Uppdatering och snackistråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch. Jag har antagligen ett hundhår i hälen.
Tinjas lilla skavsår i sitt rosenöra har blivit mycket större. Hon har alltid haft det, inte förrän nu det sett irriterat ut. Har tvättat men vad kan jag göra liksom?? Det är ju vecket som skaver sår, men jag kan ju inte ändra på hennes öra. Jag försöker vika ut det till lappöra som hennes andra, men det krävs väldigt lite för att det ska ploppa tillbaka in.

Idag har Svansson simmat! Han var så duktig även om han inte alls var så imponerad av poolen och rampen ner i vattnet. Men jätteskönt verkligen att han kan simma och ändå gör det bra liksom, så kan han iaf bli av med lite energi och börja få tillbaka lite mer muskler.:)

Sen var vi hemma hos @Ceta på fika och då hade väl all uppfostran försvunnit ur kroppen för han var så stökig. Nog för att han inte är så himla festlig alltid och tigger och brötar, men idag skämdes jag faktiskt lite för han bar verkligen överallt och med knäck i öronen :o

Sitter och funderar på om det finns några BRA facebookgrupper som handlar om hundar på något vis. Känns som om det mest är försäljningssidor eller sidor med okunnigt tjafs överallt. Det hade varit kul att hitta någon som kunde ge något riktigt positivt mer än de grupper som handlar om specifika hundraser.

Jag vill ha en terrier. Gärna med medföljande terrierhumör :D

Har ju en Jack Russell nu och han är en underbar individ, däremot har han något mindre aktivitetsbehov/en bättre off-knapp än rasgenomsnittet och jag är därför tveksam till att ta en JRT-valp i framtiden. En del skärpa/terriertemperament som hos t.ex. welshterriern gör mig ingenting utan är snarare önskvärt, men jag vill inte ha en extremt aktiv hund :).

Helst 30-45 cm i mankhöjd, något mindre går bra (Norwich och Norfolk t.ex. tycker jag är charmiga men de är nog lite väl små...). Vädertålig päls, vettig konstruktion utan för korta ben (Dandie Dinmont, Glen of Imaal mfl går bort). Jag vill ha en hund att träna/tävla lydnad med, gå långpromenader och kanske prova på agility. 1-3 timmars aktivitet per dag, det varierar. Jag brukar köra mer ordentliga lydnadspass de dagar vi inte går så långt.

Känner att jag kapade snackistråden lite... :angel:. Vi borde ha en allmän rasvalstråd så man slipper göra nya hela tiden!

Edit: äsch, jag har ju en gammal tråd kom jag på nu
Jag satt i lite samma sits som dig för två år sedan, därför jag frågade :) Har en cesky men ville inte ha en till pga att han har kass mentalitet, allergi och varit sjukdomsdrabbad hela livet samt att jag ville ha en större hund. Tänkte hela tiden att jag ville ha en terrier till trots allt, men det slutade med en (mellan-)schnauzer :angel::p

Diskuterar med en idiot som på fullaste allvar tycker att kastrering är ett mycket större ingrepp än kupering av öron och svans.
Jag vet typ inte ens vad jag ska svara.
Större ingrepp än svans kup är det ju ( om man gör det inom 3 dagar från födseln) ,men öron är ju en stor grej.

Sitter och funderar på om det finns några BRA facebookgrupper som handlar om hundar på något vis. Känns som om det mest är försäljningssidor eller sidor med okunnigt tjafs överallt. Det hade varit kul att hitta någon som kunde ge något riktigt positivt mer än de grupper som handlar om specifika hundraser.

Finns någon fotosida som är trevlig. Bara uppmuntran. Men där finns ist inga diskussioner.
Funderade ett tag på att starta en egen grupp med tydliga regler och några aktiva admins som verkligen rensade och varnade övertramp. Har varit admin tidigare i säljgrupper osv. Men jag kände att jag som uppfödare vill inte sitta på den stolen där jag ska neka bråkstakar.

Finns någon fotosida som är trevlig. Bara uppmuntran. Men där finns ist inga diskussioner.
Funderade ett tag på att starta en egen grupp med tydliga regler och några aktiva admins som verkligen rensade och varnade övertramp. Har varit admin tidigare i säljgrupper osv. Men jag kände att jag som uppfödare vill inte sitta på den stolen där jag ska neka bråkstakar.
:angel::angel::angel: Jag känner någon för jobbet :angel::angel::angel::sneaky:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 037
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
708
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
802
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka