Även om det inte klaffar till 100% just nu med Hund @GardenAngel så vill jag ändå vara säga, wow! Vilket förtroende Hunds nuvarande familj har för dig och er som par. Det är ju fenomenalt fint
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jaa visst är det! Tror det har mycket med att göra att de fick träffa Alice och se hur jag hanterade hennes problematik. Hund har ju ingen direkt problemtik mer än att hon är understimulerad, men tror det känns trygg för dem att jag har en del kunskap om beteenden och den typen av träning + och att jag tränar positivt. Sist jag var där och hämtade Hund sa ägaren till mig "Hon blir alltid så glad när du kommer! Du är hennes bästa kompis!". Så det känns superfint - det är ju trots allt deras familjmedlem som de haft i över 3 år!Även om det inte klaffar till 100% just nu med Hund @GardenAngel så vill jag ändå vara säga, wow! Vilket förtroende Hunds nuvarande familj har för dig och er som par. Det är ju fenomenalt fint
Äh, sluta kämpa emot. Klart du ska ha Hund.Joo men det är de medvetna om! Det sa jag redan från början Det var därför vi pratade om att jag i början endast skulle jobba med henne (gå kurser och ev tävla) för att sedan se om hon successivt skulle flytta över till mig på heltid. Tror helt enkelt att de har insett att det finns någon (jag) som skulle kunna ge henne ett bättrte liv än hon har nu, efter att de har sett oss jobba ihop. Och därför vill ge henne till mig nu, för hennes skull. Och jag skulle ju gärna ta henne nu, men måste vara realistisk. "Det löser sig" är inte good enough.
Och har väldigt svårt att tro att de skulle ge henne till någon annan. Bara det att de överväger att ge henne till mig känns stort, eftersom de har extremt svårt att göra sig av med djur som de vet skulle ha bättre hos någon annan (de har ju tex en häst som inte får den uppmärksamheten hon behöver och en annan häst som egentligen är lite för svårriden).
Jaa, målet är att jag SKA ha Hund! Men vill ge Hund (och mig själv) alla möjligheter för att det ska bli bra.Äh, sluta kämpa emot. Klart du ska ha Hund.
Kanske har missat något, men varför koppelvila? Hoppas att det fungerar bra för er på nyår!Här fortsätter koppelvila även om vi fått öka upp till typ 30 minuter från idag.Yay! Jag känner mig dock väldigt oroad inför dels ökning (jag är lite osäker på om det kommer bli bra) men framförallt inför nyår. De senaste åren har vi hanterat nyår genom lång promenad på morgonen i nya miljöer så han är nöjd och belåten sen på eftermiddagen. Men då snackar vi liksom fyra timmar och jag tror inte riktigt att vi kommer vara i riktigt så bra form till nyår i år Så frågan är hur jag ska göra? Med lite tur kan vi gå i en timme, men det är ju om vi har tur för egentligen lär det väl vara lite väl snabb ökning av promenadtid. Så då återstår att försöka hitta något att utmana hjärnan med och det är här jag går bet. Tröttast blir han av apportering, men det är ju interaktivt heller aktuellt. Spår fungerar sådär, jag är inte så bra och han slarvar mest. Te-sökning kan fungera men oklart om det är tillräckligt utmanande.
Typ bra förslag på att få en lugn hund till nyår?
Han började halta för några veckor sedan och blev inte helt bra med vila, så vi var till vet och konstaterade att han har inflammation i ett framben (muskel- eller senfäste, kommer inte ihåg vilket). Mer vila och smärtstillande (som han fick avbryta ätandet av efter att ha blivit rätt dålig i magen) och långsam igångsättning även om han är lite knackig fortfarande.Kanske har missat något, men varför koppelvila? Hoppas att det fungerar bra för er på nyår!
Nosework inomhus som hjärnaktivitet?Här fortsätter koppelvila även om vi fått öka upp till typ 30 minuter från idag.Yay! Jag känner mig dock väldigt oroad inför dels ökning (jag är lite osäker på om det kommer bli bra) men framförallt inför nyår. De senaste åren har vi hanterat nyår genom lång promenad på morgonen i nya miljöer så han är nöjd och belåten sen på eftermiddagen. Men då snackar vi liksom fyra timmar och jag tror inte riktigt att vi kommer vara i riktigt så bra form till nyår i år Så frågan är hur jag ska göra? Med lite tur kan vi gå i en timme, men det är ju om vi har tur för egentligen lär det väl vara lite väl snabb ökning av promenadtid. Så då återstår att försöka hitta något att utmana hjärnan med och det är här jag går bet. Tröttast blir han av apportering, men det är ju interaktivt heller aktuellt. Spår fungerar sådär, jag är inte så bra och han slarvar mest. Te-sökning kan fungera men oklart om det är tillräckligt utmanande.
ja det är väl det bästa att göra egentligen. Dessvärre är mina kunskaper begränsade (jag hade planerat in nosework-kurs till våren), så hitttills letar vi mest upp gömt godis eller tepåsar. Men jag tar gärna emot förslag på hur jag kan göra det svårare?Nosework inomhus som hjärnaktivitet?
ja det är väl det bästa att göra egentligen. Dessvärre är mina kunskaper begränsade (jag hade planerat in nosework-kurs till våren), så hitttills letar vi mest upp gömt godis eller tepåsar. Men jag tar gärna emot förslag på hur jag kan göra det svårare?
Nu blir jag nyfiken på vad det var för någraSåg två salukis på håll förrgår
(man får vara glad för det lilla )