Uppdatering och snackistråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tittar på mitt liv som valp och förundras av hur man lyckas får hunden att äta migränmedicin ,ett tuggben och sen vänta dagar innan man går till vet, (Hubbes ägare) trots att hunden kräkts både natt o dag :banghead:
Ibland skulle det vara ok med ett skott i pannan på valpköpare.

Har noll ork och motivation just nu, så just nu larvar vi mest runt med att lära oss tricks, så idag har kexet lärt sig öppna skåp !
Tänkte att det säkerligen kan bli användbart någon gång i framtiden :D
Om inte annat slipper du fundera på om vovve kommer svälta ihjäl eller inte, eftersom han kommer kunna förse sig själv med mat. Nästa steg blir väl att han får lära sig att hantera en konservöppnare :D

Det kan jag säga att de är INTE friskare och de har mindre arbetsförmåga. De är utseendeavlade. Man prioriterar stooora hundar och myyyycket päls före hälsa, mentalitet och arbetsförmåga.
Och det är ingen godkänd ras i sverige.
Så sant. Om man råkar nämna att det är en blandras ligger man illa till. :D Denna hund har dessutom epilepsi i släkten (2 kullsyskon bla har jag för mig) och ska avlas på tydligen bara för mentaliteten är så bra hos hunden. :wtf: Hur var det nu? Var inte "rasen" frisk eller? ;)
Sedan har denna hund noll vilja till träning, min whippet ser ut som en ren brukschampion i jämförelse med denna hund, vilket säger ganska mycket om en whippet klår den i arbetsvilja. :D så jag vet inte vart den där arbetsviljan från Schäfern tog vägen?:confused:

Så sant. Om man råkar nämna att det är en blandras ligger man illa till. :D Denna hund har dessutom epilepsi i släkten (2 kullsyskon bla har jag för mig) och ska avlas på tydligen bara för mentaliteten är så bra hos hunden. :wtf: Hur var det nu? Var inte "rasen" frisk eller? ;)
Sedan har denna hund noll vilja till träning, min whippet ser ut som en ren brukschampion i jämförelse med denna hund, vilket säger ganska mycket om en whippet klår den i arbetsvilja. :D så jag vet inte vart den där arbetsviljan från Schäfern tog vägen?:confused:
Undra hur de ska utröna om mentaliteten är bra nog? Har hela kullen gjort BPH då eller:grin:
Varför eftersträva att skapa en hund som är som en schäfer, ser ut som en schäfer men är större:confused:
Det är väl bara att köp en schäfer. De finns ju redan. Varför behöver de vara större?
Projektet har inte lyckats på en enda punkt egentligen.

Började morgonen med att anmäla till kurs i januari/februari, en kurs som enbart jobbar med att få hunden fokuserad på plan runt andra hundar. Precis vad vi behöver! Om den går bra kaaaaaaaaaaanske jag vågar mig på brukset som samma klubb ska ha en långkurs i. Är supersugen men osäker på om vi reder ut det. Ska skärpa mitt kassa självförtroende samt tramset om att min hund är för gammal för att komma vidare. Han är liksom fyra :confused:

Tittar på mitt liv som valp och förundras av hur man lyckas får hunden att äta migränmedicin ,ett tuggben och sen vänta dagar innan man går till vet, (Hubbes ägare) trots att hunden kräkts både natt o dag :banghead:
Ibland skulle det vara ok med ett skott i pannan på valpköpare.
Oj, missade att det gick igår. Måste kolla.......:meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 042
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
710
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
805
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka