Uppdatering och snackistråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Absolut! Monster, du och jag ... Hade blivit oslagbart! :up:

CuhC1Sw.jpg

Beklagar det tråkiga beskedet @hastflicka :(

---
Här så har vi flyttat, och jycken har varit väldigt tillfreds i nya lägenheten sen sekunden han steg in. Så länge hans biabädd är med verkar han tycka att livet är bra:D
Tycker dock lite synd om honom då det fortfarande är ganska rejält kaos i nya lägenheten och det är en mindre hinderbana att ta sig igenom innan man når ytterdörren :o Tur att han är smidig på fötterna!

Criga och Calibra har blivit välstimulerade under helgen. Spår i ottan i går sen långpromenad med korvgrillning tillsammans med syster Cobra. I dag åkte Cobra hem och de fick åka till spårmarken i dag också.
I går satt jag i gungstolen med ett glas rött medans Cobra och lilla Drivas familj lagde mat åt oss. Älgwraps :d
Vi fick dessutom 3 kg älgkött i form av stek och färs att stoppa i frysen. Sådana valpköpare gillar jag:love:
Valparna och mor mår bra. Allt är som det ska med dem och övriga hundar.

Jävla skit. Jag är sjuk och nu när jag hämtade Ammo från hundvakten har han fått en reaktion på något (även hundvakten har fått en reaktion på något så de verkar ha kommit åt något. Frågan är vad) så han är svullen i kinderna och har små knölar och ser allmänt ful ut i pälsen iom det.
Fattar inte vad det är och jag är lite orolig. har verkligen inte råd med några vetbesök just nu.

Han verkar ganska normal annars men lite off, plus att han verkar klia lite.
Orkar inte med det här just nu. har så mkt annat som är skit med..

Jävla skit. Jag är sjuk och nu när jag hämtade Ammo från hundvakten har han fått en reaktion på något (även hundvakten har fått en reaktion på något så de verkar ha kommit åt något. Frågan är vad) så han är svullen i kinderna och har små knölar och ser allmänt ful ut i pälsen iom det.
Fattar inte vad det är och jag är lite orolig. har verkligen inte råd med några vetbesök just nu.

Han verkar ganska normal annars men lite off, plus att han verkar klia lite.
Orkar inte med det här just nu. har så mkt annat som är skit med..
Har han ätit citrusfrukter?? Låter som en allergisk reaktion,brukar gå över av sig själv.

Jag har kanske hittat en uppfödare som har en intressant kull planerad. Problemet är väl att valparna kommer tidigare än jag tänkt att jag skulle skaffa valp och att om jag skulle ta hem en valp då så skulle den behöva sitta i lekhage på jobbet, vilket känns lite trist, jag har självklart tid att ta ut den och rasta osv. och Tonto skulle kunna vara sällskap såklart, men jag vet inte om det hjälper så mycket.

Jag har kanske hittat en uppfödare som har en intressant kull planerad. Problemet är väl att valparna kommer tidigare än jag tänkt att jag skulle skaffa valp och att om jag skulle ta hem en valp då så skulle den behöva sitta i lekhage på jobbet, vilket känns lite trist, jag har självklart tid att ta ut den och rasta osv. och Tonto skulle kunna vara sällskap såklart, men jag vet inte om det hjälper så mycket.
Så länge du kan vara hemma i början (jag hade velat vara det med en 8 veckors plutt) så hade jag inte funderat så mycket på om valpen suttit valphage på jobbet med sällskap. Jag hämtade min senaste yngling när hon var typ 14 veckor och hon fick följa med till jobbet efter några dagar. Hon klarade det hur bra som helst, hon hade sällskap av de andra och jag rastade ofta.

Så länge du kan vara hemma i början (jag hade velat vara det med en 8 veckors plutt) så hade jag inte funderat så mycket på om valpen suttit valphage på jobbet med sällskap. Jag hämtade min senaste yngling när hon var typ 14 veckor och hon fick följa med till jobbet efter några dagar. Hon klarade det hur bra som helst, hon hade sällskap av de andra och jag rastade ofta.

Ja precis, en 8 veckors plutt är ju så himla liten. Men 14 veckor fungerade bra? Då kanske man ska försöka få till det så att man kan vara ledig/hitta valpvakt i början.

Ja precis, en 8 veckors plutt är ju så himla liten. Men 14 veckor fungerade bra? Då kanske man ska försöka få till det så att man kan vara ledig/hitta valpvakt i början.
För vår del funkade det bra, jag tycker väl inte att man ska släpa med dem innan 12-veckorssprutan iaf.

Jag har en fralla valp som varit med husse (bilnasare)på jobbet från dag 1,går strålande.

Jag har en fralla valp som varit med husse (bilnasare)på jobbet från dag 1,går strålande.

Problemet är väl mest att jag inte alltid är inne på kontoret så att den har sällskap hela tiden. Hade den haft sällskap 100% av tiden så hade jag inte känt mig så dum. :down:

Här har dagen avslutats med att lillpumin rotade runt i min ryggsäck efter saker att tugga på. Han hade lika gärna kunna ropa "matte, det här har varit en tråkig dag!". Jag hade bäddat ner mig i soffan redan och såg fram emot att kolla på tv-serier :p Nä. En halvtimme senare la jag en stor ruta med godisbitar på en fotbollsplan ett par km bort, medan hundarna låg plats. Nu är de nöjda och jag har bäddat ner mig i soffan igen :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 057
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 115
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
722
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
808
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka