Uppdatering och snackistråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon som har gett rökta grisöron och vet hur hunden reagerade?

Jag har inte köpt rökta hundtugg på år och dar, men nu hade mamma köpt rökta grisöron av lokala slaktaren i julklapp till hundarna. Öronen är svenska och rökta i hans rök, så inga knasiga tillsatser. De ser betydligt finare ut än de man köper i affären, rejäla och inte alls lika feta. Men min erfarenhet är att rökta hundtugg ger kassa magar på hundarna.

Jag blir galen på yngsta hundens antibiotika. Hon har ätit halva kuren nu (ska äta den i 14 dagar) men jag har lust att spola ner skiten i toaletten... Lilla damen äter gärna sin andra medicin utan något till men den här tabletten vill hon ha något gott på annars går den inte ner. Det är inget problem i sig, jag duttar på en klick mjukost så slinker den ner, problemet är att jag reflexmässigt slickar av mjukosten från fingrarna efteråt och får i mig smaken av medicinen. :yuck::wtf::turd: Den är så galet äcklig, och inte fan lär jag mig heller. :banghead:

Använd engångshandskar? :idea: Jag hanterar aldrig antibiotika utan handskar...

Chess har varit dålig i magen i natt. Spytt och skitit. Hon var kass även nu på morgonen så jag satte henn i hundgården ifall hon behöver spy och skita igen medan jag gör iordning barnen och kör dom till dagis.
Hon måste ha ätit något dåligt. Är ju expert på att dammsuga i stallet och andra ställen :cautious: Hoppas hon blir pigg fort.

Jag har inte köpt rökta hundtugg på år och dar, men nu hade mamma köpt rökta grisöron av lokala slaktaren i julklapp till hundarna. Öronen är svenska och rökta i hans rök, så inga knasiga tillsatser. De ser betydligt finare ut än de man köper i affären, rejäla och inte alls lika feta. Men min erfarenhet är att rökta hundtugg ger kassa magar på hundarna.

Rökta produkter tenderar att "få fart" på magarna, ja. Men om de inte är så känsliga i vanliga fall hade jag gett, händer att jag sticker till ett mindre till Lasse då och då men han har ju järnmage så det märks sällan.

Jag blir galen på yngsta hundens antibiotika. Hon har ätit halva kuren nu (ska äta den i 14 dagar) men jag har lust att spola ner skiten i toaletten... Lilla damen äter gärna sin andra medicin utan något till men den här tabletten vill hon ha något gott på annars går den inte ner. Det är inget problem i sig, jag duttar på en klick mjukost så slinker den ner, problemet är att jag reflexmässigt slickar av mjukosten från fingrarna efteråt och får i mig smaken av medicinen. :yuck::wtf::turd: Den är så galet äcklig, och inte fan lär jag mig heller. :banghead:
:rofl::rofl::rofl:

I morse fick Bobber för sig att nafsa tag i en jacka på en dam som passerade oss på morgon promenaden. Jag har ingen aning vad i helvete som hände, och jag blev så chockad så jag inte lyckades få ur mig någit mer än ett: Jag är hemskt ledsen. Hon bara gick vidare och jag står kvar med hjärtat i halsgropen och undrar vad fasen som flög i hunden.
Jag har haft honom sen åtta veckors ålder, han.är nästan sex nu och han.har Aldrig gjort något sånt innan..

Känner mig som världens sämsta matte idag, och kom mig inte ens för att fråga damen om det gick hål i jackärmen..:(:(

Mina får emellanåt ett rökt grisöra eller rökt gristryne. Det fungerar bra men jag ser upp med att inte ge allt för stort. De är inte känsliga i vanliga fall.
Om dina hundar har plåtmagar i vanliga fall skulle jag väl först prova med en mindre bit och se vad som händer innan jag gav dom ett helt grisöra.

Jag köper aldrig öron över huvud taget - har allt för många otrevliga händelsen där ett öra tuggats mjukt och sen försökt svalts.....och sen fastnat i gommen och ner i halsen med en hund som håller på att kvävas :nailbiting: Gör rätt ont att knöla ner handen och försöka få upp det...:meh:

Jag köper aldrig öron över huvud taget - har allt för många otrevliga händelsen där ett öra tuggats mjukt och sen försökt svalts.....och sen fastnat i gommen och ner i halsen med en hund som håller på att kvävas :nailbiting: Gör rätt ont att knöla ner handen och försöka få upp det...:meh:
Av samma anledning kan jag inte ge revben, kycklingvingar etc. Men gris- och oxöron går bra, hundarna tuggar isönder dem.

I morse fick Bobber för sig att nafsa tag i en jacka på en dam som passerade oss på morgon promenaden. Jag har ingen aning vad i helvete som hände, och jag blev så chockad så jag inte lyckades få ur mig någit mer än ett: Jag är hemskt ledsen. Hon bara gick vidare och jag står kvar med hjärtat i halsgropen och undrar vad fasen som flög i hunden.
Jag har haft honom sen åtta veckors ålder, han.är nästan sex nu och han.har Aldrig gjort något sånt innan..

Känner mig som världens sämsta matte idag, och kom mig inte ens för att fråga damen om det gick hål i jackärmen..:(:(

Om det är ett helt främmande beteende skulle jag nog kika upp honom hos veterinär. Hellre en gång för mycket än en gång för lite!

Var det för att bita eller var det typ att kvinnan hade godis i fickan som han ville ha?

Jag tycker inte du ska känna dig sämst, man blir chockad när sånt händer och agerar inte alltid mest logiskt :heart

Har kört två små pass med fotgående idag. Försöker få in pass lite här och var, och det börjar verkligen flyta på!

Jag backar fortfarande och det är roligt att se skillnaden på hur fort hon hakar på. Förut var hon bra mycket segare i starterna, och segare på stoppen. Nu har jag till och med börjat öva lite svängar! :D

Har varit uppe sen 5 haha. Äntligen hemma från jobbet. Nu ska här lagas soppa!

Fortfarande enligt schema så är en första parning gjord idag, så hon är nog färdig lagom till nån dag innan julafton, så om någon bukefalist råkar ska åka från Tidaholm/Skövdetrakterna upp över Norrlandkusten för julfirande och vill ta med en trevlig dam uppöver så är det bara att hojta till ;)

Japp, jag undviker gärna det där evinnerliga tågåkandet om jag kan :angel::D

min erfarenhet är att rökta hundtugg ger kassa magar på hundarna.

Och min är att det märks ingenting ;)
Beror ju helt på hur vana hundarna och deras magar är vid diverse sådana tilltugg om de blir kass i magen eller inte. Ovana magar = stor risk för mer eller mindre exploderande rännskita :idea:

Lasse har ätit riktigt ordentligt den senaste veckan *pepparpeppar*. Vi försöker så gott det går att verkligen bli fasta på matrutinen så att hans mat-klocka tickar igång ordentligt. Till min förvåning går det även att kommendera honom tillbaka till matskålen om han bara tar ett par tuggor och sen går vidare. Visar nog på vår slapphet om att ha maten ute jämt och ständigt vilket resulterat i stora mängder slängd mat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 037
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
708
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
802
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka