Större ingrepp än svans kup är det ju ( om man gör det inom 3 dagar från födseln) ,men öron är ju en stor grej.
Jag tycker inte ens att man kan sätta kastrering och kupering i samma kategori.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Större ingrepp än svans kup är det ju ( om man gör det inom 3 dagar från födseln) ,men öron är ju en stor grej.
Tror det är kenneln som föder upp Gos d´Atura Catala samt Samojed som har råkat fruktansvärt illa ut..
@Voff
Det är ju inte helt otroligt med varg. Ni har ingen spårsnö eller kan spåra av i sand/grus/lera runt om?
Det vore ju inte superkonstigt om Lilla S har lockat till sig någon, de är ju oftast de unga hanvargarna som vandrar.
Våra katter försvann när vi hade en lohona med tre ungar runt husknuten
Lospår såg jag förra året i snön ca 3 km här ifrån. I år har vi ingen snö. I skogen blir det inga spår pga växtligheten. Stigarna är fulla av spår av våra hundar så där är svårt att se vad som är vad.
Ytterligare 4 katter har förvunnit i området under november och December. Det är mycket på så få hushåll
Ja, då blir det svårt att spåra dem Ni som har så stora hundar också, spåren skiljer sig ju inte supermycket.
Det vore spännande att sätta en åtelkamera vid hundgårdarna
Det låter ju mycket att så många katter försvunnit, om det inte varit ett problem tidigare.
Men om ni ramlade på vargspår, borde inte hundarna reagera?Mamma Mu är ju en kraftig tik som lämnar stora spår så en ung varg blir svår att skilja ut.
Usch. Jag har antagligen ett hundhår i hälen.
Tinjas lilla skavsår i sitt rosenöra har blivit mycket större. Hon har alltid haft det, inte förrän nu det sett irriterat ut. Har tvättat men vad kan jag göra liksom?? Det är ju vecket som skaver sår, men jag kan ju inte ändra på hennes öra. Jag försöker vika ut det till lappöra som hennes andra, men det krävs väldigt lite för att det ska ploppa tillbaka in.
Men om ni ramlade på vargspår, borde inte hundarna reagera?
Kommer bara ihåg Milla, hon blev som TOKIG varje gång hon kände lukten av räv.
Det är det enda jag kan tänka mig? Det är dock inte rosenöra hela tiden, som på min ikon är det ju helt vanligt lappöra.. Hon byter lite fram och tillbaka, men rosenörat är definitivt vanligast.Får hon skavsår av att det är ett rosenöra så skulle jag tejpa det tills skavsåret läkt ut.
Det är det enda jag kan tänka mig? Det är dock inte rosenöra hela tiden, som på min ikon är det ju helt vanligt lappöra.. Hon byter lite fram och tillbaka, men rosenörat är definitivt vanligast.
Hur skulle jag tejpa? med vad för sorts tejp?
Men om ni ramlade på vargspår, borde inte hundarna reagera?
Kommer bara ihåg Milla, hon blev som TOKIG varje gång hon kände lukten av räv.
Ska försöka, men tror att Tinja kommer dö lite inombordsSporttejp eller det kanske kallas kirurgtejp, sådant man har på sin egen hud. Dra en tejp från båda örontipparna och så under hakan när du vikt öronen till lappöron.
De brukar mest tycka att själva proceduren att tejpa är jobbig - inte när den väl sitter på plats.Ska försöka, men tror att Tinja kommer dö lite inombords
Ingen aning. Mamma Mu hoppade ju runt på gården för 6 år sen med en ung hane. Det är väl ända gången hon A- har släppt in en "hund" här utan att vilja döda den och B- "lekt" med något annat än människa eller katt.
Du har uppenbart inte sett Tinja med NÅGOT på huvudet..De brukar mest tycka att själva proceduren att tejpa är jobbig - inte när den väl sitter på plats.
Jag har tagit en lång tejpbit, vikt den delvis dubbel (klistriga sidan mot varandra alltså), stoppat ner örat i "V:et" som blir av tejpen. Gjort likadant på andra sidan och sen knutit ihop under hakan - blir lättare att lufta då =)
Naaw...Du har uppenbart inte sett Tinja med NÅGOT på huvudet..
Så här såg hon ut första gången jag satte en tomteluva på henne
"Varför gör du så här mot mig, matte?"