Selfiepinne?Alltså, det är ju så smidigt med större hundar - man behöver inte böja sig ner så jäkla långt
Duktig lillskit
Kan vara förödande för tajmingen, dock.
KL
Såg jag en VIT dvärgschnauzer på stan igår?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Selfiepinne?Alltså, det är ju så smidigt med större hundar - man behöver inte böja sig ner så jäkla långt
Duktig lillskit
De finns i vit, svart, salt och peppar (grå) och svart/silver (svart med ljusgrå ben, skägg och ögonbryn)Selfiepinne?
Kan vara förödande för tajmingen, dock.
KL
Såg jag en VIT dvärgschnauzer på stan igår?
Det visste jag inte! De andra vet jag, men vit hade jag aldrig sett innan.De finns i vit, svart, salt och peppar (grå) och svart/silver (svart med ljusgrå ben, skägg och ögonbryn)
Det är den yngsta färgen på DS. Tyvärr har en del av dem rätt svajig mentalitet. Pappan till min är dock vit och där har det blivit bra förutom färgfel. Skägget har vita hår i sitt svarta så han är lite stickelhårig.Det visste jag inte! De andra vet jag, men vit hade jag aldrig sett innan.
Den var riktigt fin, jag är inte helt förtjust i hundar med skägg i ansiktet annars.
Aha, om den är yngst förklarar nog det varför jag aldrig sett någon tidigare.Det är den yngsta färgen på DS. Tyvärr har en del av dem rätt svajig mentalitet. Pappan till min är dock vit och där har det blivit bra förutom färgfel. Skägget har vita hår i sitt svarta så han är lite stickelhårig.
Aha, om den är yngst förklarar nog det varför jag aldrig sett någon tidigare.
Trist om färgavel gör att mentaliteten blir sämre.
Det är ju en malle,vad hade du väntat digPrincess Diva och jag fortsatter att "diskutera" huruvida julgranen och ovrig juldekorationer ar till bara for hennes noje eller inte. Diskussionen bestar mest i en grind i hallen Somliga far inte vara i vardagsrummet om jag inte kan stirra pa namnda somliga i stort sett hela tiden.
Lilla "langnosen" har vaxt ... han blev 6 manader for tva dagar sedan och ar nu lite hogre an 61 cm och 19 kilo. Jag som bad om den minsta ur kullen och det ar han INTE, han ar storst, och den tystaste ar han inte heller
Han ar den mest underbara ... men en liten skit som ar vansinnigt 'reactive' och skaller pa allt och alla.
Bara gö det!Igår skrev jag azawakh-grupp på facebook och frågade hundägare lite hur de upplever rasen. Nu har jag hunnit få 13 svar på de frågor jag skrev. I princip alla bekräftar det jag redan tänkt om rasen och några pekar även extra tydligt ut de bitar som jag gillar mest. Finns det någon ras som passar mig mer perfekt än saluki så är det inte omöjligt att det trots allt är azawakh.
(Inte alls sugen på att köpa en till hund.. inte det minsta... )
Någon gång i livet så, förhoppningsvis. Har inte möjlighet att ha en till hund nu. Men när jag känner mig nöjd med boende, ekonomi osv och det råkar dyka upp någon bra kull... Det finns kanske 10 azawakhs i Sverige idag, ingen direkt aktiv uppfödare, många azawakhs har inte allt för bra mentalitet eller skyhög inavelsprocent... Det kan ta tid att hitta rätt hund! Håller dock koll på två uppfödare som verkar mycket bra.Bara gö det!
Det är ju en malle,vad hade du väntat dig
Namn är självuppfyllande, så vad väntar du dig när du kallar en hund för DivaDet ar min nastan fyra ar gamla rottis som verkligen ar ett problem. Mallen som nyss blivit 6 manader ska jag nog fa ordning pa. Eventually. Ingen annan ur kullen ar reactive ... eller vaxer lika fort som han. Diva ar ett helt annat "issue".
Namn är självuppfyllande, så vad väntar du dig när du kallar en hund för Diva
Duracell är som att be att få en riktigt räserråttaVi har bestämt att vår tikvalp ska få namnet Decibelle. Inte bestämt namn om det mot förmodan skulle bli en hane, men funderat på Duracell. Fast gillar det inte, och enligt det du säger kanske det inte är någon bra idé?
Duracell är som att be att få en riktigt räserråtta
Finns receptfri antibakteriell salva på apoteket, Noviform eller något liknande heter den.Skit oxå! Upptäckte nu på kvällen att min lilla fluffis kisade lite med högerögat. Ingen svullnad, rodnad osv hon verkar inte bry sig något nämnvärt heller förutom att hon blinkar oftare med det. Men nått skit är det ju. Försökte spola ur det så gott jag kunde men finns det något mer jag kan göra? Hon sover iofs gott nu så får se hur det ser ut imorgon..
Självklart fredagkväll dessutom..