och hade min arm som huvudkudde. Det var mysigt med ett litet skedmysmoment efter nattens bravader :D

Var inte det lite orutinerat av dig? :p :D

Hur var det nu, visst var han en fågelhund också? ;) Han kanske missuppfattade det hela och trodde det betyder att han ska äta fågelmat :rofl: :rofl: :rofl:

Var inte det lite orutinerat av dig? :p :D

Hur var det nu, visst var han en fågelhund också? ;) Han kanske missuppfattade det hela och trodde det betyder att han ska äta fågelmat :rofl: :rofl: :rofl:

Extremt orutinerat :p Att man inte lär sig?! Brukar ändå göra en scanning av lägenheten innan läggdags för att se om det finns något som ligger i Otis-zonen. Måste varit trött igår :p

Kan vara så :D Som när rovdjur rullar sig i bytesdjurens bajs för att maskera sig :D

Hörreni, jag håller på att göra deg till hundkex. I receptet ska det vara rågmjöl, vilket mina föräldrar inte har hemma. Vad hade ni ersatt med? Skulle rågsikt kunna fungera?

(Det är annars morötter, äggula, lite olja i och inget hundarna ska äta mängder av tänker jag mig utan som ett komplement att baka på vårt julpyssel när vi bakar pepparkakor till oss människor)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 037
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
710
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
805
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka