Uppdatering och snackistråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har kanske hittat en uppfödare som har en intressant kull planerad. Problemet är väl att valparna kommer tidigare än jag tänkt att jag skulle skaffa valp och att om jag skulle ta hem en valp då så skulle den behöva sitta i lekhage på jobbet, vilket känns lite trist, jag har självklart tid att ta ut den och rasta osv. och Tonto skulle kunna vara sällskap såklart, men jag vet inte om det hjälper så mycket.
Det hade inte bekymrat mig. Den har ju sällskap av både dig och en hund samt blir rastad som sig bör, det låter som en jättebra miljöträning.
En valp behöver ju massor med vilotid också så den kan ju ha mycket av det under arbetstid och mer lek mm hemma :)
De som köpte Cobra har jobbat ömsom hemifrån och ömsom från sitt kontor och då har hon varit kontorshund. Det har gått jättebra. Hon är jättefin i miljöer.

Det hade inte bekymrat mig. Den har ju sällskap av både dig och en hund samt blir rastad som sig bör, det låter som en jättebra miljöträning.
En valp behöver ju massor med vilotid också så den kan ju ha mycket av det under arbetstid och mer lek mm hemma :)
De som köpte Cobra har jobbat ömsom hemifrån och ömsom från sitt kontor och då har hon varit kontorshund. Det har gått jättebra. Hon är jättefin i miljöer.

Schemat för valpen skulle tex. skulle se ut såhär.

Ensam 7.00-9.00
Sällskap 9.00-9.15
Ensam 9.15-11.00
Sällskap 11.00-11.15
Ensam 11.15-11.30
Sällskap 11.30-12.30
Ensam 12.30-13.30
Sällskap 13.30-14.30
Ensam 14.30-16.00

Och sen hem.

Varannan vecka kommer den vara på jobbet mellan 9.15 och 16.00. Låter det helt galet? Sambon var hemma med dom andra så länge för att han pluggade så jag behövde inte tänka på det här då. :crazy: När den är lite äldre än pytteliten så borde det förhoppningsvisning fungera i alla fall. Jag sitter inte hela tiden på kontoret utan är ute och far i lokalerna.

Nu har jag fatt till mitt "hundbord" ... altsa ett gammalt skrivbord med en 'arm' for att satta fast hunden for "grooming". Nu anvander jag det for att klippa och slipa klor. FANTASTISKT sa mycket fortare allt gick. :) Fast Tate nastan ramlade ner forst. :angel: Tank sa mycket lattare livet ar nar man har professionella hjalpmedel. :p

@Tonto Kanske en dum tanke då jag inte har så stor valp-erfarenhet själv, men du kan inte undersöka möjligheten för uppfödaren att behålla valpen hemma några veckor extra? så kanske du med kan stanna hemma någon vecka eller ett par, innan valpen följer med på jobbet? :)

Schemat för valpen skulle tex. skulle se ut såhär.

Ensam 7.00-9.00
Sällskap 9.00-9.15
Ensam 9.15-11.00
Sällskap 11.00-11.15
Ensam 11.15-11.30
Sällskap 11.30-12.30
Ensam 12.30-13.30
Sällskap 13.30-14.30
Ensam 14.30-16.00

Och sen hem.

Varannan vecka kommer den vara på jobbet mellan 9.15 och 16.00. Låter det helt galet? Sambon var hemma med dom andra så länge för att han pluggade så jag behövde inte tänka på det här då. :crazy: När den är lite äldre än pytteliten så borde det förhoppningsvisning fungera i alla fall. Jag sitter inte hela tiden på kontoret utan är ute och far i lokalerna.

Jag ska ge ett tråkigt svar och säga - det beror nog på valpen. Floyd har ett liknande schema hos P när han är med honom på jobbet och det fungerar väldigt bra. Han sover när han är själv och härjar när han inte är själv :p
Jag var bara hemma med honom i 4 dagar innan han fick hänga med till Ps jobb.

Floyds schema ser ut så här:

06,30-09,00: ensam
09,00-09,15: sällskap
09,15-11,00: ensam
11,00-11,30: sällskap
11,30-13,00: ensam
13,00-13,30: sällskap
13,30-15.30: ensam

P jobbar som snickare, så beroende på vad han gör är han ofta med honom ute lös däremellan också. Det fungerar ju inte alltid dock. Nu har vi haft flyt med att de jobbar på ett nybygge och bara är utomhus, så han kan vara med mycket utöver rasterna som är på tidsschemat :)

Ladda har varit med honom på dagarna fram tills nu, idag provar vi att han är ensam. De blev väldigt tighta när de satt hela dagarna ihop, men nu när vi var i Tyskland hela förra veckan var han med mamma på jobbet ensam och det gick super.
När han blir lite äldre kommer han få vara i hundgården med de andra på dagen, men det är för tidigt ännu.
Det är ingen optimal lösning, men det har fungerat för oss. Det viktigaste är nog att ha backup om det inte skulle funka :)

@Tonto Att beakta är väl också hur väl du kan slappna av på jobbet när du har en liten plutt där?

Jag har alltid haft möjlighet att ta med hund på jobbet, men det gör jag endast om det krisar. Jag kan helt enkelt inte riktigt slappna av. Jobbar i butik, så eventuell hund får vara i personalrummet. Jag går och tänker på vad hunden gör konstant och tappar såklart fokus på jobbet.
Mina hundar har det helt enkelt bättre hemma tänker jag. Där är ingen som springer in och ut, är inkonsekvent, eller lär in oönskade beteenden. Hemma ligger de och sover, för det mesta.

Såg din avatar i en tråd nån helt annanstans på forumet och måste bara säga sööööt hund! Ögonbrynen gör att den ser förbannad ut :love::D

Men åh, herr fluff hälsar och tackar, och hans matte håller med om att han är sööööt! :D Ibland ser han bra grinig ut med ögonbrynen alltså men oftast ser han ut så här:

kosmos.jpg

:love:

BLÖH! Såg precis att det eventuellt skulle funnits möjlighet till licenslopp TRE dagar innan Ebrah blir tillräckligt gammal för att ta licensen :banghead: :banghead:
Nåja.. Det gör ju i alla fall att jag kan hoppas på fler möjligheter innan tävlingssäsongen drar igång. Jag vill, vill, vill ha licensen så snabbt som möjligt så att vi kan kämpa för att kvala till EM 2018...

Får just nu ett helt hav av valpbilder på facebookchatten från en uppfödarbekant som har nästan löjligt snygga salukis. Alltså. Åh. Jag måste ha valp därifrån nästa gång de har någon kull. (ja alltså, hundarna är såklart inte bara snygga, de är otroligt bra mentalt också, men det syns ju inte lika tydligt på bild :p )

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 057
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 115
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
722
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
808
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka