Uppdatering och snackistråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hörreni, jag håller på att göra deg till hundkex. I receptet ska det vara rågmjöl, vilket mina föräldrar inte har hemma. Vad hade ni ersatt med? Skulle rågsikt kunna fungera?

(Det är annars morötter, äggula, lite olja i och inget hundarna ska äta mängder av tänker jag mig utan som ett komplement att baka på vårt julpyssel när vi bakar pepparkakor till oss människor)
Jag skulle hellre ha vetemjöl än råg, då råg är väldigt svårsmält för hundar :)

Calibra listade snabbt ut hur luckan mellan hennes box och hundgården funkade. Hennes syster däremot har bara fattat hur man går in. Sen sitter hon inne och är förtvivlad när de andra går ut. I dag släppte jag in dem i gårdarna efter promenaden. Lite senare hör jag ett förtvivlat ylande från hundstallet. Criga har råkat gå in och "kommer inte ut":meh:

I dag klarade tiken vi sålde för ett år sen testet för sökhund. Förutom att hon är i väktartjänst ska hon även söka sprängämnen. Skitkul!!
Man blir lite stolt:D

Hörreni, jag håller på att göra deg till hundkex. I receptet ska det vara rågmjöl, vilket mina föräldrar inte har hemma. Vad hade ni ersatt med? Skulle rågsikt kunna fungera?

(Det är annars morötter, äggula, lite olja i och inget hundarna ska äta mängder av tänker jag mig utan som ett komplement att baka på vårt julpyssel när vi bakar pepparkakor till oss människor)

Har du tillgang till rismjol ar det det basta. Vi ger ju hundarna ris nar de har dalig mage, sa ris vet man ju som regel precis hur de reagerar pa. :)

Alltså, HUR duktig är han inte? :love:
Tredje träningspasset idag. Det märks att han behöver lite mera sysselsättning för att vara helt nöjd nu, så jag drog igång klossträning för några dagar sedan. Han fattar precis :up: Trots mattes urusla timing :o
Alltså, det är ju så smidigt med större hundar - man behöver inte böja sig ner så jäkla långt :D
Duktig lillskit :love:

Jag har alldeles för mycket i mitt liv för tillfället. Förhoppningsvis lugnar det sig om ett par veckor!
Idag har hundarna varit ensamma en längre stund för första gången på evigheter (allt verkar ha gått bra, kom hem till tydligt sovande/nyvakna hundar), sen var vi i rasthagen, flamsade lite och fick in ett litet lydnadspass med Stoja. Längtar efter en träningstid i innehall, när jag nu ska få in det. Ordentligt träningspass, jatack! Har missat senaste kurstillfället också.

Räknade precis ut att jag gjort 43 tävlingsstarter med hundarna under 2016. 37 officiella tävlingar varar 3 st är utställning. 6 inofficiella tävlingar (KM, Dvärschnauzercupen).
Hade verkligen inte tänkt att det skulle vara så många! :o

När jag sedan räknade ut ungefär vad jag lagt ut sammanlagt på enbart anmälningsavgifter (alltså transport, boende etc inte inräknat) var det inte lika roligt längre :angel:

När jag sedan räknade ut ungefär vad jag lagt ut sammanlagt på enbart anmälningsavgifter (alltså transport, boende etc inte inräknat) var det inte lika roligt längre :angel:

Jag räknade ut hur mycket det har kostat oss att få jycken till jaktsvamp. Om vi säger så här, vi hade kunnat köpa en till hund för pengarna. Eller snarare tre. Eller så kunde vi åkt på en riktigt schysst resa i typ 2 månader. Såååå väääärt deeeet:meh::D

Men prov/tävling är kul:up: vann ni cupen?

Räknade precis ut att jag gjort 43 tävlingsstarter med hundarna under 2016. 37 officiella tävlingar varar 3 st är utställning. 6 inofficiella tävlingar (KM, Dvärschnauzercupen).
Hade verkligen inte tänkt att det skulle vara så många! :o

Nä, den biten kan man låta bli :angel:
Maken är väldigt noga med vad saker kostar/kommer att kosta osv.
Så han brukar fråga ibland om jag räknat ihop vad mina utställningar kostar totalt på ett år. Säger alltid att jag ska göra det...sen "råkar" jag glömma. Tror inte han kommer att tycka att det är lika roligt när han inser vad det kostar :angel: :rofl:

Hundarna är hos mormor och vi har kört första lasset till huset. Eftersom vi måste lämna kvar en massa möbler inför visning av lägenheten så kanske det bara blir ett lass till när pappa kommer imorgon. Vore skönt för då kan hundarna komma med till huset imorgon kväll :D

Sitter och tittar på vackra azawakher, läser i en grupp på facebook för azawakh och tänker att det finns plats i sängen för en hund till :p

Något måste jag göra för att inte bli irriterad på de som kommenterat att Ebrah stack ifrån mig i skogen idag. När jag var ouppmärksam sprang hon plötsligt bort och var borta i ca 5-10 minuter. Fy så uselt humör jag blev på då, hon som lyssnat så klockrent på alla inkallningar senaste tiden också! Andras reaktion? "Ja alltså, det är en saluki, vad väntar du dig? De kommer inte på inkallning." Eh, jo, mina gör, för vi tränar som sjutton på det och jag är van vid att det faktiskt går riktigt bra även med störning :banghead:

Hade henne i alla fall lös två korta omgångar till senare under promenaden, gjorde flera inkallningar då och det fungerade utmärkt. Så ja, vi fick avsluta med att det gick bra i alla fall. Hoppas nu att hon inte tänker dumma sig igen. Skithund.

Jag räknade ut hur mycket det har kostat oss att få jycken till jaktsvamp. Om vi säger så här, vi hade kunnat köpa en till hund för pengarna. Eller snarare tre. Eller så kunde vi åkt på en riktigt schysst resa i typ 2 månader. Såååå väääärt deeeet:meh::D

Men prov/tävling är kul:up: vann ni cupen?

Ja Gud vad man hade kunnat göra annat. Men hundarna och hundträning är ju min hobby så det är värt det ändå! :love:

Ja vi vann lydnaden och rallyn och kom tvåa i agility (vår allra första start någonsin) :D
Utställningen var vi inte med på.

Nä, den biten kan man låta bli :angel:
Maken är väldigt noga med vad saker kostar/kommer att kosta osv.
Så han brukar fråga ibland om jag räknat ihop vad mina utställningar kostar totalt på ett år. Säger alltid att jag ska göra det...sen "råkar" jag glömma. Tror inte han kommer att tycka att det är lika roligt när han inser vad det kostar :angel: :rofl:

Nej Gud nej! Utställning är ju svindyrt jämfört med en lydnadstävling :cautious:

Alltså, det är ju så smidigt med större hundar - man behöver inte böja sig ner så jäkla långt :D
Duktig lillskit :love:

Haha, det är en klar fördel :D han har vuxit så galet på höjden, längden, bredden... insåg först när vi började att jag faktiskt inte behöver böja mig mer.

Alltså så söt!! Han kanske kan få mig att överväga en labbe igen. Fast mina idioter hade framstått som idioter då... :cautious:

Klart du ska ha en labbe :D först en weim som hittar fågel och sen en labbe som avrundar jobbet och hämtar in.

Alltså, det finns en risk för det. Det finns även en risk för att man känner sig som en idiot själv, när han lär sig saker i turbofart och man inte riktigt hänger med själv :o

Klart du ska ha en labbe :D först en weim som hittar fågel och sen en labbe som avrundar jobbet och hämtar in.
Det finns även en risk för att man känner sig som en idiot själv, när han lär sig saker i turbofart och man inte riktigt hänger med själv :o

Jag lägger massor av tid på apportering med mina, så de brukat bli ganska duktiga. Men de är ju aldrig i närheten av en riktigt bra labbe, trots att de kanske är i framkant inom sin ras.
Så jag hade nog blivit :confused: och tänkt "vad ska vi göra nu?" om labben hade fixat allt innan ett års ålder:D

Jag lägger massor av tid på apportering med mina, så de brukat bli ganska duktiga. Men de är ju aldrig i närheten av en riktigt bra labbe, trots att de kanske är i framkant inom sin ras.
Så jag hade nog blivit :confused: och tänkt "vad ska vi göra nu?" om labben hade fixat allt innan ett års ålder:D

Ja, det är ju lite lika som jag med mina wachtlar :D
Floyd är liksom längre fram i apporteringen än Otis redan :laugh: Det säger iofs inte så mycket men.. ska han köra på i den här takten är han långt före Ladda innan han är 1, och hon är ändå helt okej skolad :p

Vi kom hem så sent igår att jag glömde ta fram hundmat innan jag la mig... Vid sådana här tillfällen förstår jag fördelen med torrfoder ;) Hade ju som tur var plockat på mig massor av smakprover på hundmässan, så nu till frukost fick hundarna lite Magnusson M&B och varsitt rått ägg. De klagade inte, men oj vilken lång tid det tog för dem att äta, de fattade ju knappt vad det var i skålarna :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 037
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
710
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
803
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon
  • Uppdateringstråd 30