Jag deppar nu - som f*n
Polly småhaltar på sitt opererade ben ikväll
Inte massor, men väldigt tydligt och främst efter vila.
Hon fick sista tabletten med inflammationshämmande/smärtlindring i förrgår så nu har den gått ur kroppen. Hon har fått halv dos i 40 dagar. Skulle fått 30 dagar egentligen, men gav lite extra bara för att. Det borde inte ha gett någon direkt smärtlindring pga den låga dosen, utan mest enbart för att hålla väck inflammation efter operationen.
Skit oxå - detta va inte alls kul alls, för hon har inte gjort något speciellt idag som kan ge detta mer än det vanliga vi gör. Lugna promenader och träningen vi ska göra - lite styrketräning varje dag för att träna upp musklerna att orka hålla ihop benet och det har redan gett resultat så hon inte är lika överrörligt som tidigare. Har mailat rehab för att höra vad vi ska göra - om vi ska minska ner något på någonting i träningen ? Så galet typiskt nu när hon börjat få upp stadgan och styrkan bättre i benet, så varför strular det nu då
Har det blivit lite för hårt med styrketräningen här hemma ? Jag har varit noga med att inte köra ett dugg mer än Polly själv visar är okej och vi slutar så fort det blir minsta jobbigt, vilket är helt enligt vad vi ska göra när vi pratade om träningen på rehab igår och Polly fick gå vattentrasken. Så frågan är vad vi ska göra nu. Träna varannan dag ? Minska promenaderna ? Jag har varit så galet noga denna gång att det inte ska gå som det gjorde sist, då hon kom igång för tidigt och fick springa lös för tidigt. Hon får inte vara lös alls, hon får knappt ens busa mer än den lilla jag busar med henne på ett lugnt sätt där benet inte belastas/belastas fel. Hon får inte busa runt själv och inga ruscher hemmavid. Lite fjollande och ridande har det varit sista veckorna då tikarna löpt/löper men jag avbryter även där så fort jag kan. Vi har ökat promenaderna successivt och enbart i koppel och i lätt mark. Asfalt, gräs och elljusspår, alltså inga stigar än där det kan finnas rötter och stenar.
Där försvann den pyttelilla julkänsla jag hade
Är så less på skadade eller sjuka hundar och vill att allt ska vara bra nu