Uppdatering och snackistråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag håller på att lära Chess hämta saker som ligger på golvet och ge till mig :) Husse tycker det skulle vara smidigt att hon hämtar snusdosan åt honom när han är upptagen med att ligga i soffan också :angel:

Det lärde jag Garibaldi, han plockade glatt upp allt han hittade på golvet och lämnade till oss. Himla praktiskt, ända tills det ramlade en kapsyl från en flaska mineralvatten (sån där i metall med veckad kant) från bordet och han plockade upp den men när han skulle lämna av den var den borta.... den hade hamnat för långt bak i munnen så han råkade svälja den...:eek:

Blev direktresa till djursjukhuset, röntgen och kräkspruta.... den kapsylen kostade oss 2.500 kr. :cool:

Haha :D Jag tittar på tv rätt sällan, så det är inget jätteproblem här. Förra månaden räknade vi ut att vi hade totalt 1,5h tv-tid :laugh:

Vi brukar sätta oss i soffan efter att alla måsten med djur är gjorda och barnen somnat på kvällen för att pusta ut lite. Så det blir ungefär 1 h nästan varje kväll. Tvn står ofta på åt ungarna, men ingen av oss kollar extremt mycket. Men så lite som 1,5 h på en månad lär vi inte komma ner i :D

Det lärde jag Garibaldi, han plockade glatt upp allt han hittade på golvet och lämnade till oss. Himla praktiskt, ända tills det ramlade en kapsyl från en flaska mineralvatten (sån där i metall med veckad kant) från bordet och han plockade upp den men när han skulle lämna av den var den borta.... den hade hamnat för långt bak i munnen så han råkade svälja den...:eek:

Blev direktresa till djursjukhuset, röntgen och kräkspruta.... den kapsylen kostade oss 2.500 kr. :cool:

Men fy :nailbiting: Tur det gick bra!

Mammas Vita herde älskar att plocka saker för då får han godis och känner sig så stolt av att göra något :p När våra ungar är där har han fullt upp att plocka efter dom haha :rofl:

Vi brukar sätta oss i soffan efter att alla måsten med djur är gjorda och barnen somnat på kvällen för att pusta ut lite. Så det blir ungefär 1 h nästan varje kväll. Tvn står ofta på åt ungarna, men ingen av oss kollar extremt mycket. Men så lite som 1,5 h på en månad lär vi inte komma ner i :D

Jag tror att om vi hade haft tv-kanaler hade vi nog slötittat mera också :) Nu är det lite bökigt eftersom wi-fit:t hemma är för trögt för apple tv:n, så man måste koppla in den med sladd. En sladd som Floyd dessutom råkade tugga av i förrgår :p
Blir impad av folk som är så effektiva att man hittar den tv-timmen, när jag är färdig för dagen är det typ sängdags och då tar jag lite skärmtid via mobilen där i stället :D

Jag tror att om vi hade haft tv-kanaler hade vi nog slötittat mera också :) Nu är det lite bökigt eftersom wi-fit:t hemma är för trögt för apple tv:n, så man måste koppla in den med sladd. En sladd som Floyd dessutom råkade tugga av i förrgår :p
Blir impad av folk som är så effektiva att man hittar den tv-timmen, när jag är färdig för dagen är det typ sängdags och då tar jag lite skärmtid via mobilen där i stället :D

Haha nej blir det för krångligt så skiter man hellre i det :p

Kan ju säga att det inte är varje kväll jag är klar med allt så jag hinner med någon tv timme heller. Men sen jag började jobba hemifrån så använder jag lunchen till häst- och hundträning annars så brukar det bli sådant efter ungarna lagt sig :) Försöker vara klar med allt till kl 21 men absolut senast 22 för då vill jag gå och lägga mig :D

Haha nej blir det för krångligt så skiter man hellre i det :p

Kan ju säga att det inte är varje kväll jag är klar med allt så jag hinner med någon tv timme heller. Men sen jag började jobba hemifrån så använder jag lunchen till häst- och hundträning annars så brukar det bli sådant efter ungarna lagt sig :) Försöker vara klar med allt till kl 21 men absolut senast 22 för då vill jag gå och lägga mig :D

Så skönt att kunna jobba hemifrån, då sparar man nog en hel del tid kan jag tänka mig :) Jag pendlar ju 1,5h varje dag och det är ju onekligen en tidstjuv :down:

Så skönt att kunna jobba hemifrån, då sparar man nog en hel del tid kan jag tänka mig :) Jag pendlar ju 1,5h varje dag och det är ju onekligen en tidstjuv :down:

Ja jag känner mig bortskämd!
Pendlar du så pass mycket per dag förstår jag att det är svårt att finna tid till onödiga saker som tvtittande.

Ja jag känner mig bortskämd!
Pendlar du så pass mycket per dag förstår jag att det är svårt att finna tid till onödiga saker som tvtittande.

Jag ska försöka få till att jobba en dag hemifrån efter påsk, det hade varit himla skönt :)

Ja, lite så. Å andra sidan - hade jag bytt bort slötittandet på telefonen så hade jag nog hunnit titta på tv :D

Nu börjar det :devil::D

Idag har vi röntgat och ögonlyst! UA på ögon men med en knepig grej på ena armbågen. Som en extra liten plupp, typ... Veterinären vågade inte uttala sig så mycket innan SKKs avläsare sagt sitt (jag ska ringa dem när de tittat på bilderna) men tyckte inte det såg ut som en "vanlig avvikelse" typ ED/pålagring utan trodde mer på någon slags skada som läkt ihop lite knepigt. Min första tanke var förstås "herregud han har fruktansvärda smärtor och kommer dö i förtid" och den andra "tänk om han gått omkring med typ ett brutet jävla ben i två år utan att vi märkt av det"... Men han har ju inte alls visat att han har ont på något sätt, någon gång, och veterinären lät inte speciellt orolig heller. Hade jag inte valt att röntga armbågarna (det är inte jättevanligt att det görs för rasen) så hade jag liksom varit helt ovetandes. Men nu vill jag ju hemskt gärna veta vad tusan det är för någon extraplupp han släpar runt på i armbågen så jag hoppas att djursjukhuset mailar över plåtarna och att resultaten kommer upp på Hunddata snabbt som attan :confused:

Kan någon förresten tipsa om en bra hundfysioterapeut/sjukgymnast i Stockholmsområdet? Vill gärna att någon kollar igenom honom för att se om han har någon liten gömd hälta som jag missat... Äh, skit också :(

Nu har resultatet kommit in på Hunddata - HD A och ED ua (0)!!!!! Whoohooooo!! Uppfödaren såg det innan mig och skickade lyckomail klockan 7 imorse :D:bump::banana:

Ska förstås boka in en fysio-genomgång ändå, men jag är så oerhört lättad över att det inte är ED-relaterat. Älskade lilla fluff! :heart:heart:heart:heart

Jaja, intala dig det du :devil: Han går ju i skola hos Otis! :rofl:

Jag är rädd att han är en mycket läraktig elev också... Han viskar för fullt om sina hyss ;)
14482774_1791437024456092_1830199205365284864_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 042
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
710
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
805
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka