Vi är i Tyskland och jagar sedan i tisdags.
Idag har Otis spårat varg
den hunden har ingen självbevarelsedrift what so ever. En passgranne till P hade fem vargar hos sig, och ca fem min efter att den sista (stora!) vargen passerat honom kommer Otis lallandes i spåren och travar efter vargarna. Turligt nog kom han på att det inte var någon vidare idé efter en stund. När han kom tillbaka ville han inte söka ut något mera...
Ladda jagade riktigt fint första timmen. Efter det ville hon inte söka ut och jag kunde inte förstå varför. Hon gick 15-20m innan hon stannade, vädrade och vände tillbaka till mig. Eftersom hon såg så obekväm ut så fick hon vara.
Först efteråt fick vi höra om Otis och vargarna.. P satt bara 1km från mig och Ladda så hon sprang säkert på slagen från vargarna också, hon var runt ca 1km ut från mig i så gott som alla riktningar. Vargarna gick genom i princip hela såten och ut norr om oss, så de kan inte ha passerat långt bort. Passgrannen som såg Otis komma i deras spår lyckades fota dem, två av dem kom lunkades på bara 20m håll.
I morgon ska vi jaga 3-4km från dagens mark. Behöver jag säga att vi inte kommer släppa några hundar i morgon?