Hipp hipp hurra för @machafuko idag!Ja, lite svårare än så länge.
Sedan ska jag och ge mig på att förstå hela NKKs hemsida dessutom. Men det ska väl finnas en engelsk variant om inte annat hoppas jag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hipp hipp hurra för @machafuko idag!Ja, lite svårare än så länge.
Sedan ska jag och ge mig på att förstå hela NKKs hemsida dessutom. Men det ska väl finnas en engelsk variant om inte annat hoppas jag.
Welshterrier skulle vi haft egentligen, men då fanns det ingen valp till oss det året (1998) och en av uppfödarna tipsade om Dvärgschnauzer och på den vägen är det.
Welsharna verkar riktigt käcka!
Fox Terrier finns ju också - varför har du valt bort den?
Vad är dina krav?Jag har upptäckt att det är svårt att hitta någon ras jag öht kan tänka mig inför ett ev. valpköp om några år. Jag är för kräsen! Jag har tidigare varit inne på kerry blue, sealyhamterrier, lakeland, welshterrier och irländare men nästan alltid är det något jag inte är nöjd med baserat på de hundar jag träffat eller på avelsdata
Jag har hört av kerryfolk att det finns mycket rädslor i rasen så de går bort, de jag har träffat har även de varit väldigt osäkra. Sealyhams verkar trevliga och jag är dökär i rasen, men det finns få individer i rasen och få som gör något utöver utställningar. Dessutom är endast en enda hund BPH-beskriven... Lakelandterrier verkar vara lite av en utställningsras de med och jag blev rejält avskräckt efter en titt på några BPH-diagram. Väldigt reserverade hundar och flera hade 5:a på skott och andra rädslor. Irländarna verkar käcka men faller mig inte riktigt i smaken så ja, kvar är alltså welshterriern. Där är jag faktiskt () imponerad av avelsarbetet inom rasen, särskilt som det finns ca 5 aktiva uppfödare i landet. Hundarna verkar ha genomgående bra mentalitet, många är BPH-beskrivna och en hel del hundar är även meriterade inom viltspår, agility och lydnad. Så ja, det är väl dit det lutar, nu ska jag bara träffa lite fler av dem i verkligheten och invänta ett lämpligt tillfälle att skaffa valp (lär ta lååååång tid )
Jag får inte ihop hur beskrivningen "rektangulär sågbock" kan sättas ihop med chow chow? Hur tänker du då? Chowen är en välbalanserad och kvadratisk hund...Lätt sluttande står det väl?
Dom skall inte vara rektangulära sågbockar som t ex chow.
Vad är dina krav?
Andra dagen i rad den här veckan med att öppna hunddagiset. Ganska tungt att gå upp kl 5. Tre McToast och en kaffe får agera frukost.
Men jag slutar 12 idag!! Då jäklar ska jag ut på långpromenad med Tinja!
Jag tror faktiskt att den är galen på riktigt
Ja, alltså.. Jag jobbar hellre öppning än stängning. Stängning är KAOS Men lite trist att gå och lägga sig vid 9 för att få sova 8 timmar..Man vänjer sig! Jag går upp mellan 4 och 5 varje morgon för att hinna med promenad med hundarna innan jag börjar jobba. Var skittungt i början men nu är det mest trevligt.
Ja, alltså.. Jag jobbar hellre öppning än stängning. Stängning är KAOS Men lite trist att gå och lägga sig vid 9 för att få sova 8 timmar..
Men jag är 24 Fast även om jag får sova hur länge som helst dagen efter är jag sällan vaken efter elvaLägger mig typ senast 21...
Men jag är 24 Fast även om jag får sova hur länge som helst dagen efter är jag sällan vaken efter elva
Jag vet inte, äldre? Typ vuxen? Jag är ju bara barnetHur gammal tror du att jag är?!
Jag vet inte, äldre? Typ vuxen? Jag är ju bara barnet
Those where the days my friend..Jag är 29... så det skiljer ynka fem år! Men å andra sidan så är jag pendlare, heltidsstudent, egenföretagare med sambon och aktiv inom min brukshundklubb. Min sömn betyder allt, annars riskerar hela min dagsplanering att gå åt pipan. Får jag inte minst 7 timmar (helst 8) somnar jag nästan vid ratten.
Dagarna när man hade två jobb,var partyprisse, hade ett aktivt singelliv och kunde klara sig på 4 timmars sömn är förbi...