Uppdatering och snackistråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fråga, kan tikar börja producera mjölk under skendräktighet?? Jag har aldrig haft tik så jag är total noobie när det kommer till sånt.

Hennes två bakersta tuttar är svullna och det kommer mjölkig vätska ur dem, men bara dem. Alla andra är som vanligt. Så hon ligger och slickar frenetiskt på dem två om jag inte säger ifrån.

Fråga, kan tikar börja producera mjölk under skendräktighet?? Jag har aldrig haft tik så jag är total noobie när det kommer till sånt.

Hennes två bakersta tuttar är svullna och det kommer mjölkig vätska ur dem, men bara dem. Alla andra är som vanligt. Så hon ligger och slickar frenetiskt på dem två om jag inte säger ifrån.
Japp, så håll lite koll så det inte blir för mycket - då kan det bli mjölkstockning.

Ja det kan dom.

Försöker säga till henne när hon är där och grejar. Är det något jag ska göra, eller det går över av sig själv?
Det kommer gå över - öka lite på motionen om hon vill. Ju mer hjärngympa och motion hon får, desto mindre tänker hon på kroppen. Men inte alla tikar vill och då kan man inte tvinga dom. Det brukar lätta efter några veckor.
Blir det enormt mycket mjölk så kan man kontakta veterinär för att få recept utskrivet på Galastop, som tar bort mjölkproduktionen.

@russinbulle har gett dig bra tips.
Öka motionen och ge ev Galastop. Har hon leksaker m pip i eller nallar som hon adopterar så ta bort dom.
Nepp ingen leksaks adoption. Hon bara sover bort dagarna i soffan och slickar på mjölkjuvrena med jämna mellanrum. Måste putta ut henne bara för att få henne att kissa så någon ökad motion verkar hon inte alls vara intresserad av även om Bobber nästan kissar på sig av glädje när jag vill hitta på något.

Det är inget kvar av den efter den där fällningen :cautious:

:rofl:
Än har hon inte konverterat till nakenhund :mad:

JK.jpg

Och just idag känns det inte så ledsamt att det inte blev något Stora (eller Lilla) Stockholm för oss till helgen :D

Den lilla svarta har löst det genom att gnaga ett knytnävsstort hål i deras aktivitetsboll. Mycket lättare att lägga in godis visserligen men ja..
Det är också ett helt rimligt sätt att lösa det på :D
Svansson har aldrig varit en förstörare (vi har fortfarande kvar hans första leksak, mer än åtta år senare) så den lösningen skulle aldrig vara ett alternativ :D

Det är också ett helt rimligt sätt att lösa det på :D
Svansson har aldrig varit en förstörare (vi har fortfarande kvar hans första leksak, mer än åtta år senare) så den lösningen skulle aldrig vara ett alternativ :D
Jag trodde mister-strimlar-en-tennisboll-på-under-minuter var illa men denna, hon förstör leksaker han inte klarat av att förstöra på 7 år. :banghead: Absolut en anledning att istället satsa på en Retriever.

Ja. Aldrig någonsin sett en bruksschäfer "live", bara dessa groteska kolosser. Mvh, ny på hund.
Det skiljer rätt mycket både i exteriör för övrigt och i vikt mellan typerna. Exteriörtypen ska ju egentligen också ligga på samma vikt som brukstypen men gör det sällan. Och rasstandarden tillåter avvikelser om de står i propotion till hundens exteriör:meh:

Vikt för tik: 25-30 kg Hane: 30-35 kg :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 102
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 121
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
724
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
811
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka