Uppdatering och snackistråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men Otis din knäppis! O_o Du får säga åt honom att de där stora hundarna INTE är lekkamrater! :rofl:

Är han så obrydd för dem ska du aldrig släppa honom häromkring, vi har minst två revir nära och kanske ett tredje på g :crazy:

Är husvakt åt mina föräldrar. Också mellan två revir och några unga individer verkade fundera på att bosätta sig här men har nu rört sig vidare. En jakthund blev tagen 2mil härifrån i höstas :(

Jag har dock inget problem med dom. Björnhonorna med ungar däremot :nailbiting:

Självklart dök det upp en bild på en björn i annonsen under mitt inlägg :nailbiting:

Dom är fina, jag vet hur man ska bete sig och så, men jag har en ologisk rädsla för dom.

Självklart dök det upp en bild på en björn i annonsen under mitt inlägg :nailbiting:

Dom är fina, jag vet hur man ska bete sig och så, men jag har en ologisk rädsla för dom.

Att vara rädd för björnhonor med ungar är inte helt ologiskt. Nu är jag inte rädd för något djur direkt men jag har väldigt stor respekt för björnar och älgar (är de ilskna kan de göra stor skada snabbt). Vore jag skulle det inte funka med jobbet, är ju ofta ensam ute långt in i skogen.

Att vara rädd för björnhonor med ungar är inte helt ologiskt. Nu är jag inte rädd för något djur direkt men jag har väldigt stor respekt för björnar och älgar (är de ilskna kan de göra stor skada snabbt). Vore jag skulle det inte funka med jobbet, är ju ofta ensam ute långt in i skogen.

Nä, det vet jag är en okej rädsla, men jag får rejält med puls om jag misstänker björn i närheten. Och älgar är läskiga. Mamma blev "vallad" av en för några år sedan när hon plockade svamp. Hon försökte gå undan men han följde efter rätt lång tid.

Men var fan är alla mina saker!? Jag har kurs imorgon, och min låda med prylar som hör till är tydligen lagd på ett "säkert ställe".... :banghead:

Finns inget säkrare än säkra ställen, man kan vara säker på att de aldrig dyker upp igen. :cautious:
Om ni hade en väska med bland annat glitter, ringklocka, träklossar och leksaksbil, var hade ni ställt den? Kvickelikvickt! Var är den logiska platsen? :p

Högt upp i en garderob, ute i en bod eller i en kista :)

Herregud, sitter och letar nytt foder till hundarna. Sicken jäkla djungel....

Ligger nog mellan Acana och Orijen. fördelar nackdelar??
Ska passa två medelaktiva familjehundar.

Please help!!

Efter att ha varit ute och busat i den lilla snö som kommit, haft kul och visat den där flygande rödingen (som vi har sällskap av just nu) var skåpet står när hon anser det vara färdiglekt :angel: så blev det middag och lite fredagsgott för tjejerna och tomhuset aka fauven funderar nog på HUR det kan komma sig att hennes ben tog slut 20 minuter innan rödingens gjorde det :confused::eek:

De fick likadana ben samtidigt och bilderna är fotade direkt efter varandra, så förklaringen är väldigt enkel. "Någon" är avsevärt glupskare än den andra ;)
15327271_1114417352012201_8580129177603169415_n.jpg

15232271_1114417362012200_6529610464666406249_n.jpg

Herregud, sitter och letar nytt foder till hundarna. Sicken jäkla djungel....

Ligger nog mellan Acana och Orijen. fördelar nackdelar??
Ska passa två medelaktiva familjehundar.

Please help!!

Jag har anvant bada till mina rottisar i aratal och de har matt jatte bra pa dem. Det ar ett fantastiskt foder, alla ingredienser ar "human grade" och kan lika val ga till manniskomat som till djurfoder.
However, ... min lilla Malle valp klarade inte av det alls. Jag misstanker att det ar for mycket protein for honom.
Nar jag da behovde hitta ett nytt foder till honom sa provade vi ett foder som inte har vete eller majs, daremot finns det ris i som jag ju ofta anvander till en magsjuk hund i alla fall. Det visade sig fungera fantastiskt for alla tre (och tva till overaktiva hundar som varit har for traning ett tag och hade samma losa mage som min valpis). Det basta med det bytet ar att jag kopte 15 kg sackar for runt 100 US dollar (900 sek) per sack. Det nya fodret kommer i 20 kg sackar och kostar 28 US dollar (250 sek) per sack. :banana:
En av rottisarna far lite mer foder fran det har nya, den andra far samma mangd som tidigare av hog protein fodret. Palsen ar lika blank och fin som tidigare och de ar lika aktiva och som tidigare. Helt klart en win/win for oss.

Alltså.. Jag är nog motsatsen till hemmablind när det gäller mina hundars utseende, i alla fall idag :p Ska ställa ut Ebrah på söndag och nu när jag tittar på henne så ser jag bara massor av fel överallt. Tur att jag bara ska dit för att fixa ett VG till framtida tävlingskarriär... Å andra sidan, när jag väl får jämföra henne med konkurrenterna lär jag tycka att hon är fin igen :angel:

Fick precis se vilka salukis som blev placerade på dagens utställning. Kan konstatera att det var bra att vi inte åkte till den utställningen, för domaren hade nog bara tittat på Ebrah och sagt "Äh, hejdå" nästan innan vi hunnit säga hej :p

Vi har Cobra på besök, Criga och Calibras syster.
Jösses!!! Vilken energi :rofl:
En vääääldigt glad och nyfiken hund. Totalt orädd. Hon bara dånade in här och har nu undersökt hela huset noga.
I morgon ska hon få träffa sina systrar.(de sover i hundstallet i natt) Då blir det långpromenad i skogen :)

Jag är hysteriskt rädd för maskar. I synerlighet daggmaskar. Det är ologist! :meh:

Frank är nu lämnad hos sin hundvakt som ska passa honom i helgen. Det är märkligt hur tomt det kan bli trots att jag bara haft honom i fem veckor totalt nu :cry::love:.

Imorgon klockan 04.45 bär det iväg mot Stockholm och en helg på hundmässans besiktning. Det ska bli skitkul, tror säkert att jag kommer träffa många fina hundar! Det är ändå ca 8000 st som ska passera besiktningen... :nailbiting:

Frank är nu lämnad hos sin hundvakt som ska passa honom i helgen. Det är märkligt hur tomt det kan bli trots att jag bara haft honom i fem veckor totalt nu :cry::love:.

Imorgon klockan 04.45 bär det iväg mot Stockholm och en helg på hundmässans besiktning. Det ska bli skitkul, tror säkert att jag kommer träffa många fina hundar! Det är ändå ca 8000 st som ska passera besiktningen... :nailbiting:
Du får presentera dig om du ser mig och Ebrah :p Vi kommer vara där båda dagarna. Går in genom huvudentrén imorgon och den andra entrén på söndag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 076
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 115
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
722
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
808
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka