Nä, den ska heta Floyd. Det blir ju Otis 2.0 liksomJag konstaterade för mig själv att BÄBISEN inte kommer heta Otis i alla fall
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nä, den ska heta Floyd. Det blir ju Otis 2.0 liksomJag konstaterade för mig själv att BÄBISEN inte kommer heta Otis i alla fall
Jag skulle hellre ha vetemjöl än råg, då råg är väldigt svårsmält för hundarHörreni, jag håller på att göra deg till hundkex. I receptet ska det vara rågmjöl, vilket mina föräldrar inte har hemma. Vad hade ni ersatt med? Skulle rågsikt kunna fungera?
(Det är annars morötter, äggula, lite olja i och inget hundarna ska äta mängder av tänker jag mig utan som ett komplement att baka på vårt julpyssel när vi bakar pepparkakor till oss människor)
Hörreni, jag håller på att göra deg till hundkex. I receptet ska det vara rågmjöl, vilket mina föräldrar inte har hemma. Vad hade ni ersatt med? Skulle rågsikt kunna fungera?
(Det är annars morötter, äggula, lite olja i och inget hundarna ska äta mängder av tänker jag mig utan som ett komplement att baka på vårt julpyssel när vi bakar pepparkakor till oss människor)
Alltså, det är ju så smidigt med större hundar - man behöver inte böja sig ner så jäkla långtAlltså, HUR duktig är han inte?
Tredje träningspasset idag. Det märks att han behöver lite mera sysselsättning för att vara helt nöjd nu, så jag drog igång klossträning för några dagar sedan. Han fattar precis Trots mattes urusla timing
Alltså så söt!! Han kanske kan få mig att överväga en labbe igen. Fast mina idioter hade framstått som idioter då...Alltså, HUR duktig är han inte?
Tredje träningspasset idag. Det märks att han behöver lite mera sysselsättning för att vara helt nöjd nu, så jag drog igång klossträning för några dagar sedan. Han fattar precis Trots mattes urusla timing
När jag sedan räknade ut ungefär vad jag lagt ut sammanlagt på enbart anmälningsavgifter (alltså transport, boende etc inte inräknat) var det inte lika roligt längre
Nä, den biten kan man låta bliRäknade precis ut att jag gjort 43 tävlingsstarter med hundarna under 2016. 37 officiella tävlingar varar 3 st är utställning. 6 inofficiella tävlingar (KM, Dvärschnauzercupen).
Hade verkligen inte tänkt att det skulle vara så många!
När jag sedan räknade ut ungefär vad jag lagt ut sammanlagt på enbart anmälningsavgifter (alltså transport, boende etc inte inräknat) var det inte lika roligt längre
Jag räknade ut hur mycket det har kostat oss att få jycken till jaktsvamp. Om vi säger så här, vi hade kunnat köpa en till hund för pengarna. Eller snarare tre. Eller så kunde vi åkt på en riktigt schysst resa i typ 2 månader. Såååå väääärt deeeet
Men prov/tävling är kul vann ni cupen?
Nä, den biten kan man låta bli
Maken är väldigt noga med vad saker kostar/kommer att kosta osv.
Så han brukar fråga ibland om jag räknat ihop vad mina utställningar kostar totalt på ett år. Säger alltid att jag ska göra det...sen "råkar" jag glömma. Tror inte han kommer att tycka att det är lika roligt när han inser vad det kostar
Alltså, det är ju så smidigt med större hundar - man behöver inte böja sig ner så jäkla långt
Duktig lillskit
Alltså så söt!! Han kanske kan få mig att överväga en labbe igen. Fast mina idioter hade framstått som idioter då...
Klart du ska ha en labbe först en weim som hittar fågel och sen en labbe som avrundar jobbet och hämtar in.
Det finns även en risk för att man känner sig som en idiot själv, när han lär sig saker i turbofart och man inte riktigt hänger med själv
Jag lägger massor av tid på apportering med mina, så de brukat bli ganska duktiga. Men de är ju aldrig i närheten av en riktigt bra labbe, trots att de kanske är i framkant inom sin ras.
Så jag hade nog blivit och tänkt "vad ska vi göra nu?" om labben hade fixat allt innan ett års ålder