Uppdatering och snackistråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker hanarna är mindre jobbiga när de är vana vid att ha en tik hemma jämfört med hanar som lever utan tikar. Även om de är lite frustrerade runt höglöp upplever jag inte att det är speciellt jobbigt att ha intakta av båda könen.
Precis. Jag hade en bekant vars hanhund blev galen så fort han fick vittring på löptikar - oavsett var i löpet dom befann sig i. Han fick börja promenera med mig varje dag hela löpen igenom och han fick även däng av mina tikar så fort han försökte nosa på fel dagar ;) Han uppfört sig alldeles strålande och gentlemannamässigt med löptikar numera :)

Skiftgång...

07-isch: hon i huset kliver upp - släpper ut hunden
10-10:30: han i huset kliver upp - släpper ut hunden
13:30-14: han ska snart åka och jobba - släpper ut hunden
Ca 17-17:30: hon kommer hem - släpper ut hunden
Ca 21-22: hon ska snart gå och lägga sig - släpper ut hunden
02:30-03: han kommer hem - släpper ut hunden
osv osv osv osv

Och när han då inte jobbar natt så ptja, kliver uppenbarligen upp och släpper ut hunden för hon "måste" ju ut och kissa" :meh:

Jag hade skippat det där släppa ut när han kommer hem på natten, bara sagt gå och lägg dig till hunden och sen hade det inte varit mer med det.
Hahah, jösses... Ja det lär ju åtminstone vara skönt för hunden att inte behöva vara hemma ensam speciellt mycket :p

Jag spenderar första halvan med att försvara tiken från en kåt (kastrerad) hane och andra halvan att försvara hanen från en pilsk tik. Det enda positiva är att de inte är intresserade samtidigt.:p
Hahaha ja min blev klippt innan han fattade poängen med löptikar, den polletten har ff inte trillat ner :D Bortsett från Karin nu som mest vill bli påsatt av allt med kulor så träffar Bobber bara svärmors tik regelbundet och hon blir en riktigt aggressiv bitch under löp så där får han mest stryk när hon vänder på den fem öringen. :wtf::meh:

Vi är i Tyskland och jagar sedan i tisdags.
Idag har Otis spårat varg :crazy: den hunden har ingen självbevarelsedrift what so ever. En passgranne till P hade fem vargar hos sig, och ca fem min efter att den sista (stora!) vargen passerat honom kommer Otis lallandes i spåren och travar efter vargarna. Turligt nog kom han på att det inte var någon vidare idé efter en stund. När han kom tillbaka ville han inte söka ut något mera...
Ladda jagade riktigt fint första timmen. Efter det ville hon inte söka ut och jag kunde inte förstå varför. Hon gick 15-20m innan hon stannade, vädrade och vände tillbaka till mig. Eftersom hon såg så obekväm ut så fick hon vara.
Först efteråt fick vi höra om Otis och vargarna.. P satt bara 1km från mig och Ladda så hon sprang säkert på slagen från vargarna också, hon var runt ca 1km ut från mig i så gott som alla riktningar. Vargarna gick genom i princip hela såten och ut norr om oss, så de kan inte ha passerat långt bort. Passgrannen som såg Otis komma i deras spår lyckades fota dem, två av dem kom lunkades på bara 20m håll.

I morgon ska vi jaga 3-4km från dagens mark. Behöver jag säga att vi inte kommer släppa några hundar i morgon?

I dag fick jag veta att knolen som opererades bort pa Miss Mandy var cancer. En mycket aggressive hudcancer som de forvantar sig sprida sig innom en inte for avlagsen framtid trots att han fick allt med klara marginaler. :cry:

Vi är i Tyskland och jagar sedan i tisdags.
Idag har Otis spårat varg :crazy: den hunden har ingen självbevarelsedrift what so ever. En passgranne till P hade fem vargar hos sig, och ca fem min efter att den sista (stora!) vargen passerat honom kommer Otis lallandes i spåren och travar efter vargarna. Turligt nog kom han på att det inte var någon vidare idé efter en stund. När han kom tillbaka ville han inte söka ut något mera...
Ladda jagade riktigt fint första timmen. Efter det ville hon inte söka ut och jag kunde inte förstå varför. Hon gick 15-20m innan hon stannade, vädrade och vände tillbaka till mig. Eftersom hon såg så obekväm ut så fick hon vara.
Först efteråt fick vi höra om Otis och vargarna.. P satt bara 1km från mig och Ladda så hon sprang säkert på slagen från vargarna också, hon var runt ca 1km ut från mig i så gott som alla riktningar. Vargarna gick genom i princip hela såten och ut norr om oss, så de kan inte ha passerat långt bort. Passgrannen som såg Otis komma i deras spår lyckades fota dem, två av dem kom lunkades på bara 20m håll.

I morgon ska vi jaga 3-4km från dagens mark. Behöver jag säga att vi inte kommer släppa några hundar i morgon?

Men Otis din knäppis! O_o Du får säga åt honom att de där stora hundarna INTE är lekkamrater! :rofl:

Är han så obrydd för dem ska du aldrig släppa honom häromkring, vi har minst två revir nära och kanske ett tredje på g :crazy:

I dag fick jag veta att knolen som opererades bort pa Miss Mandy var cancer. En mycket aggressive hudcancer som de forvantar sig sprida sig innom en inte for avlagsen framtid trots att han fick allt med klara marginaler. :cry:
Åh, beklagar. Vilket tråkigt besked :heart

Men var fan är alla mina saker!? Jag har kurs imorgon, och min låda med prylar som hör till är tydligen lagd på ett "säkert ställe".... :banghead:

Finns inget säkrare än säkra ställen, man kan vara säker på att de aldrig dyker upp igen. :cautious:
Om ni hade en väska med bland annat glitter, ringklocka, träklossar och leksaksbil, var hade ni ställt den? Kvickelikvickt! Var är den logiska platsen? :p

Men var fan är alla mina saker!? Jag har kurs imorgon, och min låda med prylar som hör till är tydligen lagd på ett "säkert ställe".... :banghead:

Finns inget säkrare än säkra ställen, man kan vara säker på att de aldrig dyker upp igen. :cautious:
Om ni hade en väska med bland annat glitter, ringklocka, träklossar och leksaksbil, var hade ni ställt den? Kvickelikvickt! Var är den logiska platsen? :p

Frysen? Eller frysboxen då så den får plats :)

:p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 098
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 120
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
722
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
808
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka