Uppdatering och snackistråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fortfarande enligt schema så är en första parning gjord idag, så hon är nog färdig lagom till nån dag innan julafton, så om någon bukefalist råkar ska åka från Tidaholm/Skövdetrakterna upp över Norrlandkusten för julfirande och vill ta med en trevlig dam uppöver så är det bara att hojta till ;)

Japp, jag undviker gärna det där evinnerliga tågåkandet om jag kan :angel::D
Är hon här nere i mitt område? Jag tyckte du sa att du var i 08 området,men du kanske bara mellan landade där.

Är hon här nere i mitt område? Jag tyckte du sa att du var i 08 området,men du kanske bara mellan landade där.
Hon är i Tidaholm just nu och sexar med en überläcker hane, går att få till Skövde och eventuellt till 08:e-land om syster kan tänkas pina sig till Skövde och hämta henne när hon är färdigparad. Vilket hon bör vara strax innan julafton iom att hon blev parad första gången idag :)

Om det är ett helt främmande beteende skulle jag nog kika upp honom hos veterinär. Hellre en gång för mycket än en gång för lite!
Har funderat på det, men varför just hon alla andra vi mötte brydde han sig ju inte om.??

Var det för att bita eller var det typ att kvinnan hade godis i fickan som han ville ha?

Jag tycker inte du ska känna dig sämst, man blir chockad när sånt händer och agerar inte alltid mest logiskt :heart[/QUOTE ]
Det var inte för att bita, utan mest kast frammåt och fastnade.med tanden i hennes jacka tror jag. Flr han retirerade ju direkt när jag tog tag i kopplet.

Jag tror det är samma dam.vi brukar möta med en golden. Så det kanske var.för att hon luktade gott/konstigt.

Hon är i Tidaholm just nu och sexar med en überläcker hane, går att få till Skövde och eventuellt till 08:e-land om syster kan tänkas pina sig till Skövde och hämta henne när hon är färdigparad. Vilket hon bör vara strax innan julafton iom att hon blev parad första gången idag :)
Aha! det förklarar vad jag fick 08 ifrån. Jag bor 5 mil norr om Skövde,men det besparar ju bara syster/ dig 10 mil. Dock bor jag bara 3km från tåget.

Ja men att lära hunden liggmarkering på mynt, det är väl en bra kvällssyssla? Speciellt för någon som avskyr att spåra? :rofl:

(Det är jag som avskyr att spåra. Inte Tinja :angel:)

Har funderat på det, men varför just hon alla andra vi mötte brydde han sig ju inte om.??

Jag gissar att beteendeförändringar orsakade av t ex smärta eller tumör kan vara ganska oregelbundna? Jag vill förstås inte skrämma upp dig men om du inte kan hitta en någorlunda klar anledning hade jag nog kikat upp honom.

Jag gissar att beteendeförändringar orsakade av t ex smärta eller tumör kan vara ganska oregelbundna? Jag vill förstås inte skrämma upp dig men om du inte kan hitta en någorlunda klar anledning hade jag nog kikat upp honom.
Min förra hade cancer och började attackera folk, men det var ett helt annat beteende. Jag funderar på om det är en kvarlevande reaktion från igår när han råkade hamna emellan när min tik och svärmors tik hamnade i slagsmål. Men det borde ju riktas mot hundar och inte männsikor, eller??

Tänkte göra en pensionärs koll på tanten så kanske borde ta med och kolla igenom Bobber också.

I morse fick Bobber för sig att nafsa tag i en jacka på en dam som passerade oss på morgon promenaden. Jag har ingen aning vad i helvete som hände, och jag blev så chockad så jag inte lyckades få ur mig någit mer än ett: Jag är hemskt ledsen. Hon bara gick vidare och jag står kvar med hjärtat i halsgropen och undrar vad fasen som flög i hunden.
Jag har haft honom sen åtta veckors ålder, han.är nästan sex nu och han.har Aldrig gjort något sånt innan..

Känner mig som världens sämsta matte idag, och kom mig inte ens för att fråga damen om det gick hål i jackärmen..:(:(
Förstår hur du känner dig. Ammo hoppade på en förbipasserande joggare för ett par månader sen när jag hade hämtat honom från hundvakten efter nattjobb. Jag var trött och disträ och letade efter saker i en väska så hann aldrig se joggaren.
Ammo ville ju bara leka med mannen - men det gör det ju inte okej (och tro fan det är obehaligt att få en dobbis i ansiktet när man är ute och joggar). Skämdes som faaaan.

Förstår hur du känner dig. Ammo hoppade på en förbipasserande joggare för ett par månader sen när jag hade hämtat honom från hundvakten efter nattjobb. Jag var trött och disträ och letade efter saker i en väska så hann aldrig se joggaren.
Ammo ville ju bara leka med mannen - men det gör det ju inte okej (och tro fan det är obehaligt att få en dobbis i ansiktet när man är ute och joggar). Skämdes som faaaan.
Hade jag varit joggare så hade jag kissat på mig :nailbiting:

Skämdes som faaaan
Det är just detta. Har skämts som fasen hela dagen. Nu när vi va ute och gick så stannade jag vid affären och skulle hämta ut paket och när jag kom.ut så lekte han med en tjej som.klappade på honom. (varför man nu går fram.och leker med en vilt främmande hund utan ägare närvarande :confused:)

. (varför man nu går fram.och leker med en vilt främmande hund utan ägare närvarande :confused:)

Det där har jag också funderat på,har man ingen självbevarelse drift?
För många år sen satte jag min 71cm och 37kg stora dobbis hane utanför ICA ,lös.
Kom ut o då stod det en tant o klappade på honom,så jag frågade vad hon sysslade med? Ja men den var ju så söt o ensam,vad är det för ras? Dobermann,gissa hur fort händerna for upp :devil::D
Så jag fick förklara för damen att han är inte farligare nu än vad han var för någon minut sen...................suck :banghead::banghead:

Det där har jag också funderat på,har man ingen självbevarelse drift?
För många år sen satte jag min 71cm och 37kg stora dobbis hane utanför ICA ,lös.
Kom ut o då stod det en tant o klappade på honom,så jag frågade vad hon sysslade med? Ja men den var ju så söt o ensam,vad är det för ras? Dobermann,gissa hur fort händerna for upp :devil::D
Så jag fick förklara för damen att han är inte farligare nu än vad han var för någon minut sen...................suck :banghead::banghead:
Fantastiskt hur agressiv hunden blir på ett fåtal hundradelar när det plötsligt är en dobbis eller rottweiler :rofl::rofl:

Fantastiskt hur agressiv hunden blir på ett fåtal hundradelar när det plötsligt är en dobbis eller rottweiler :rofl::rofl:
Då är det bättre med Schäfer. Det vet ju aaaalla att det är sådana där aggressiva polishundar:angel:

Sen att de som plockas ut till polishundar är de mest nervfasta hundarna som går igenom gedigna tester och utbildningar fattar få.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 037
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
708
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
802
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka