Tack för tips! Får nog ändå ringa och rådfråga djursjukhuset imorgon om det inte har lagt sig.Finns receptfri antibakteriell salva på apoteket, Noviform eller något liknande heter den.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack för tips! Får nog ändå ringa och rådfråga djursjukhuset imorgon om det inte har lagt sig.Finns receptfri antibakteriell salva på apoteket, Noviform eller något liknande heter den.
Det kan ju vara så att hon bara fått in något skräp i ögat som inte försvann när du spolade ur det. Sådant kan vara skitsvårt ibland, men skräp brukar hitta bort från ögat utan problem. Jag hade alltså inte oroat mig det minsta till en början (däremot om det inte verkar ge sig så kan det ju vara klokt att kontakta vet).Skit oxå! Upptäckte nu på kvällen att min lilla fluffis kisade lite med högerögat. Ingen svullnad, rodnad osv hon verkar inte bry sig något nämnvärt heller förutom att hon blinkar oftare med det. Men nått skit är det ju. Försökte spola ur det så gott jag kunde men finns det något mer jag kan göra? Hon sover iofs gott nu så får se hur det ser ut imorgon..
Självklart fredagkväll dessutom..
Försöker andas och tänka positivt! Inte min starka sida.. Hoppas det trillar ur tillsammans med morgongojset.. (Inte ögat då utan skräpet! Bevare mig väl! )Det kan ju vara så att hon bara fått in något skräp i ögat som inte försvann när du spolade ur det. Sådant kan vara skitsvårt ibland, men skräp brukar hitta bort från ögat utan problem. Jag hade alltså inte oroat mig det minsta till en början (däremot om det inte verkar ge sig så kan det ju vara klokt att kontakta vet).
Aysu fick något frö i ögat när hon sprang på ett fält en gång. När jag försökte få bort det så blev det bara värre Kanske ett halvt dygn senare så var det precis i ögonvrån där som de kan få lite sånt där morgongrejs ibland, så tja, det löste sig bra för henne iaf. När det hände en gång till senare så lät jag helt bli det och då gick det mycket snabbare åt rätt håll.Försöker andas och tänka positivt! Inte min starka sida.. Hoppas det trillar ur tillsammans med morgongojset.. (Inte ögat då utan skräpet! Bevare mig väl! )
Tack för tips! Får nog ändå ringa och rådfråga djursjukhuset imorgon om det inte har lagt sig.
Man kan få det än att hunden heter ZeppelinKanske är vad jag ska döpa hunden för att få en eurasier med lite mer speed i
Hon sprang iofs bland en massa sly och skit idag så förhoppningsvis är det bara nått litet skräp som jag inte ser. Vet ju själv hur jobbigt det är att ha något i ögat.Aysu fick något frö i ögat när hon sprang på ett fält en gång. När jag försökte få bort det så blev det bara värre Kanske ett halvt dygn senare så var det precis i ögonvrån där som de kan få lite sånt där morgongrejs ibland, så tja, det löste sig bra för henne iaf. När det hände en gång till senare så lät jag helt bli det och då gick det mycket snabbare åt rätt håll.
Tack för ditt svar! Är hon inte bättre imorgon så åker vi in. Hellre en gång för mycket. Spec när det gäller känsliga saker som ögon.Den har tyvärr varit restad ett tag nu...finns det ingen rodnad, svullnad eller sekret som tyder på inflammation/infektion så behövs ingen salva.
Kisar hunden fortsatt imorgon skulle jag kontakta vet under helgen.
Man kan få det än att hunden heter Zeppelin
Mvh skulle döpt honom till "lagom"
Tack för ditt svar! Är hon inte bättre imorgon så åker vi in. Hellre en gång för mycket. Spec när det gäller känsliga saker som ögon.
Duracell är som att be att få en riktigt räserråtta
Finns receptfri antibakteriell salva på apoteket, Noviform eller något liknande heter den.
Är det för nya jobbet du tänker att du inte har tid?Min partner berätteade att Hunds ägare ville ge mig Hund i julklapp..! Hade varit fantastiskt men har ju inte tiiid! Varför gav jag mig in i detta? Planen var att det skulle bli hund tidigast sommaren 2017! Nämnde iaf för min partner att jag skulle vilja röntga henne. Har dock på känn att hon har fina höfter och armbågar.
Så eftersom jag inte kan ta över henne nu och skulle behöva lägga band på mig själv ett tag så har jag spenderat dagen med att kolla hundklipp på YT. För det hjälper ju..
Men får iaf inspiration! Denna ser ju till och med nästan ut som Hund!
Jaa, precis, det är främst jobbet. Måste få styr på det först känner jag. Och ska jag ta henne vill jag ju ha dagmatte/dagis till henne och vill att allt sånt ska vara fixat innan. Vill kunna ge henne 100% när jag väl tar henne och att det finns en plan för allt som kan gå fel - dvs allt som inte fungerade med Alice. Vill bort från all stress, ångest och sånt som var knutet till min och Alice tillvaro.Är det för nya jobbet du tänker att du inte har tid?
För annars kan de väl ge henne till dig men ha kvar henne tills du fått ordning på allt med nya jobbet och så?
Okej. Kan du inte prata med hennes matte om det här? Och säga att du tar henne när du fått ordning på ditt eget liv?Jaa, precis, det är främst jobbet. Måste få styr på det först känner jag. Och ska jag ta henne vill jag ju ha dagmatte/dagis till henne och vill att allt sånt ska vara fixat innan. Vill kunna ge henne 100% när jag väl tar henne och att det finns en plan för allt som kan gå fel - dvs allt som inte fungerade med Alice. Vill bort från all stress, ångest och sånt som var knutet till min och Alice tillvaro.
Nu vet jag visserligen att Hund kan vara ensam hemma iom att hon är ensam hela dagarna när ägarna jobbar, men vill inte ha det så. Plus att jag helst ska ha flyttat innan det blir hund 100%. Vi får ju "egentligen" inte ha djur i lägenheterna här, även om min hyresvärd alltid varit fullt medveten om mina djur (och alla mina grannars djur).
Joo men det är de medvetna om! Det sa jag redan från början Det var därför vi pratade om att jag i början endast skulle jobba med henne (gå kurser och ev tävla) för att sedan se om hon successivt skulle flytta över till mig på heltid. Tror helt enkelt att de har insett att det finns någon (jag) som skulle kunna ge henne ett bättrte liv än hon har nu, efter att de har sett oss jobba ihop. Och därför vill ge henne till mig nu, för hennes skull. Och jag skulle ju gärna ta henne nu, men måste vara realistisk. "Det löser sig" är inte good enough.Okej. Kan du inte prata med hennes matte om det här? Och säga att du tar henne när du fått ordning på ditt eget liv?
Eller det har du kanske redan gjort?