Idag har vi röntgat och ögonlyst! UA på ögon men med en knepig grej på ena armbågen. Som en extra liten plupp, typ... Veterinären vågade inte uttala sig så mycket innan SKKs avläsare sagt sitt (jag ska ringa dem när de tittat på bilderna) men tyckte inte det såg ut som en "vanlig avvikelse" typ ED/pålagring utan trodde mer på någon slags skada som läkt ihop lite knepigt. Min första tanke var förstås "herregud han har fruktansvärda smärtor och kommer dö i förtid" och den andra "tänk om han gått omkring med typ ett brutet jävla ben i två år utan att vi märkt av det"... Men han har ju inte alls visat att han har ont på något sätt, någon gång, och veterinären lät inte speciellt orolig heller. Hade jag inte valt att röntga armbågarna (det är inte jättevanligt att det görs för rasen) så hade jag liksom varit helt ovetandes. Men nu vill jag ju hemskt gärna veta vad tusan det är för någon extraplupp han släpar runt på i armbågen så jag hoppas att djursjukhuset mailar över plåtarna och att resultaten kommer upp på Hunddata snabbt som attan
Kan någon förresten tipsa om en bra hundfysioterapeut/sjukgymnast i Stockholmsområdet? Vill gärna att någon kollar igenom honom för att se om han har någon liten gömd hälta som jag missat... Äh, skit också